لوازم جانبی

راهنمای خرید بهترین محافظ برق برای کامپیوتر

یکی از مشکلاتی که کاربران در دنیا و به خصوص در ایران با آن مواجه هستند، نوسان برق است. حتماً می دانید که هر قطعه برقی مثل کامپیوتر جریان برق دقیقی نیاز دارد و اگر این جریان کم یا زیاد شود، احتمال آسیب رساندن به سیستم بسیار زیاد است.

 اگر از هزینه های قطعه کامپیوتر و لپ تاپ اطلاع داشته باشید، حتماً به دنبال محافظت از سیستم خود هستید و نمی خواهید که با مشکل مواجه شوید. محافظ برق برای کامپیوتر به شما کمک می کند تا بتوانید جریان برق دقیقی برای سیستم خود ایجاد کنید و با مشکل سوختن یا بروز مشکل برای قطعه برقی خود مواجه نشوید. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین محافظ برق برای کامپیوتر بپردازیم تا بتوانید خرید درستی انجام دهید.

چرا باید محافظ برق برای کامپیوتر بخریم؟

هر خانه، شرکت، دفتر کار یا حتی کارگاهی به چند راهی و محافظ برق نیاز دارد! محافظ برق به شما کمک می کند تا بتوانید از یک پریز برق، چند پریز ایجاد کنید تا به اندازه دستگاه های برقی خود پریز داشته باشید. مثلاً اگر روی میز کار خود در کنار لپتاپ یا کامپیوتر، موبایل خود را هم شارژ می کنید باید یک پریز برای شارژر گوشی داشته باشید. پس اولین کاربر محافظ برق تبدیل یک پریز به چند پریز بدون بروز مشکل ولتاژ است!

کاربرد دیگر محافظ برق که اهمیت بیشتری دارد، جلوگیری از ایجاد نوسان برق است. محافظ برق نوسان برق شهری را کنترل و جریان آن را منظم و مستقیم می کند. در حال حاضر گجت های مختلف در ایران قیمت های بسیار بالایی دارند و سوختن یکی از آن ها می تواند در زندگی کاری شما مشکل ایجاد کند. مثلاً اگر باتری گوشی شما بر اثر نوسان برق خراب شود، باید آن را تعویض کنید. در حال حاضر هم اکثر موبایل ها باتری غیر قابل تعویض دارند و در صورت بروز مشکل، باید دردسر های زیادی را به جان بخرید تا باتری گوشی خود را تعویض کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
رایج ترین دلیل گرم شدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ و آیفون

محافظ برق برای کامپیوتر

چگونه بهترین خرید محافظ برق برای کامپیوتر را انجام دهیم؟

حتی اگر جریان برق هم نوسان نداشته باشد، دستگاه هایی که در کشور های مختلف تولید می شوند ولتاژ و آمپر متفاوتی دارند و اگر همراه آن دستگاه آداپتور مورد نیاز وجود نداشته باشد، تامین برق آن بسیار مشکل خواهد بود. برخی از چند راهی ها و محافظ برق موجود در بازار امکان تنظیم ولتاژ و آمپر دقیق را هم دارند تا برای آن دستگاه مشکلی به وجود نیاید. مثلاً ممکن است باتری لپ تاپ شما بایک ولتاژ خاص شارژ شود که در این صورت استفاده از محافظ برق ضروری است! هنگام خرید محافظ برق باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

بهترین چندراهی برق برای موبایل و کامپیوتر

نکاتی برای خرید محافظ برق برای کامپیوتر

با رعایت 5 نکته ای که در ادامه به بررسی آن می پردازیم، به راحتی می توانید دست به خرید محافظ برق برای کامپیوتر خود بزنید:

1-    تعداد چند راهی یا امکان اتصال هم زمان دستگاه های مختلف

اولین و مهم ترین چیزی که به چشم می خورد، تعداد اتصال هم زمان دستگاه های مختلف است. اگر در کنار شارژ باطری لپ تاپ خود، از شارژر گوشی برای شارژ باتری گوشی هم استفاده می کنید، هنگام خرید محافظ برق باید توجه زیادی به تعداد پریزها یا سوراخ های آن داشته باشید.

مثلاً اگر برای منزل خود قصد تهیه چند راهی برق دارید، شاید 3 الی 4 عدد پریز برای شما کافی باشد اما اگر آن را برای محل کار خود می خواهید، قطعاً تعداد پریز های آن باید بیشتر از 6 عدد باشد! زیرا در محل کار علاوه بر شارژر باتری لپ تاپ و شارژر گوشی از دستگاه های پرینت و اسکن هم استفاده می کنید و نمی توانید همیشه یکی از کابل ها را از برق بکشید و بعدی را نصب کنید. پس در هنگام خرید محافظ برق حتماً به این نکته توجه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا خرابی باتری به گوشی آسیب می رساند؟

2-    طول کابل چند راهی جهت اتصال به پریز

گاهی اوقات طول کابل اهمیت بسیار زیادی دارد؛ فرض کنید محل میز کار شما تا نزدیک ترین پریز بیش از 3 متر باشد و بدون توجه به این نکته، محافظ برقی با کابل 2 متری خریده باشید. در این صورت یا باید محل میز کار خود را تغییر دهید یا کابل آن را عوض کنید که در هر صورت مشکل است. بنابراین بهتر است ابتدا محل میز کار شما تا نزدیک ترین پریز را در نظر بگیرید و سپس به خرید محافظ برق برای کامپیوتر بپردازید.

طول کابل مناسب برای محافظ کامپیوتر

3-    میزان فاصله پریز ها در محافظ برق

برخی از چند راهی های برق آن قدر فاصله بین پریز هایشان کم است که هنگام اتصال دستگاه خود با مشکل مواجه می شوید! بنابراین باید توجه داشت باشید که هنگام خرید محافظ برق این موضوع را در نظر بگیرید. اگر آداپتور وسایل برقی شما بزرگ است، باید محافظ برقی بگیرید که پریز های فاصله زیادی از هم داشته باشند.

4-    قابلیت اتصال USB به چند راهی برق

در محافظ های برق جدید امکان اتصال کابل USB هم وجود دارد و معمولاً این قسمت با ولتاژ پایین است. اگر از باتری گوشی شما از شارژ سریع یا فست شارژ پشتیبانی می کند، شاید این امکان خیلی مناسب نباشد اما اگر گوشی شما معمولی است و نمی خواهید از شارژر گوشی استفاده کنید، شاید این قابلیت برای شما بسیار مناسب باشد.

5-    تنظیم کننده جریان برق برای جلوگیری از ایجاد نوسان

یکی از قابلیت های محافظ برق های جدید، امکان تنظیم جریان ورودی به وسایل برقی است. معمولاً محافظ برق فقط جریان را مستقیم می کند اما اگر نیاز به تنظیم جریان برق دارید، می توانید از این نوع چند راهی های برق استفاده کنید. البته باید توجه داشته باشید که کم بودن ولتاژ و آمپر هم می تواند به دستگاه شما نظیر باتری لپ تاپ آسیب بزنید! بنابراین اگر واقعاً به آن نیاز دارید، از این مدل استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
تکنسین اسپیس‌ایکس در پی سانحه‌ی تست موشک به کما رفت

با رعایت این 5 نکته به راحتی می توانید یک خرید لذت بخش را تجربه کنید و از گجت های مختلف خود محافظت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا