لوازم جانبی

بررسی 3 روش کاربردی برای حل مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید

پیغام هایی که روی صفحه گوشی ظاهر می شوند و می گویند فلان برنامه متوقف شده است، از بدترین و آزاردهنده ترین مدل پیغام هایی است که در گوشی های اندروید مشاهده می کنید.

هرگاه این پیغام ها را دیدید، باید بدانید که مشکل شما تنها دریافت این پیغام نیست. قطعا مشکلات دیگری پشت پرده در حال به وجود آمدن است که عوارض آن ها در مدت زمان نه چندان دور، دامن گیرتان خواهد شد. هر چند که مشاهده این پیام به دفعات؛ خود یک مشکل محسوب می شود. به صورت کلی می خواهیم بگوییم که اگر شما هم با پیغام هایی مانند “تپسی متوقف شده است”، “گالری متوقف شده است” و یا موارد مشابه روبرو شده اید، این مقاله برای شما نوشته شده است. در این مقاله قصد داریم به دلایلی که باعث به وجود آمدن این مشکل می شود بپردازیم و راه حل های متفاوت را ارائه دهیم.

متوقف شدن برنامه های گوشی اندروید

معنی پیام Unfortunately the internet has stopped چیست؟

این پیام رو ممکن است به شکل های متفاوت دریافت کنید. معنی این پیام این است که مرورگر شما متوقف شده است. اما چرا و چگونه؟

اصلی ترین دلیلی که باعث متوقف شدن برنامه های اندروید در گوشی می شود، این است که اختلالاتی در فایل های سیستمی به وجود آمده است. این اختلال ممکن است به دلیل پاک شدن برخی از فایل های مربوط به سیستم عامل و حتی عدم به روز رسانی باشد. در مورد گزینه دوم، باید این نکته را بگوییم که نمی توان به صورت قطعی گفت که این مشکل با به روز رسانی سیستم عامل حل می شود اما در مواقعی این روش کار می کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
ایلان ماسک دستور اخراج گسترده‌ کارکنان توییتر را صادر کرده است

استپ کردن برنامه های در حال اجرا گوشی اندروید

چطور مشکل متوقف شدن برنامه ها در اندروید را حل کنیم؟

با توجه به اینکه عدم وجود فضای مورد نیاز از مهم ترین مواردی است که باعث متوقف شدن برنامه ها می شود، به عنوان اولین راه به شما می گوییم که حافظه داخلی گوشی خود را خالی کنید. برای انجام این کار می توانید از انواع مموری رم استفاده کنید. در صورتی که گوشی شما از کارت حافظه پشتیبانی نمی کند، پیشنهاد می کنیم از یک فلش مموری اوتوجی استفاده کنید و دیتاهایی که می توانید را جابجا کنید.

 حذف کش و دیتا برنامه های گوشی اندروید

1-اپلیکیشن متوقف شده را حذف کنید!

شاید همه چیز مربوط به خود برنامه باشد و گوشی شما هیچ مشکلی نداشته باشد! واقعا گاهی اوقات همینطور است. اگر این پیغام متوقف شدن را تنها برای برخی از برنامه ها مانند اینستاگرام دریافت می کنید، بهترین راه این است که از نصب صحیح برنامه روی گوشی خود مطمئن شوید.

 از قسمت تنظیمات به قسمت برنامه های گوشی وارد شوید. روی برنامه های که پیغام متوقف شدن آن را مشاهده می کنید، بزنید. سپس کش و دیتا برنامه را حذف کنید. اگر بازهم دریافت پیغام توقف برنامه ادامه داشت، این بار برنامه را به صورت کامل حذف کرده و سپس مجدد نصب کنید.

ویروسی شدن فایل های سیستمی گوشی اندروید

2-احتمال ویروسی شدن گوشی هوشمند را در نظر بگیرید

روش قبلی برای مواقعی مناسب است که پیغام متوقف شدن برنامه ها تنها برای برخی از اپلکیشن ها دریافت می شود. در صورتی که تمامی برنامه های گوشی شما کرش می شود یا بسیاری از آن ها را نمی توانید باز کنید، باید احتمال ویروسی شدن گوشی را در نظر بگیرید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوشی تاشو ویوو X فولد پلاس ۵G در راه است

پیشنهاد می کنیم قبل از اینکه به آخرین راه حل فکر کنید، گوشیتان را ویروسی کنید. اگر هنوز هم شک دارید که آیا واقعا گوشیتان ویروسی شده یا نه، مقاله زیر می توانید برایتان مفید باشد.

چطور بفهمیم گوشی ویروسی شده است؟

ریست فکتوری کردن گوشی هوشمند اندروید

3-بازگشت به تنظیمات کارخانه، آخرین راه حل برای مشکل متوقف شدن برنامه های گوشی اندروید

ریست فکتوری یا همان بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه آخرین راه حلی است که به شما چیشنهاد می دهیم. در نظر داشته باشید که با انجام ریست فکتوری، تمامی دیتا گوشی هوشمند پاک می شود و انگار که همین حالا گوشی را از کارتن خارج کرده اید. از این رو دقت داشته باشید تا یک کپی یا بک آپ از تمامی اطلاعات خود ذخیره کنید.

بعد از اینکه راه حل های مختلف مانند حذف کش و دیتا، حذف برنامه ها، باز کردن فضای گوشی و ویروس کشی را امتحان کردید و به نتیجه نرسیدید، بهترین راه ریست فکتوری است. در اصل باید بگوییم که تنها راه باقی مانده ریست فکتوری است. با ریست فکتوری گوشی، قطعا این مشکل حل خواهد شد اما بعد از آن باید مدت زمان زیادی را برای بازگردانی اطلاعات و نصب مجدد تمامی برنامه ها در نظر بگیرید. از این رو مراحل قبل را با دقت بیشتری انجام دهید تا به نتیجه برسید.

نتیجه گیری کلی:

در این مقاله سعی داشتیم به صورت کوتاه و مختصر به دلایل و روش های مشکل کرش شدن برنامه های اندروید بپردازیم. قطعا دلیل این مسئله، مشکلات نرم افزاری است که با روش های ارائه شده می توانید آن را حل کنید. پیشنهاد می کنیم در صورتی که شما هم تجربه ی مشابهی داشتید و با روشی متفاوت تر آن را حل کرده اید، در قسمت نظرات، تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

شاید این مطلب جذاب باشد
اپل قانون اتحادیه اروپا را پذیرفت؛ آیفون‌ها پورت USB-C خواهند داشت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا