لوازم جانبی

ساده ترین راه برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر چیست؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند با آن رو به رو می شوند، پر شدن حافظه گوشی به دلیل وجود حجم زیادی از اطلاعات و فایل های مختلف در گوشی است. علاوه بر این نگهداری اطلاعات شخصی مانند عکس ها و فیلم های خصوصی در گوشی کار عاقلانه ای نیست و اکثر افراد ترجیح می دهند تا اطلاعات و فایل های شخصی خود را در جایی امن تر ذخیره کنند.

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، احتمالا با سوالات زیادی درباره نحوه انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر و ساده ترین روش انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر رو به رو شده اید. با جانبی در ادامه این مطلب همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

راه های انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر

چه راه هایی بری انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر وجود دارد؟

گوشی های هوشمند حافظه محدودی دارند و امکان ذخیره همه اطلاعات روی آن ها وجود ندارد. اگر صاحب آیفون یا سایر محصولات اپل باشید، به دلیل عدم پشتیبانی از کارت حافظه احتمالا بارها نیاز به انتقال فایل و خالی کردن گوشی خود پیدا کرده اید. در گوشی های اندرویدی نیز پر شدن کارت حافظه یکی از عوامل هنگ کردن گوشی است که قبلا در مقاله چه عواملی باعث هنگ کردن گوشی می شود به طور کامل در مورد آن صحبت کردیم.

علاوه بر این، ممکن است به دلایل دیگری مانند انتقال فایل های شخصی و کار های روزانه نیاز به جابه جایی اطلاعات و فایل بین گوشی و کامپیوتر داشته باشید. خوشبختانه راه های ساده و کم دردسر زیادی برای این کار وجود دارد. ما در اینجا به کاربردی ترین و ساده ترین روش های انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر و بالعکس اشاره می کنیم.

انواع روش های انتقال فایل از گوشی اندورید به کامپیوتر

فرایند انتقال فایل از گوشی اندرویدی مانند گوشی های سامسونگ، هواوی و شیائومی تفاوت زیادی با هم ندارد. روش های گوناگونی برای اینکار وجود دارد که کار انتقال اطلاعات بین گوشی های اندرویدی و کامپیوتر را بسیار ساده می کند. مخصوصا به دلیل پشتیبانی اکثر گوشی های اندرویدی از مموری کارت، به طور کلی انتقال اطلاعات در این گوشی ها از گوشی های آیفون راحت تر است. اگر از گوشی اندرویدی استفاده می کنید و تمایل زیادی به جابه جایی اطلاعات خود دارید، توصیه می کنیم حتما یک مموری کارت خوب از یک فروشگاه معتبر برای گوشی خود تهیه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
جزئیاتی از سری ردمی K60 فاش شد

انتقال اطلاعات از گوشی سامسونگ به کامپیوتر با کابل

انتقال اطلاعات گوشی اندروید به کامپیوتر با کابل، ساده ترین روش انتقال فایل

راحت ترین و ساده ترین روش انتقال فایل از گوشی اندرویدی به کامپیوتر، استفاده از کابل شارژ است. در این روش کافی است که تا گوشی خود را با استفاده از کابل شارژ به کامپیوتر متصل کنید. بعد از اتصال گوشی به کامپیوتر، در اکثر موارد بدون انجام هیچ کار اضافه ای، پوشه مربوط به حافظه داخلی و جانبی گوشی در کامپیوتر نمایانگر می شود. در بعضی از موارد، در بخش نوتیفیکبشن گوشی از شما خواسته می شود تا نحوه اتصال به کامپیوتر را انتخاب کنید.

در این موارد، با انتخاب گزینه Conect as a media device یا Usb File transfer به راحتی اطلاعات خود را بین گوشی و کامپیوتر منتقل کنید. در انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر با کابل، انتخاب کابل شارژر اصلی که به خوبی با گوشی سازگار باشد اهمیت زیادی دارد. کابل های غیر اصل در شناسایی دستگاه توسط کامپیوتر و همچنین سرعت انتقال اطلاعات مشکل ایجاد می کنند. با تهیه کابل شارژ اندروید اصل از فروشگاه معتبر جانبی می توانید به راحتی و با سرعت زیادی اطلاعات را بین گوشی و کامپیوتر جا به جا کنید.

انتقال فایل بین گوشی اندرویدی و کامپیوتر بدون کابل

انتقال فایل از گوشی اندورید به کامپیوتر بدون کابل و با استفاده از کارت حافظه

یکی دیگر از راه های ساده انتقال اطلاعات بین گوشی و کامپیوتر در تلفن های هوشمند اندرویدی، استفاده از کارت حافظه است. شما می توانید فایل های مد نظر خود را روی حافظه جانبی گوشی هوشمند خود ذخیره کرده و سپس با قرار دادن کارت حافظه در کارت خوان، آن را به کامپیوتر متصل کنید. بعد از شناسایی کارت SD توسط کامپیوتر، به راحتی می توانید اطلاعات درون کارت حافظه را ویرایش نمایید.

 انتخاب یک کارت حافظه خوب و با کیفیت، این فرآیند را برای شما آسان تر خواهد کرد. با مطالعه مقاله بهترین کارت حافظه می توانید اطلاعات کاملی در مورد انواع حافظه های جانبی به دست آورید و با ویژگی های یک کارت حافظه خوب و با کیفیت آشنا شوید.

با روش های انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر آشنا شوید

در گوشی های آیفون و محصولات اپل با محدودیت های بیشتری برای انتقال فایل بین گوشی و کامپیوتر رو به رو هستید. برخلاف گوشی های اندرویدی امکان استفاده از حافظه های جانبی یا Micro SD ها در گوشی های اپل وجود ندارد و از طرف دیگر برای انتقال فایل ها به جز عکس ها حتما باید از نرم افزار های جانبی مانند آیتونز نیز استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
با ۶ ترفند برای یادداشت روی فایل‌های PDF آشنا شوید

انتقال اطلاعات آیفون به کامپیوتر با کابل و از طریق آیتونز

انتقال اطلاعات آیفون به کامپیوتر با کابل

اولین روش انتقال اطلاعات از آیفون به کامپیوتر، استفاده از کابل آیفون است. در این روش بعد از اتصال آیفون به کامپیوتر پیغامی روی صفحه گوشی نمایش داده می شود که از شما می خواهد قابل اعتماد بودن کامپیوتر را تایید کرده و به دستگاه اجازه دهید تا به عکس ها و فیلم های شما دسترسی داشته باشد. بعد از انجام اینکار پوشه آیفون در کامپیوتر شما به نمایش در خواهد آمد. این پوشه تنها حاوی عکس ها و فیلم های ذخیره شده روی گوشی است و امکان جابه جایی اطلاعات دیگر را به شما نمی دهد.

 همچنین فراموش نکنید که برای اتصال آیفون به کامپیوتر حتما باید از کابل شارژ اصلی آیفون استفاده کنید. در غیر این صورت دستگاه توسط کامپیوتر به خوبی شناسایی نخواهد شد. اگر از کابل شارژ اصلی آیفون استفاده نمی کنید پیشنهاد می کنیم از لیست کابل شارژ اورجینال در فروشگاه جانبی، یک کابل آیفون با کیفیت تهیه کنید.

استفاده از iTunes برای انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر

برای اینکه دسترسی کاملی به اطلاعات و فایل های روی گوشی داشته باشید، باید از نرم افزار اختصاصی اپل، یعنی آیتونز استفاده کنید. بعد از نصب آیتونز و اتصال گوشی به کامپیوتر، می توانید عکس ها و فیلم ها، فایل ها و موزیک های خود را از آیفون به کامپیوتر منتقل کنید. معمولا بعد از اتصال آیفون به کامپیوتر، آیتونز اطلاعات مربوط به گوشی را می خواند و می توانید تمام موزیک های موجود در گوشی را در آیتونز ببینید و به راحتی آن ها را به کامپیوتر انتقال دهید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه کابل hdmi را فعال کنیم

راحت ترین راه انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر انتخاب گزینه iPhone در سمت چپ و بالای آیتونز و انتخاب گزینه File Sharing است. حالا در سمت راست پوشه ها و فایل های موجود در دستگاه خود را مشاهده می کنید و با انتخاب آن ها و کلیک کردن روی Save To می توانید فایل های انتخاب شده را روی کامپیوتر ذخیره کنید. برای انتقال فایل از کامپیوتر به آیفون نیز کافی است روی گزینه Add کلیک کرده و فایل مد نظر را از کامپیوتر خود انتخاب کنید.

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر با فلش لایتنینگ

انتقال فایل از آیفون به کامپیوتر از طریق فلش آیفون

یکی از مشکلات اساسی آیفون پشتیبانی نکردن از حافظه های جانبی است که علاوه بر پر شدن سریع حافظه داخلی، کار انتقال فایل از آیفون را نیز سخت می کند. اما فلش لایتینگ آیفون یا فلش آیفون، این مشکل را حل می کند. فلش آیفون، حافظه جانبی اختصاصی آیفون است که می تواند از طریق دو سر مختلف خود به به USB های معمولی و درگاه لایتنینگ گوشی های آیفون متصل شود.

 این فلش های کوچک راه بسیار خوبی برای انتقال سریع اطلاعات بین کامپیوتر و آیفون هستند. با استفاده از این فلش های مخصوص می توانید به راحتی اطلاعات گوشی خود را بدون نیاز به کابل به هر کامپیوتر یا لپتاپی منتقل کنید. برای اطلاعات بیشتر و آشنا شدن با ویژگی های کاربردی فلش های لایتنینگ توصیه می کنیم مقاله فلش آیفون  را مطالعه کنید.

انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی با WiFi و بدون کابل

تعداد زیادی نرم افزار انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر وجود دارند که از طریق اتصال وای فای امکان جابه جایی فایل ها بین گوشی و کامپیوتر را فراهم می کنند. اگر به دنبال روشی برای انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر بدون کابل هستید، این نرم افزار ها می توانند به شما کمک کنند. با این که این نرم افزار ها کاربرد زیادی دارند و می توانند در بسیاری از مواقع برای انتقال فایل به شما کمک کنند، اما مشکل اصلی آن ها مصرف بالای انرژی و فشار آوردن به باتری گوشی است.

شاید این مطلب جذاب باشد
تجهیزات لازم برای ایجاد محتوای اینستاگرام چیست؟

 به همین دلیل در صورت سالم نبودن باتری گوشی احتمال خالی کردن شارژ با استفاده از این نرم افزار ها به شدت افزایش پیدا می کند. اگر با مشکل خالی شدن سریع شارژ گوشی با استفاده از وای فای رو به رو هستید، بهترین پیشنهاد برای شما خرید باتری گوشی با کیفیت و اصلی است.

 انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی با Wifi از طریق Airdroid

نرم افزار  PushBulletو Airdroid؛ یک راه ساده دیگر برای انتقال اطلاعات از گوشی به کامپیوتر

نرم افزار airdroid یک نرم افزار کاربردی است که امکان اتصال گوشی های اندروید و IOS را به کامپیوتر بدون نیاز به کابل فراهم می کند. این نرم افزار از اتصال WiFi برای اینکار استفاده می کند و نحوه کار با آن بسیار ساده است. برای اینکار کافی است تا گوشی و کامپیوتر خود را به یک شبکه وای فای متصل کنید. بعد از باز کردن نرم افزار روی گوشی یک آدرس اینترنتی خاص درون نرم افزار به شما نمایش داده می شود.

 با وارد کردن این آدرس در مرورگر  کامپیوتر می توانید کنترل فایل های گوشی خود را در دست بگیرید. با استفاده Airdroid می توانید عکس ها و فیلم ها، فایل ها، موزیک ها و حتی اس ام اس ها یا مخاطبین گوشی خود را در کامپیوتر مدیریت کنید. علاوه بر این نرم افزار های ویندوزی و مک Airdroid کار انتقال فایل ها را آسان تر امکان کنترل از راه دور گوشی را نیز فراهم می کنند. نرم افزار PushBullet نیز کاری مشابه با Airdroid انجام می دهد ولی دارای گزینه های محدود تری است و باید حتما نرم افزار PushBullet را روی کامپیوتر خود نیز نصب کرده باشید.

جمع بندی

در این مقاله با ساده ترین و راحت ترین راه های انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر آشنا شدیم. به طور کلی استفاده از کابل بهترین راه و ساده ترین راه انتقال اطلاعات فایل بین انواع گوشی ها و کامپیوتر است با این حال در صورت نیاز می توانید از روش های جایگزین نیز استفاده کنید. شما می توانید نظرات خود در مورد استفاده از راه های پیشنهاد شده در این مقاله یا سایر روش های مشابه را با ما در میان بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا