لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

دوربین پیکسل ۷ پرو در صدر رتبه‌بندی DxOMark قرار گرفت

دوربین پیکسل ۷ پرو از طرف سایت معتبر DxOMark موفق به دریافت امتیاز ۱۴۷ شده و این یعنی در کنار آنر مجیک ۴ آلتیمیت رتبه‌ی اول رده‌بندی این سایت را از آن خود کرده است. با وجود اینکه گوشی‌های پیکسل به داشتن دوربین‌های قدرتمند شهرت دارند، اما در چند سال اخیر این گوشی‌ها نتوانسته بودند رتبه‌ی اول DxOMark را دریافت کنند.

برای یادآوری باید بگوییم که پیکسل ۷ پرو از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی بهره می‌برد. این گوشی در زمینه‌ی عکاسی و زوم به ترتیب موفق به دریافت امتیاز ۱۴۸ و ۱۴۳ شده است. برای مقایسه باید بگوییم که آیفون ۱۴ پرو با داشتن امتیاز ۱۴۶ در رتبه‌ی دوم این سایت قرار دارد.

طبق گزارش DxOMark، دوربین پیکسل ۷ پرو در شرایط و موقعیت‌های مختلف عملکرد یک‌دستی ارائه می‌دهد و شاهد اختلاف چندانی نیستیم. در کنار رندر عالی رنگ پوست، به ارائه‌ی کنتراست طبیعی هم اشاره شده که جذابیت عکس‌ها را دوچندان می‌کند. با توجه به بهبود فوکوس خودکار، دوربین این گوشی می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را از سوژه‌های متحرک ثبت کند و در ویدیو‌ها هم قادر به رهگیری دقیق چهره‌ها است.

دوربین پیکسل 7 پرو

ظاهرا توجه گوگل به بهبود کیفیت دوربین تله‌فوتو نتیجه داده و در این گزارش بهتر شدن عملکرد عکس‌های زوم مورد ستایش قرار گرفته است. با وجود اینکه نوردهی، گستره دینامیکی و رندر دقیق رنگ‌ پوست در عکس‌های سلفی با استقبال کارشناسان DxOMark روبرو شده، ولی باید خاطرنشان کنیم دوربین سلفی پیکسل ۷ پرو در رتبه‌ی سوم رده‌بندی DxOMark قرار دارد و آیفون ۱۴ پرو در این زمینه رتبه‌ی اول را از آن خود کرده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
معرفی بازی Banana Kong 2؛ تجربه‌ای جذاب و خاطره‌انگیز

سیستم لرزشگیر هم برای دوربین‌های اصلی و هم برای دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد و عمق میدان مناسب دوربین سلفی آن را برای عکس‌های سلفی دسته‌جمعی به گزینه‌ی مناسبی تبدیل کرده است.

از بین ضعف‌های ذکر شده در این گزارش می‌توانیم به نوردهی ضعیف ویدیو‌های ضبط شده با دوربین اصلی در محیط‌های کم‌نور اشاره کنیم. اگر هم دوربین سلفی فاصله‌ی کمی با صورت فرد داشته باشد، فوکوس به خوبی کار نمی‌کند. در برخی محیط‌های کم‌نور نویزها به‌وضوح دیده می‌شوند که این هم یکی دیگر از ضعف‌ها به حساب می‌آید.

منبع: GSMArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا