لوازم جانبی

معرفی و مقایسه مدل های مختلف ایرپاد

معرفی و مقایسه مدل های مختلف ایرپاد اپل موضوعی است که به صورت تخصصی در این مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

با ورود موبایل‌ها و پس از آن گوشی‌های هوشمند به دنیای انسان‌ها، زندگی همه‌ی ما با تغییرات فراوانی همراه شد. امروزه کاربردهای گوشی‌های هوشمند به قدری زیاد است که بسیاری از افراد را به خود وابسته کرده است. در کنار این گوشی‌های هوشمند لوازم جانبی موبایل متنوعی نیز برای استفاده‌های بهتر، بیشتر و راحت‌تر به بازار معرفی شده‌اند که تجربه استفاده از این گوشی‌ها را بیش از پیش برای ما شیرین و آسان می‌کند.

ایرپادها یکی از این لوازم جانبی مفید هستند که به دلیل مزایایی که دارند، هر روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. بزرگترین مزیت این هندزفری‌ها این است که برخلاف هندزفری‌ سیمی، نیاز به اتصال سیمی به موبایل ندارند و به راحتی و بدون مزاحمت سیم‌ها، می‌توان از آن‌ها در هر مکان و زمانی استفاده کرد. البته همین ابتدای کار باید موضوعی را برایتان روشن کنم. چرا که بسیاری از افراد به هندزفری بی سیم از هر مارک و برندی ایرپاد می‌گویند؛ در صورتی که، فقط هندزفری‌های بلوتوثی شرکت اپل ایرپاد نام دارند.

مقایسه انواع airpods

 شرکت اپل ایرپادهای خود را در 4 نسل متفاوت زیر به بازار عرضه نمود:

نسل اول ایرپاد:

هنگامی که در 7 سپتامبر 2016 اپل گوشی آیفون 7 را معرفی کرد، بحث‌های بسیاری به راه افتاد که موضوع تمام آن‌ها حذف یک ویژگی کاربردی از این نسخه آیفون بود. اپل برای آیفون 7 هیچ جک هدفونی طراحی نکرده بود و هندزفری اصلی لایتنینگ را عرضه کرد و همین امر باعث شد که موجی از نظرات کاربران به همراه داشته باشد. البته با توجه به شایعاتی که حدود دو ماه قبل در مورد این اقدام شنیده شده بود، تا حدودی ذهن افراد آماده بود، اما با این حال، این اقدام آن‌قدر عجیب بود که افراد را به اظهارنظر وادار کند.

همزمان با معرفی آیفون 7، شرکت اپل از اولین نسل ایرپاد خود نیز رونمایی کرد. این ایرپاد در زمان طول عمر خود از نظر سخت افزاری بهبودی پیدا نکرد، اما از نظر نرم افزاری در فوریه و مارس 2017 آپدیت شد.

سرانجام اپل تولید این ایرپاد را در تاریخ 20 مارس 2019 متوقف کرد؛ چرا که نسل دوم و پیشرفته‌تری در راه بود.

انواع هندزفری های بلوتوثی اپل

نسل دوم ایرپاد:

نسل دوم ایرپاد در کنار آیپد و آی مک جدید در تاریخ 20 مارس 2019 به صورت رسمی پا به بازار فناوری گذاشت. به طور مسلم این نسل بهبودهای زیادی نسبت به نسل قبلی خود داشت، گرچه از نظر ظاهری و طراحی تفاوت محسوسی بین این دو نسل مشاهده نشد.

از نظر سخت افزاری اما، استفاده از تراشه‌های جدید H1 به نسل دوم ایرپاد کمک کرد تا کیفیت و طول عمر بیشتری داشته باشد. این ایرپاد در سه مدل مختلف به بازار عرضه شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
تویوتا پریوس ۲۰۲۳ با طراحی جدید به‌زودی معرفی می‌شود

مشخصات هندزفری بی سیم اپل مدل  Apple Air Pods 2

اولین ویژگی بارز این نسل از ایرپاد مجهز بودن به حسگرهای نور و شتاب سنج‌هایی است که به ایرپاد این امکان را می‌دهد که با خارج شدن از گوش موسیقی را به صورت خودکار قطع کند.

به علاوه، این ایرپاد به گونه‌ی طراحی شده است که با شروع تماس تلفنی موسیقی را قطع می‌کند تا شما بدون نیاز به حرکت اضافی بتوانید به تماس خود پاسخ دهید. این قابلیت به صورت معکوس نیز اجرا می‌شود، به این معنی که به صورت خودکار و با پایان تماس پخش موسیقی خود را از سر می‌گیرد.

شرکت اپل همچنین برای این ایرپاد خود دستیار صوتی Siri را به کار گرفته است تا تنها با دوبار ضربه زدن بر روی آن بتوانید فعالش کنید.

 ایرپاد 2

این ایرپاد می‌تواند 5 ساعت کامل برای شما موسیقی پخش کند، بدون اینکه شارژ تمام کند. از همه بهتر اینکه با تنها 15 دقیقه شارژ شدن در داخل جعبه قادر خواهد شد که 3 ساعت در اختیار شما قرار بگیرد.

از دیگر امکاناتی که برای این ایرپاد در نظر گرفته شده، میکروفون‌ هوشمندی است که به شما کمک می‌کند تا از حداکثر کیفیت و وضوح صدا لذت ببرید و از صحبت با دوستان و عزیزان خود لذت ببرید.

شما می‌توانید میزان شارژ ایرپاد نسل دوم را از طریق چراغ LED که به این منظور بر روی ایرپاد تعبیه شده است، تشخیص دهید و یا از ویجت موبایل خود نیز وضعیت و میزان شارژ باقی مانده باتری آن را مشاهده کنید.

نسل ایرپاد پرو:

در تاریخ 28 اکتبر 2019 ایرپاد پرو رونمایی شد که نسبت به نسل‌ قبلی خود تفاوت‌های بسیاری داشت. از مهم‌ترین این تفاوت‌ها قابلیت شارژ بی سیم این ایرپاد در کنار شارژ از طریق پورت لایتنینگ آن است. جالب اینجاست که شما می‌توانید به راحتی و تنها از طریق باکس ایرپاد پرو را بدون نیاز به سیم شارژ کنید. همچنین، شما می‌توانید 4.5 ساعت موسیقی بی‌وقفه را توسط ایرپاد پرو گوش کنید و برای اینکه یک شبانه روز یعنی 24 ساعت از آن استفاده کنید، کافی است که آن را درون جعبه سفید رنگش قرار دهید تا شارژ شود. قابلیت فست شارژی که شرکت اپل برای این ایرپاد خود در نظر گرفته است، این امکان را فراهم می‌آورد که تنها با 5 دقیقه شارژ تا یکساعت از آن استفاده کنید.

اما دومین قابلیت عالی که ایرپاد پرو نسبت به ایرپاد 2 دارد، دریافت گواهینامه ضد آب IPX4 است. در واقع ایرپاد پرو به گونه‌ی طراحی شد که اگر در معرض قطرات آب و یا عرق قرار بگیرد، دچار مشکل نخواهد شد و می‌توانید به راحتی در هنگام ورزش کردن از آن استفاده کنید. البته دقت کنید که ایرپاد پرو کاملاً ضدآب نیست و نمی‌توان از آن در استخر و حمام استفاده کرد.

معرفی ایرپاد پرو

شرکت اپل به اضافه کردن این دو ویژگی خوب بسنده نکرد و برای طراحی ایرپاد جدید خود مثل همیشه سنگ تمام گذاشت. ایرپاد پرو با لبه‌های درونی سیلیکونی در سه سایز مختلف و با قابلیت نویز کنسلینگ به بازار عرضه شد تا تمامی صداهای مزاحم محیط اطراف را در هنگام شنیدن موسیقی از نظر شما دور کند، پس به راحتی می‌توانید از آن در محیط‌های پرسروصدا و شلوغ هم استفاده کنید. این لبه‌های سیلیکونی در کنار طراحی ویژه آن باعث می‌شود که گوش شما حتی بعد از ساعت‌ها شنیدن موسیقی احساس خستگی نکند. از دیگر مزیت‌هایی این طراحی ویژه پخش نشدن صدای موسیقی در محیط است که به شما کمک می‌کند در محیط‌های عمومی و بسیار ساکت هم از آن استفاده کنید، بدون اینکه اطرافیان شما آزرده شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه حافظه نهان سامسونگ را پاک کنیم؟

از نظر سخت افزاری، ایرپاد نسل پرو مانند نسل قبلی خود مجهز به پردازنده h1 است. دستیار صوتی Siri  نیز با دسترسی‌های کنترلی بیشتر در خدمت ایرپاد پرو قرار دارد.

نسل سوم ایرپاد 3rd Generation:

در تاریخ 26 اکتبر سال 2021 نسل سوم ایرپادها به بازار عرضه شد که نسبت به نسل‌های قبلی خود با بهبودهای همراه بود.

ایرپاد نسل سوم با ترکیب ویژگی‌های برتر ایرپادهای نسل قبلی خود و با استفاده از یک متریال مناسب و محکم به خوبی در گوش ثابت می‌شود.

پایه‌های ایرپاد جدید نسبت به نسل‌ 2 کوتاهتر است و درست مانند ایرپاد پرو در مقابل قطرات آب و عرق مقاوم بوده و استاندارد IPX4 را دریافت کرده است.

معرفی ایرپاد 3

از دیگر ویژگی‌های آخرین نسل ایرپاد شرکت اپل که پیشرفت داشته، عمر باتری آن است. شما می‌توانید بدون وقفه 6 ساعت موسیقی را با Air Pod 3 گوش کنید و اگر در باکس و محفظه‌ی خودش باشد، می‌تواند تا 30 ساعت پشت سر هم موسیقی پخش کند. قابلیت شارژ سریع به شما این امکان را می‌دهد که تنها با 5 دقیقه شارژ تا یک ساعت از آن استفاده کرده و با یک ساعت شارژ سریع صددرصد باتری ایرپاد خود را فول کنید.

همچنین، شما می‌توانید با استفاده از کابل لایتنینگ، شارژ بی‌سیم و مگ سیف این دستگاه را شارژ کنید.

فناوری EQ تطبیقی نقطه مثبت دیگر ایرپاد 3 است که به آن کمک می‌کند تا خروجی صدا را به طور خودکار و متناسب با گوش شما تنظیم کند.

پخش صدای فراگیر، Spatial Audio و اضافه شدن قابلیت Dolby Atmos باعث می‌شود که از کیفیت صدا متناسب با حرکت سر نهایت لذت را ببرید.

بهبود وضعیت میکروفن‌ها با تجهیز آن‌ها به فناوری AAC-ELD باعث دوچندان شدن کیفیت صدا و تماس شما شده است تا بدون هیچ مشکلی ساعت‌ها تماس تلفنی داشته باشید.

 ایرپاد 3

ایرپاد نسل سوم از نوع پشت باز است و برخلاف ایرپاد پرو در طراحی آن از سری‌های سیلیکونی خبری نیست. این طراحی ویژه باعث خواهد شد که شما در هنگام استفاده از آن کمتر احساس ناراحتی داشته باشید. به علاوه، باعث خواهد شد که صدای محیط اطراف را در هنگام استفاده به راحتی متوجه شوید. در واقع شرکت اپل تصمیم گرفته است که شما در هنگام استفاده از این ایرپاد به محیط اطراف خود آگاه بمانید و در دنیای موسیقی غرق نشوید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی هدست گیمینگ ایکس باکس Wireless Headset؛ گران ولی باکیفیت

مجهز بودن Air Pods3 به حسگر پوست کمک می‌کند که بلافاصله بعد از قراردادن ایرپاد در گوش و یا بیرون آوردن آن از گوش موسیقی پخش یا قطع شود. حسگر نیرو آن کمک می‌کند تا با سرانگشتی بتوانید به آن فرمان‌های صوتی بدهید. با یک ضربه آهنگ را متوقف یا پخش کنید؛ با دو ضربه آهنگ بعدی و با سه ضربه آهنگ قبلی را پخش کنید یا با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت خود دستیار صوتی Siri را فعال نمایید.

البته در نظر داشته باشید که اگر از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنید، در استفاده از دستیار صوتی و یا صدای فراگیر با محدودیت روبرو خواهید شد. توصیه می‌کنیم برای گوشی‌های اندرویدی خود به سراغ سایر برندهای هندزفری بی سیم بروید.

مقایسه و تفاوت مدل‌های مختلف ایرپاد

  1. ایرپاد نسل 3 و Pro با داشتن گواهینامه IPX4 در برابر قطرات آب و عرق مقاوم هستند. در صورتی ایرپاد نسل 2 این ویژگی را ندارد.
  2. از نظر وزنی این سه مدل ایرپاد با یکدیگر متفاوتند:

ایرپاد نسل 2: وزن هر ایرپاد 8 گرم و وزن باکس شارژ برابر با 40 گرم است.

ایرپاد نسل 3: وزن هر ایرپاد 4.28 گرم و وزن باکس شارژ برابر با 37.91 گرم است.

ایرپاد Pro: وزن هر کدام از ایرپادها به 10.8 گرم و وزن محفظه شارژ آن به 45.2 گرم می‌رسد.

تفاوت میان طراحی انواع ایرپاد

  1. ایرپاد پرو دارای سری‌های سیلیکونی در سایزهای مختلف است که به آن کمک می‌کند، راحت‌تر در گوش نگه داشته شود، در صورتی که سایر مدل‌های ایرپاد فاقد این سری‌ها هستند.
  2. هر سه مدل ایرپاد قابلیت دسترسی به دستیار صوتی Siri را برای اجرای فرمان‌های چون برقراری تماس تلفنی، کم یا زیاد کردن صدا، پخش و قطع کردن موسیقی و … را دارند.
  3. کنترل‌های صوتی در ایرپاد پرو هوشمندانه و پیشرفته‌تر از دو مدل دیگر است. کنترل‌های صوتی این سه مدل از ایرپاد به صورت زیر تعریف شده‌اند:

ایرپاد 2: با استفاده از حسگر لمسی و با ضربه زدن می‌توان پخش موسیقی و مکالمه را کنترل کرد.

ایرپاد پرو: با استفاده از ضربه زدن می‌توان پخش موسیقی و مکالمه را کنترل کرد و حالت نویز و یا شفافیت را فعال کرد.

ایرپاد 3: برقراری و یا قطع تماس و کنترل موسیقی با ضربه زدن امکان پذیر است و دستیار صوتی با ضربه زدن و نگه داشتن فراخوانی می‌شود.

  1. تنها با ایرپاد 3 و ایرپادز پرو می‌توانید موسیقی را با ایرپادهای دیگر به اشتراک بگذارید.
  2. از نظر طول عمر باتری هر کدام از این مدل‌ها در مدت زمان‌های زیر شارژدهی دارند:

ایرپاد 2: قابلیت پخش موسیقی تا نهایت 5 ساعت و پخش به مدت 24 ساعت با محفظه شارژ

ایرپاد پرو: قابلیت پخش صوت تا نهایت 4.5 ساعت و پخش به مدت 24 ساعت با محفظه شارژ

ایرپاد 3: قابلیت پخش صوت و موسیقی تا 6 ساعت و پخش به مدت 30 ساعت با باکس شارژ

 

برای مکالمه نیز باتری هر کدام مدت زمان مختلفی جوابگو خواهند بود:

ایرپاد 2: حداکثر 3 ساعت مکالمه و 18 ساعت با محفظه شارژ

ایرپاد پرو: حداکثر 3.5 ساعت مکالمه و 18 ساعت با باکس شارژ

ایرپاد 3: حداکثر 4 ساعت مکالمه و 20 ساعت با محفظه شارژ

مقایسه نسل های مختلف ایرپاد

  1. قابلیت نویز کنسلینگیا ضد نویز (Anti Noise) در ایرپاد مدل پرو باعث می‌شود که در محیط‌های شلوغ نویز صدا گرفته شده و تمام صداهای اطراف چه در حال پخش موسیقی و چه حتی در زمانی که موسیقی پخش نمی‌شود را حذف می‌کند. این قابلیت در ایرپاد نسل 2 و حتی ایرپاد 3 وجود ندارد. البته قابلیت حذف نویز میکروفون برای هر سه مدل فعال است.
  2. ایرپاد پرو این امکان را دارد که با انتخاب حالت شفافیت ( Transparency Mode ) صدای اطراف را به وضوح دریافت کرده و به گوش کاربر برساند.
  • ایرپاد 3 را می‌توان در صورت گم شدن با استفاده از نرم افزار Find MY مکان یابی کرد؛ در صورتی‌که دو مدل دیگر این قابلیت را ندارند.
  • اکولایزر تطبیقی (Adaptive EQ) این حالت تطبیقی به ایرپاد پرو و ایرپاد 3 کمک می‌کند که با استفاده از حسگرهای مخصوص فیزیک و موقعیت گوش را ارزیابی کرده و بهترین تجربه کاربری را به او منتقل کنند.
  • ایرپاد پرو و ایرپاد 3 قابلیت وایرلس شارژ و فست شارژ را دارند، در صورتی که ایرپاد سری 2 فاقد این قابلیت‌ها است.
  • ایرپاد 2 هم با محفظه شارژ و به صورت بی سیم و هم با کابل قابلیت شارژ دارد. در صورتی که ایرپاد پرو و 3 تنها به صورت بی سیم و با باکس شارژ می‌شود.
  • ایرپاد 2 از لوازم جانبی اپل به شمار می‌رود که قابلیت سازگاری با آیفون 5s و نسخه‌های جدیدتر را دارد، ایرپاد 3 و یا پرو با آیفون‌های SE نسل اول و جدیدتر سازگار هستند و همچنین شما میتوانید لوازم جانبی ایرپاد را هم تهیه کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
خرید بهترین ساعت هوشمند

سخن آخر:

در این مقاله به معرفی و مقایسه مدل های مختلف ایرپاد پرداختیم. اینکه شما کدام یک را انتخاب کنید به نیازها و بودجه مالی شما بستگی دارد.

برای مثال اگر در هنگام ورزش کردن هم عادت به گوش دادن موسیقی و یا محتواهای صوتی دارید، باید به فکر خرید آیرپادهای ضد آب و ضد تعرق باشید. همچنین، اگر قصد خرید هندزفری نویز کنسلینگ برای استفاده در محیط‌های شلوغ و پرصدا را دارید، شاید خرید آیرپاد پرو با وجود قیمت بالاتر برای شما به صرفه باشد. اما اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه هستید، باید به تفاوت قیمت فاحش میان این ایرپادها توجه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا