اپلیکیشن و نرم‌افزارلپ تاپلوازم جانبی

سامسونگ اطلاعاتی از رابط کاربری One UI 5 منتشر کرد

سامسونگ به‌تازگی به تغییرات صورت گرفته در رابط کاربری One UI 5 پرداخته است؛ رابطی که سوار بر اندروید ۱۳ به‌زودی برای گوشی‌های سری گلکسی S22 در دسترس قرار می‌گیرد.

رابط کاربری One UI 5 قرار است سوار بر اندروید ۱۳ برای گوشی‌های سامسونگ عرضه شود. سامسونگ یکی دو ماه قبل فرایند انتشار نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل را برای یک سری از کاربرانش آغاز کرد که در مقایسه با آن زمان، قابلیت‌های بسیار بیشتری به رابط یادشده اضافه شده است. از جمله این موارد می‌توان به قابلیت Bixby Text Call، قابلیت Modes برای شخصی‌سازی دستگاه، پشتیبانی از تصاویر زمینه‌ی ویدیویی، ویجت پیشنهاد هوشمند، منوی جدید برای دستگاه‌های متصل شده به گوشی و یک اعلان جدید برای پنل اشتراک‌گذاری اشاره کرد. اما این قابلیت‌ها چه هستند و چه کاری را انجام می‌دهند؟

 Bixby Text Call

قابلیت Bixby Text Call در اپلیکیشن Phone سامسونگ در رابط One UI 5 حضور خواهد داشت و کاربرد اصلی آن هم برای زمانی خواهد بود که کاربر نمی‌تواند پای تلفن صحبت کند. در این شرایط بیکسبی به کمک او می‌آید و اجازه می‌دهد به‌جای صحبت کردن، با پیام پاسخ تماس فرد مقابل را بدهد و از سویی پاسخ‌های تماس‌گیرنده را هم برای این شخص بخواند. این قابلیت برای زمانی که نمی‌توانید بنا به دلایلی پای گوشی صحبت کنید کاربردی خواهد بود. این قابلیت در حال حاضر در بتای One UI 5 در دسترس قرار دارد اما متأسفانه فقط از زبان کره‌ای پشتیبانی می‌کند. سامسونگ می‌خواهد سال آینده پشتیبانی از زبان انگلیسی را هم به آن اضافه کند.

Modes در One UI 5

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب رابط کاربری مورد انتظار سامسونگ، Modes نام دارد. قابلیتی که به منظور شخصی‌سازی هرچه بیشتر گوشی طراحی شده و به کاربران این اجازه را می‌دهد تا تنظیمات سفارشی را روی گوشی اعمال کنند که در آن گوشی یک سری از فعالیت‌ها را طبق خواسته‌ی او انجام می‌دهد. برای مثال مود خواب اگر فعال باشد گوشی به حالت سکوت می‌رود و اعلانات هم غیرفعال می‌شوند. اگر موسیقی هم در حال پخش باشد، متوقف خواهد شد تا کاربر خواب راحتی داشته باشد. یا مثلا وقتی بیرون از خانه می‌روید یک مود خاص طراحی می‌کنید که مناسب با فضای باز باشد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه می توان از خراش پشت گوشی خلاص شد؟

تصاویر زمینه ویدیویی

سامسونگ One UI 5

اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید و عاشق شخصی‌سازی هستید، به احتمال زیاد نام Good Lock را باید شنیده باشید. به نظر می‌رسد سامسونگ تصمیم گرفته یک سری از قابلیت‌های این سرویس شخصی‌سازی را بدون اینکه نیازی به نصبش باشد، به صورت پیش‌فرض به گوشی‌هایش اضافه کند که تصاویر زمینه‌ی ویدیویی یکی از آن‌هاست که از طریق صفحه‌ی قفل می‌شود به آن دسترسی داشت. شما همچنین می‌توانید شکل ساعت و نحوه‌ی نمایش اعلانات پاپ‌آپ را هم در صفحه‌ی قفل تغییر دهید.

ویجت پیشنهاد هوشمند

سامسونگ One UI 5

ویجت پیشنهاد هوشمند در رابط One UI 5 سامسونگ یک سری اپ‌ها و عملیات را بسته به نوع کاربری و الگوی استفاده‌شان در کنار هم قرار داده و به کاربران اجازه می‌دهد در صفحه‌ی اصلی گوشی هم به آن‌ها دسترسی داشته باشند تا به سرعت آنچه را که می‌خواهند انجام دهند.

منوی جدید دستگاه‌های متصل شده

سامسونگ One UI 5

اگر از لوازم جانبی نظیر گلکسی واچ یا گلکسی بادز استفاده می‌کنید متوجه تغییر صورت گرفته در این بخش خواهید شد. One UI 5 به شما این اجازه را می‌دهد که تمام دستگاه‌های متصل به گوشی خود را در یک بخش کنترل کنید. همچنین به قابلیت‌هایی که با سایر محصولات سازگاری دارند نظیر Quick Share ،Smart View و Samsung DeX هم در همان بخش دسترسی خواهید داشت.

اعلان پنل اشتراک‌گذاری جدید‌

اگر قصد اشتراک‌گذاری فایل‌ها در One UI 5 را داشته باشید و آن فایل هم تصاویر شخصی شما باشد، یک اعلان برای شما به نمایش در می‌آید با این مضمون که شما در حال اشتراک‌گذاری تصویری با محتوای حساس هستید. این قابلیت به خصوص در زمانی که بخواهید تصاویر را در تعداد زیاد با افراد مختلف به اشتراک بگذارید و ناخواسته یک تصویر شخصی نظیر کارت اعتباری، گواهی‌نامه، کارت ملی و… را هم انتخاب می‌کنید، مفید خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
کره‌ای‌ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی‌های سامسونگ ترجیح می‌دهند

این قابلیت‌ها در آخرین نسخه‌ی بتای One UI 5 در دسترس هستند و به احتمال زیاد راهی نسخه‌ی پایدار هم خواهند شد. حال باید دید کدام یک از گوشی‌های سامسونگ قادر به دریافت تمام آن‌ها خواهند بود چون بتای یادشده در گلکسی S22 مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: XDA-Developers

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا