لوازم جانبی

لیست لوازم جانبی موبایل که باید همزمان با گوشی بخرید

کاملا در اشتباه هستید اگر فکر می کنید که موقع خرید گوشی، فقط باید هزینه موبایل را پرداخت کنید! درست است که هندزفری، کابل شارژر و کلگی شارژر داخل جعبه گوشی وجود اما خرید بعضی از لوازم جانبی ها باید همان اول انجام شود.

معمولا رایج ترین مشکلی که برای گوشی های همراه پیش می آید خراب شدن باتری و بعد از آن شکستگی صفحه نمایش است که در هر دو صورت برای تعمیرات باید هزینه زیادی را پرداخت کنید. در ادامه قصد داریم به بررسی لیست لوازم جانبی موبایل بپردازیم که بهتر است همزمان با گوشی بخرید. 

پک لوازم جانبی گوشی ایفون

خرید گارد گوشی اولین قدم برای مراقبت از موبایل

یکی از اصولی که به شما کمک می کند تا سال های طولانی بتوانید از گوشیتان استفاده کنید و مشکلی برای آن پیش نیاید، مراقب صحیح است.

اولین کاری که بعد از خرید گوشی انجام می دهید، باید خرید گارد گوشی باشد. گلس و قاب گوشی دو تا از مهم ترین تجهیزات جانبی موبایل هستند که خریدنشان از نان شب واجب تر است. با توجه به حساسیت گوشی های هوشمند در قسمت صفحه نمایش، بهتر است همان روز اول که گوشی را خریدید و از جعبه خارج کردید، آن را به گلس و قاب مقاوم مجهز کنید.

قاب های گوشی مدل های متفاوتی دارند که می توانید با توجه به سلیقه خودتان هر کدام را انتخاب کنید اما در کل سعی کنید یک قاب محکم بخرید که به خوبی از کناره های گوشی محافظت کند.

بر خلاف تصور عموم، وقتی گوشی با صفحه روی زمین می افتد، از گوشه ها به ال سی دی فشار وارد می شود نه از مرکز صفحه نمایش! به همین دلیل اگر از یک قاب محکم استفاده کرده باشید که ارتفاع لبه های آن از ارتفاع لبه های گوشی بیشتر باشد، احتمال شکستگی ال سی دی را بسیار زیاد کاهش می دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
برد گوشی چیست و چرا آسیب می بیند؟

ویترین فروشگاه لوازم جانبی و قاب های رنگی و متفاوت روی دیوار

همچنین استفاده از گلس هم برای مراقبت از ال سی دی گوشی پیشنهاد می شود. محافظ صفحه نمایش یا همان گلس ابتدا به شکل طلق های بی رنگ بودند و بعد از مدتی به حالت شیشه ای تغییر پیدا کردند. در حال حاضر گلس های 3D و فول اچ دی که تمام صفحه را می پوشانند، مورد استقبال مردم قرار گرفته اند.

به خصوص برای گوشی های آیفون استفاده از گلس های تمام صفحه و فول اچ دی بهتر است. البته هزینه این گلس ها کمی بیشتر از محافظ های عادی است اما طول عمر بیشتری دارند.

با خرید محافظ کابل شارژر زیبایی و مقاومت را افزایش دهید

معمولا هندزفری و کابل شارژر گوشی ها، پس از مدتی از حالت کاملا سالم به حالت نیمه جان تغییر پیدا می کنند و کمی سهل انگاری کافیست تا به سادگی پاره شوند. این موضوع مخصوصا در مورد کابل شارژر آیفون صدق می کند.

حتی اگر بهترین مارک کابل شارژر موبایل را هم داشته باشید، پس از مدتی چشمتان به جمال سیم های رنگی داخل کابل روشن می شود به همین دلیل برای جلوگیری از فرسوده شدن کابل شارژر و هندزفری بهتر است از محافظ کابل شارژ استفاده کنید.

محافظ کابل طرح دار پیچیده شده دور کابل لایتنینگ آیفون

محافظ کابل شارژر معمولا با تنوع زیاد مدل و رنگ عرضه می شود. استفاده از آن ها بسیار ساده است و کافیست که محافظ را دور سیم کابل یا سیم هندزفری بپیچانید. نیاز به چسب و سیم و هیچ چیز دیگری نیست. دو مدل کلی از این محافظ ها وجود دارد. مدل اول فقط قسمت سر و ته کابل را پوشش میدهد اما مدل دوم تمام سیم را می پوشاند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا پاجی گوشی را خراب می کند؟ بازی پابجی چه عوارضی دارد؟

هزینه این محافظ ها خیلی کم است. البته بستگی به مدل آن دارد ولی یک محافظ ساده و کاربردی را با قیمت 8 الی 10 هزار تومان می توانید تهیه کنید اما این هزینه برای محافظ های طرح دار کمی بیشتر است.

جای خالی هندزفری بلوتوث را خیلی زود حس می کنید 

اگر زیاد پشت فرمان می نشینید، مدت زمان زیادی رانندگی می کنید یا ورزشکار هستید و علاقه ای ندارید که هنگام رانندگی، ورزش کردن یا حتی راه رفتن، مدام یک سیم بلند به دست و پایتان بپیچد، باید یک هندزفری بلوتوث بخرید!

تقریبا در جعبه تمام موبایل ها یک هندزفری با کیفیت قرار دارد اما ممکن است هندزفری فابریک موبایلتان را دوست نداشته باشید. این مسئله اهمیت بسیار زیادی دارد به خصوص اگر اهل استفاده از از هدست و هندزفری هستید، حتما قبل از خرید گوشی مورد نظر به هندزفری آن توجه کنید.

هندزفری های بلوتوثی مدل های متفاوتی دارند که بسته به سلیقه تان یکی را انتخاب می کنید اما در کل 3 نکته اصلی وجود دارد که اگر هنگام خرید هندزفری بلوتوثی رعایت کنید، از خریدتان پشیمان نمی شوید.

هندزفری بلوتوثی مدل  wireless earbuds 2019 روی میز

1-محل قرار گیری دکمه های ولوم و پاور، عامل اصلی قطعی صدا

معمولا مشکل اصلی که برای همه هدست ها و هندزفری ها پیش می آید، قطعی صدا است. اصلی ترین دلیل قطع شدن سیم های هندزفری ها و قطع شدن صدا، کشیدگی و تا شدن سیم است.

 معمولا جدا شدن رشته های سیم از یکدیگر در محل قرار گیری دکمه ها شکل می گیرد. بهتر است هندزفری انتخاب کنید که دکمه های آن روی سری ها تعبیه شده باشد و روی سیم نباشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
جدیدترین رندرهای سری گوگل پیکسل ۷ را ببینید

2-مدت زمان مورد نیاز برای شارژ شدن و طول زمان استفاده

مدت زمان شارژ شدن و نگهداری شارژ در حالت استندبای برای هر مدل هندزفری با توجه به کیفیت و نوع باتری آن متفاوت است. معمولا اکثر هندزفری های بلوتوثی تا 6 ساعت آماده به کار هستند و شارژ شدن آن ها یک ساعت طول می کشد. رایج ترین حالت ممکن برای گوش دادن به موسیقی 10 ساعت است.

3-سرگوشی هایی که اگر دوسشان نداشته باشید خسته کننده می شوند

بعضی از هندزفری ها سرگوشی های یکسان پلاستیکی دارند و برخی دیگر یک پلاستیک نرم دارند که سه سایز مختلف دارد. سعی کنید قبل از اینکه هندزفری بولوتوثی بخرید، چند ساعت از هندزفری های عادی و معمولی استفاده کنید تا ببینید به کدام سرگوشی عادت می کنید.

 اگر بخواهید فقط هنگام خرید هندزفری بلوتوثی، سرگوشی ها را تست کنید بعدا به مشکل خواهید خورد. چون همان ابتدا متوجه نمی شوید که کدام مدل سرگوشی هندزفری اذیتتان می کند. حداقل باید یکی دو ساعت از هندزفری استفاده کنید تا بفهمید ارگونومی آن مناسب گوشتان هست یا نه.

اگر همان اول که خواستید از کابل شارژتان استفاده کنید، یک محافظ کابل تهیه کنید احتمال اینکه بعدا مجبور شوید کابل شارژ بخرید بسیار کم است اما معمولا خرید یک کابل شارژ به عنوان زاپاس، بد نیست.

بهتر است یک کابل شارژ داشته باشید که زمان انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر از آن استفاده کنید وگرنه هر بار باید سیم شارژ را از کلگی جدا کنید و همین موضوع باعث می شود تا پورت کلگی شارژر شل بشود و به مرور دچار قطع و وصلی شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
وان‌پلاس نورد N300 با تراشه‌ی مدیاتک در راه است

به خصوص که با تکنولوژی جدید کابل تایپ سی، و همچنین وجود کابل لایتنینگ آیفون، تنوع کابل های شارژ موبایل بالا رفته و بهتر است همیشه وسایل مورد نیاز گوشیتان را داشته باشید.

در کل خرید یک کابل شارژ به عنوان یک زاپاس واجب نیست اما اگر شما هم از افرادی هستید که از گوشی و لپ تاپتان بیش از حد استفاده می کنید و مدام در حال انتقال اطلاعات هستید بهتر است این گزینه را هم در لیست خرید لوازم جانبی گوشیتان جا بدهید.

کابل تایپ سی در حال وصل شدن به لپ تاپ

جمع بندی کلی:

معمولا افراد هنگام خرید گوشی تنها به هزینه گوشی توجه می کنند اما بهتر است حواستان به هزینه های دیگر باشد. در بهترین حالت ممکن حتی اگر یکی از گزینه های این لیست را بخواهید تهیه کنید، هزینه هایتان بیشتر از چیزی که در نظر داشتید خواهد شد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از خرید گوشی توجهی به لوازم جانبی مورد نیاز داشته باشید و در صورت امکان همزمان با خرید گوشی، لوازم جانبی واجب مانند گارد گوشی و گلس را بخرید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا