خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

شرکت چینی بایک از ون BAW M7 رونمایی کرد

شرکت بایک اخیراً یک MPV یا ون چند منظوره جدید با نام BAW M7 را با قیمتی کمتر از ۱۳,۷۰۰ دلار معرفی کرده است. با این قیمت، این خودرو می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای علاقه مندان به خودروهای این سگمنت محسوب شود.

شرکت (BAW (Beijing Automobile Works یکی از خودروسازان زیر مجموعه کمپانی بایک چین است. دسامبر سال ۲۰۰۸ شرکت خودروسازی بایک یک تفاهم‌نامه با BAW امضا کرد که به موجب آن بایک با مالکیت ۵۱ درصد از سهام BAW، به سهام‌دار اصلی این خودروساز چینی تبدیل شد. شرکت بایک جدیدترین محصول خود یعنی این ون چند منظوره را در دو اندازه‌ی مختلف روانه‌ی بازار خواهد کرد.

ون بایک BAW M7

علاقه مندان قادرند این خودرو را به صورت ۲، ۵، ۷ و ۹ نفره سفارش دهند. تریم استاندارد ون بایک BAW M7 طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۸۸۰، ۱۸۷۰ و ۱۹۵۰ میلی‌متر دارد و فاصله بین دو محور آن نیز ۲۸۸۰ میلی‌متر اعلام شده است. این شرکت خودروساز چینی مدل ۹ نفره‌ی این ون را با طول ۵۲۳۰ میلی‌متر تولید کرده و فاصله بین دو محور آن هم افزایش یافته و به ۳۲۰۰ میلی‌متر رسیده است. بدنه‌ی این خودرو در دو رنگ بنفش و طلایی عرضه می‌شود و از رینگ‌های چند پره توربینی بهره می‌برد.

ون بایک BAW M7 مجهز به جلو پنجره‌ای بزرگ بوده که نوارهای کرومی درون آن به چشم می‌خورد. همچنین دو نوار کرومی کناری در دو طرف با چراغ‌های اصلی ادغام شده‌اند. یک اسپویلر کوچک در راستای سقف بایک BAW M7 تعبیه شده است. لوگوی شرکت BAW در زیر شیشه جلوی عقب دیده می‌شود و در سمت چپ درب صندوق عقب این خودرو نیز همین لوگو به زبان چینی حک شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است

شرکت بایک درون کابین این ون چند منظوره نیز امکانات بسیار خوبی ارائه کرده است. غربیلک فرمان این خودرو به شکل سه‌شاخه طراحی شده و روی آن کلیدهای کنترل متعددی دیده می‌شود. صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی پشت فرمان، نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم مالتی مدیا با قابلیت فرمان‌پذیری صوتی، تودوزی چرمی صندلی‌ها و سیستم صوتی با شش بلندگو از جمله تجهیزات و امکانات بسیار خوب ون بایک BAW M7 به شمار می‌رود.

این خودرو به صورت ۲ نفره، ۵ نفره (۲+۳)، هفت نفره (۲+۲+۳) و ۹ نفره (۲+۲+۲+۳) روانه‌ی بازار خودروها خواهد شد. مشتریان می‌توانند سه مدل پیشرانه را برای ون بایک BAW M7 سفارش دهند که شامل بنزینی، تمام برقی و ژنراتور الکتریکی می‌شود. مدل با پیشرانه‌ی بنزینی این ون یک موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی بوده که می‌تواند ۱۲۴ اسب بخار قدرت و ۱۶۱ نیوتن‌متر گشتاور تولید و به چرخ‌ها منتقل کند.

ون بایک BAW M7

علاوه بر این مدل، نسخه‌ی بنزینی دیگری نیز برای این ون در نظر گرفته شده که از موتور قدرتمندتر ۲ لیتری با ۱۴۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. مدل‌های دیگر این ون چند منظوره یعنی تمام الکتریکی و ژنراتور الکتریکی به باتری‌های لیتیوم آهن و فسفات مجهز بوده و از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند. پک باتری مدل برقی ون بایک BAW M7 در عرض ۴۵ دقیقه از درصد شارژر ۳۰ به ۸۰ درصد می‌رسد و تنها با یک بار شارژ کامل نیز می‌تواند تا ۶۰۰ کیلومتر مسیر را طی کند. قیمت این ون چند منظوره در تریم استاندارد کمتر از ۱۳,۷۰۰ دلار خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
مایکروسافت تغییرات جدیدی را در نوار وظیفه ویندوز 11 آزمایش می‌کند

منبع: CNC

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا