لوازم جانبی

قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی

قطع شدن صدای مکالمه یکی از چالش‌های جدی کاربران شیائومی است؛ این مشکل ممکن است برای همه‌ی گوشی‌های شیائومی رخ دهد و به مدل خاصی محدود نمی‌شود. قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد، اما نگران نباشید در بسیاری از موارد به راحتی می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

با خواندن این مقاله به راحتی می‌توانید مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی را برای همیشه حل می‌کنید.

هنگام مکالمه با گوشی شیائومی با لمس MUTE صدا قطع می‌شود

مهمترین علت قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی چیست؟

مشکل صدای گوشی شیائومی ممکن است به علت مشکل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری باشد. اما بهتر است بدانید که گاهی اوقات قطع شدن صدای گوشی شیائومی دلایل ساده‌ای می‌تواند داشته باشد. هنگام مکالمه با گوشی شیائومی تنظیماتی MUTE یا قطع میکروفون وجود دارد، که با لمس آن صدای شما قطع می‌شود.

 اگر گوشی با پوست صورت در حین مکالمه تماس داشته باشد ممکن است گزینه‌ی MUTE فعال شده باشد. اگر مخاطب مکالمه شما اعلام کرد که صدای شما را ندارد، بهتر است قبل از هر چیزی به صفحه‌ی گوشی خود نگاه کنید و از غیرفعال بودن MUTE مطمئن شوید.

برای اینکه قابلیت MUTE به طور تماس ناخواسته صورت با گوشی فعال نشود بهتر است در حین مکالمه از هندزفری استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر گوشی خود را به اسپیکر خانگی متصل کرده‌اید و در حین مکالمه مشکل قطع شدن صدا را دارید، ممکن است مشکل از میکروفون‌های اسپیکر باشد که به خوبی نمی‌تواند صدا را منتقل کند.

بررسی تنظیمات صدای مکالمه گوشی شیائومی

 بررسی تنظیمات صدای مکالمه گوشی شیائومی

یکی دیگر از دلایلی که برای رفع قطع شدن صدای مکالمه شیائومی وجود دارد، تنظیمات صدای مکالمه است. صدای مکالمه را با کلید volume up زیاد کنید، ممکن است علت کم شدن یا قطع شدن صدا مربوط به این تنظیمات باشد. از طرفی اگر حالت do not disturb در گوشی شیائومی شما فعال است پنل نوتیفیکیشن را پایین بکشید و DND یا همان Do Not Disturb را غیرفعال کنید.

لازم به ذکر است که حالت سایلنت نیز می‌تواند برای صدای مکالمه گوشی اختلالی ایجاد کند، مطمئن شوید که گوشی در حالت سایلنت نیست.

هدفون معیوب علت قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی

قبل از هر چیزی اگر با هدفون مکالمه می‌کنید مطمئن شوید که مشکل قطع شدن صدا از هدفون نباشد. برای این کار یک بار گوشی را بدون هدفون تست کنید. اگر مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی بدون هدفون برطرف شد، پس مشخص است که مشکل از میکروفون هدفون است. در این حالت مطمئن شوید که سیم هندزفری سالم است و جک 3.5 میلی‌متری نیز به علت گرد و غبار گرفته نشده باشد.

اما اگر بدون هندزفری هم صدای مکالمه شما قطع می‌شود مشکل نرفتن صدا هنگام مکالمه می‌تواند دلایل نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری داشته باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید لپ تاپ – تا ۵۰ میلیون تومان – آذر ۱۴۰۱

با Safe Mode منشا قطع صدای گوشی شیائومی را پیدا کنید

با Safe Mode منشا قطع صدای گوشی شیائومی را پیدا کنید

برای اینکه مطمئن شوید که مشکل قطع صدای گوشی شیائومی سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری است، می‌توان از حالت Safe Mode استفاده کرد. در حالت Safe Mode برنامه‌ها غیرفعال شده و گوشی بدون تاثیر‌پذیری از اپلیکیشن‌های نصب شده اجرا می‌شود.

در حالت Safe Mode اگر همچنان با مشکل قطع شدن صدا، مشکل کم شدن صدای مکالمه و یا مشکل نرفتن صدا را داشتید، احتمالا مشکل سخت‌افزاری است و ممکن است میکروفون یا اسپیکر گوشی دچار ایراد شده باشد. اما اگر در حالت سیف مود، مشکل قطع صدا برطرف شد، نشان‌دهنده این است که مشکل قطع صدای گوشی شیائومی به علت تداخل با یکی از برنامه‌های نصب شده است.

نحوه رفع مشکل نرم‌افزاری قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی

اگر بعد در حالت Safe Mode مشخص شد که مشکل صدا، نرم‌افزاری است، بهتر است که برنامه‌های نصب شده خود را بررسی کنید. قبل از هر چیز اگر برنامه‌های خود را از منابع معتبری مانند Play store دانلود و نصب نکرده‌اید، ابتدا برنامه مورد نظر را حذف و سپس از Play Store اقدام به دانلود و نصب برنامه‌های خود کنید.

همچنین با نصب یک آنتی‌ویروس برنامه‌های خود را اسکن کنید، ممکن است علت کم شدن صدا یا قطع شدن صدای مکالمه گوشی به دلیل وجود بد‌افزار‌ها باشد. لازم به ذکر است که اگر گوشی خود را به اسپیکر هارمن کاردن متصل کرده‌اید و صدای مکالمه به خوبی منتقل نمی‌شود، ممکن است گوشی به دیوایس دیگری همانند هدفون متصل باشد. در این خصوص بررسی کنید که اسپیکر هارمن کاردن به گوشی به درستی متصل شده باشد.

حل مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی با Reset Factory

چنانچه با حذف و اسکن برنامه‌های نصب شده گوشی، همچنان مشکل نرم‌افزاری قطع شدن صدای گوشی شیائومی پابرجا بود، بهتر است که گوشی خود را ریست فکتوری کنید. قبل از ریست فکتوری توجه داشته باشید که از فایل‌های مهم خود بکاپ بگیرید.

شاید این مطلب جذاب باشد
سامسونگ احتمالاً عرضه گوشی‌های خود را ۱۳ درصد کاهش می‌دهد

حل مشکل قطع شدن صدای گوشی با رفع مشکلات سخت‌افزاری گوشی

چنانچه در حال safe mode مشخص شد که مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی سخت‌افزاری است، بهتر است که گوشی خود را جهت بررسی و تعمیر نزد یک سرویسکار ماهر ببرید. اگر گوشی شیائومی شما ضربه دیده یا خیس شده باشد، ممکن است اسپیکر و میکروفون دچار ایراد شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشند.

برای رفع مشکل قطع صدا، منتظر آپدیت بعدی شیائومی باشید

برای رفع مشکل قطع صدا، منتظر آپدیت بعدی شیائومی باشید

شیائومی به دلیل قیمت به صرفه‌اش بسیار پرطرفدار است و اخیراً نیز به اولین تولید‌کننده گوشی در جهان تبدیل شد. کاربران زیادی در سراسر دنیا با اندروید 10 و MIUI11 شیائومی با مشکل قطع شدن صدا و عدم انتقال صدا مواجه شدند.

اما هنگامی که گوشی روی حالت اسپیکر باشد مشکل کم شدن یا قطع شدن صدا هنگام مکالمه برطرف می‌شود. نسخه اندروید گوشی خود را بررسی کنید اگر از MIUI 11 و 12 استفاده می‌کنید درصورت وجود نسخه جدید، گوشی خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید؛ اگر آپدیت جدیدی مشاهده نمی‌کنید، باید منتظر آپدیت جدید شیائومی بمانید.

حل مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی را به یک متخصص بسپارید

در این مقاله بطور ویژه علت قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی را بررسی و راهکار‌هایی را برای رفع مشکل قطع شدن صدا ارائه دادیم. ممکن است مشکل قطع شدن صدای گوشی شیائومی به دلیل فعال بودن سایلنت، حالت مزاحم نشوید یا DND، بسته بودن صدای مکالمه، مشکلات سخت‌افزاری اسپیکر و میکروفون، مشکلات و اختلالات نرم‌افزاری، هدفون و عوامل دیگر باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا هدفون ها نویز دارند؟

چنانچه با راهکار‌های بالا نتوانسید مشکل کم شدن صدای مکالمه گوشی، قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی و مشکل نیامدن صدا هنگام مکالمه را برطرف کنید، رفع این مشکلات را به یک متخصص بسپارید.

جانبی بزرگ‌ترین فروشگاه لوازم جانبی در ایران است. با تهیه لوازم جانبی اصل از خرید اسپیکر jbl گرفته تا هدفون، شارژر، پاروبانک و صد‌ها محصول دیگر تجربه‌ی کاربری لذتبخشی را خواهید داشت. چنانچه شما نیز از روش دیگری مشکل قطع شدن صدای مکالمه گوشی شیائومی خود را برطرف کرده‌اید در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما دیگر مخاطبان وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا