لوازم جانبی

روش هایی ساده برای انتقال فایل از اندروید به آیفون

با توجه به تکنولوژی های متفاوتی که در گوشی های هوشمند به کار می رود، انتقال فایل و دیتا بین آن ها کمی سخت خواهد شد. قبل از ظهور شبکه های اجتماعی، NFC و روش های دیگر، بلوتوث بهترین گزینه برای انتقال فایل بین گوشی های هوشمند بود. با پررنگ شدن شبکه های اجتماعی و راه های ارتباطی این مشکل تا حدودی حل شد. با این حال مشکل انتقال فایل بین گوشی های اندروید و آیفون هنوز هم پابرجاست. در این مقاله قصد داریم نگاهی به راه های متفاوت برای انتقال فایل بین گوشی های اندروید و آیفون داشته باشیم.

بهترین راه برای انتقال فایل بین گوشی های اندروید و آیفون کدام است؟

مهم ترین مسئله ای که در انتقال فایل بین گوشی های اندروید و آیفون وجود دارد، سازگاری و سرعت انتقال است. به صورت کلی برای فایل هایی که حجم متوسطی دارند می توان از روش های متفاوتی استفاده کرد. اما درباره انتقال فایل های حجیم تر باید راه حل اساسی تری انتخاب شود زیرا احتمال کنسل شدن ارتباط دو گوشی وجود دارد.

انتقال فایل به ایفون با استفاده از کامپیوتر

1-انتقال فایل های حجیم بین اندروید و آیفون با کامپیوتر

هدف از انتخاب این راه حل، انتقال فایل به مطمئن ترین حالت ممکن است. با توجه به اینکه احتمال کنسل شدن انتقال فایل های حجیم وجود دارد، باید از مطمئن ترین روش ممکن استفاده کنید. معمولا این روش را برای فایل هایی پیشنهاد می کنیم که حجم بالایی دارند و نمی توان از شبکه های اجتماعی برای انتقال آن ها استفاده کرد.

شاید این روش کمی سخت تر از حالت های دیگر باشد زیرا برای شروع کار به یک کابل اندروید، کابل لایتنینگ و یک کامپیوتر نیاز دارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
شیائومی پوکو C50 هفته اول آذر راهی بازار می‌شود

گوشی موبایلی که فایل مد نظر در آن قرار دارد را به کامپیوتر وصل کنید. فایل مد نظر را از گوشی به کامپیوتر منتقل کنید. سپس گوشی دوم را با کابل مخصوص خود به کامپیوتر وصل کرده و فایل را به گوشی منتقل کنید.

مشکل اتصال آیفون به کامپیوتر

یکی از مشکلاتی که کاربران در این روش با آن مواجه می شوند، عدم دسترسی به فایل های آیفون از کامپیوتر است. مدیریت فایل های آیفون به صورت مستقیم و بدون برنامه های جانبی در کامپیوتر ممکن نیست. در صورتی که قصد جابجایی فایل بین آیفون و لپ تاپ را داشته باشید، باید از برنامه های جانبی مانند itunes استفاده کنید.

دسترسی به فایل های آیفون با استفاده از کامپیوتر

2-انتقال فایل از آیفون به اندروید با فلش مموری

دومین راهی که برای جابجایی فایل های حجیم میان گوشی های اندروید و آیفون وجود دارد، استفاده از فلش مموری لایتنینگ یا فلش مموری ساده است.

فلش مموری های لایتنینگ به سادگی به گوشی های آیفون متصل می شوند و امکان جابجایی بین فلش مموری و گوشی وجود دارد.

برای انتقال فایل از گوشی آیفون به اندروید، ابتدا باید فلش لایتنینگ را به گوشی آیفون وصل کنید. سپس فایل مد نظر را به فلش منتقل کنید. حالا با استفاده از یک تبدیل لایتنینگ به اندروید، فلش مموری را به گوشی اندروید وصل کنید.

توجه داشته باشید که با این روش می توان انتقال فایل از گوشی اندروید به آیفون را نیز انجام دهید. در صورتی که یک فلش OTG دارید، باید تبدیل اندروید به لایتنینگ تهیه کنید.

تبدیل های اندروید به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید لوازم جانبی بازی

برای خرید انواع تبدیل ها می توانید به صفحه رابط USB مراجعه کنید و تبدیل های متفاوت را بررسی کنید. البته برخی از فلش ها به گونه ای طراحی شده اند، که قابلیت اتصال به آیفون و اندروید را دارند. قیمت این دسته از فلش مموری ها کمی بالاتر است.

روش انتقال فایل های کم حجم بین اندروید و آیفون

3-انتقال فایل از اندروید به آیفون با برنامه شیریت

یکی از ساده ترین راه های انتقال فایل و برنامه بین گوشی های اندروید و آیفون، استفاده از شیریت یا دیگر برنامه های انتقال فایل است. برای انتقال دیتا از این روش، کافیست برنامه شیریت یا یکی از برنامه های مشابه روی هر دو گوشی نصب باشد. معمولا از این روش برای انتقال فایل های نه چندان حجیم استفاده می شود.

استفاده از فضای ابری برای اشتراک گذاری فایل بین اندروید و آیفون

 توصیه می کنیم برای انتقال فایل بین گوشی های اندروید و آیفون تنها از روش های امن استفاده کنید. با این حال در این قسمت به بررسی یکی دیگر از روش های اشتراک گذاری فایل بین آیفون و اندروید می پردازیم که روش چندان مطمئنی نیست.

تنها در مواردی از این روش استفاده کنید، که اطلاعاتتان خیلی خصوصی نباشد. فضاهای ابری متفاوتی وجود دارد که هر یک حجم مشخصی را در اختیار کاربران قرار می دهند. به طور مثال Dropbox  یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید انتخاب کنید.

 برای شروع کار، یک حساب کاربری در فضای ابری مد نظر ایجاد کنید. سپس با هر دو گوشی اندروید و آیفون وارد همان اکانت شوید. از این طریق می توانید با هر دو گوشی به فایل های فضای ابری دسترسی داشته باشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
بدون توجه به این 5 مورد، فکر خرید شارژر وایرلس نباشید!

برای جابجایی فایل بین اندروید و آیفون از کدام روش استفاده کنیم؟

با توجه به حجم فایل، مدت زمان و امکاناتی که در دسترس دارید باید یکی از روش های معرفی شده را انتخاب کرده و به کار بگیرید. به صورت کلی نکته ی مهمی که در روش های انتقال فایل وجود دارد، اطمینان داشتن از اصالت لوازم جانبی مورد نیاز است. کابل شارژ و فلش مموری مورد نیاز برای روش های مختلف، باید اورجینال باشند. در غیر این صورت ممکن است در زمان انتقال فایل با مشکلات متفاوتی روبرو شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا