کالای الکترونیکلپ تاپلوازم جانبی

مشخصات فنی گلکسی M54 5G لو رفت

گلکسی M54 یکی از گوشی‌های میان‌رده‌ی مورد انتظار سامسونگ محسوب می‌شود که به تازگی و به لطف حضورش در بنچمارک گیک‌بنچ توانستیم از مشخصات فنی آن آگاه شویم.

تقریبا دو ماه قبل بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه سامسونگ قصد دارد گلکسی M54 را مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ راهی بازار کند. این تراشه اگرچه دیگر پرچم‌دار نیست اما سال گذشته به عنوان قلب تپنده در قدرتمندترین گوشی‌ها ایفای نقش می‌کرد و عملکرد خوبی هم داشت. حالا اما خبری منتشر شده مبنی بر اینکه گلکسی M54 قرار نیست از این تراشه بهره ببرد.

این گوشی میان‌رده‌ی مورد انتظار سامسونگ به تازگی در لیست بنچمارک گیک‌بنچ دیده شده و در کنار مشخصات فنی پردازنده هم شاهد نام s5e8835 هستیم؛ در واقع این چیپست به پردازنده‌ای ساخت سامسونگ اشاره دارد که طبق جدیدترین خبرها، گفته می‌شود اگزینوس ۱۳۸۰ خواهد بود. این پردازنده از هشت هسته بهره می‌برد که با ترتیب ۴ + ۴ و فرکانس ۲٫۴ و ۲.۰ گیگاهرتز در کنار هم قرار خواهند گرفت. به احتمال زیاد ۴ هسته‌ی نخست از نوع Cortex-A78 و ۴ نوع دیگر هم از نوع Cortex-A55 خواهند بود.

طبق اطلاعاتی که از بنچمارک گیک‌بنچ دریافت کرده‌ایم، می‌توانیم با اطمینان بگوییم که دیگر خبری از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ نخواهد بود چرا که نوع چینش هسته‌های این پردازنده ۱ + ۳ + ۴ است. به لطف گیک‌بنچ همچنین متوجه شده‌ایم که گلکسی M54 به صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ را به عنوان سیستم‌عامل در خود خواهد داشت و در نتیجه رابط کاربری آن هم One UI 5 خواهد بود.

در لیست گیک‌بنچ، گلکسی M54 را با ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم شاهد هستیم اما طبق اطلاعاتی که پیرامون این محصول وجود دارد، ظاهرا سامسونگ قصد دارد آن را در یک مدل با ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم هم راهی بازار کند. حال آیا این اتفاق خواهد افتاد یا خیر پرسشی است که برای یافتن پاسخ آن باید منتظر بمانیم. با توجه به شایعات، همچنین می‌دانیم گلکسی M54 به باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگر ۶.۷ اینچی Super AMOLED با رفرش ریت ۹۰ هرتز و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۴۸ پیکسل هم مجهز خواهد شد.

شاید این مطلب جذاب باشد
روش و نحوه اتصال گوشی آیفون به تلویزیون

معمولا گوشی‌هایی که در گیک‌بنچ حضور پیدا می‌کنند، کمی بعد رونمایی می‌شوند. اما در رابطه با گلکسی M54 باید بگوییم این گوشی به احتمال زیاد باید اوایل سال ۲۰۲۳ رونمایی و عرضه شود. گلکسی M53 در ماه آوریل عرضه شد و به احتمال زیاد مدل جدید آن هم باید در همان حوالی اما سال بعد در دسترس قرار بگیرد.

خرید محبوب‌ترین گوشی‌های سامسونگ از دیجی‌کالا

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا