لوازم جانبی

بررسی مشکل خاموش یا روشن نشدن بلوتوث گوشی و وصل نشدن آن به دستگاه

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و پوشش نقاط ضعف زندگی روزمره انسان ها با انواع گجت های هوشمند، نمی توان اهمیت اتصالات و همچنین بلوتوث را نادیده گرفت. گاهی اوقات خراب شدن بلوتوث گوشی به هر شکل (روشن یا خاموش نشدن بلوتوث، کانکت نشدن) از خراب شدن باتری گوشی هم مشکل سازتر خواهد بود.

 مسئله ای که اهمیت بسیاری دارد این است که در شرایط خاص که یکی از قابلیت های گوشی کار نمی کند و اختلالاتی در عملکرد آن به وجود می آید، قبل از اینکه تعمیر را شروع کنید به دنبال منشا مشکل باشید. اگر شما هم از دسته کاربرانی هستید که بعد از به وجود آمدن یک مشکل بلافاصله به دنبال یک ایراد اساسی در گوشی موبایلتان می گردید باید بگوییم که نگرانی نداشته باشید.

بسیاری از این مشکلات تنها به دلیل اختلالات کوچک به وجود می آید که با کمی صبر و تامل می توان آن ها را حل کرد. در این مقاله به بررسی انواع مشکلات رایج در مورد بلوتوث گوشی پرداخته ایم. به شما اطمینان خواهیم داد که با مطالعه این مقاله پاسخ اکثر سوالات خود در مورد عملکرد بلوتوث گوشی را پیدا خواهید کرد.

مشکل وصل نشدن بلوتوث گوشی به ماشین

حل مشکل وصل نشدن بلوتوث گوشی به ماشین

اگر موفق نمی شوید تا ارتباط بین گوشی و بلوتوث ماشین را برقرار کنید، نباید همان ابتدا به سلامتی گوشی خود شک کنید. این احتمال وجود دارد که عملکرد بلوتوث ماشین با مشکل مواجه شده باشد. اگر امکانش وجود داشت، ابتدا سعی کنید یک گوشی دیگر به بلوتوث ماشین وصل کنید. در نهایت اگر شک دارید که گوشی شما مشکل دارد یا نه می توانید از یک راه حل کلی استفاده کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
مگ سیف اپل چیست و چه کاربردی دارد؟

تلفن خود را خاموش کنید. بعد از خاموش کردن گوشی دکمه پاور و دکمه افزایش ولوم را به صورت همزمان نگه دارید. هدف کلی از نگه داشتن این دو دکمه، وارد شدن به حالت Recovery گوشی است. بعد از اینکه وارد حالت ریکاوری شدید باید دکمه ها را رها کنید و حالا با دکمه های افزایش و کاهش صدا، بین گزینه ها سوئیچ کنید. گزینه Wipe Cache Partition را انتخاب کنید. با کمک دکمه ی پاور می توانید گزینه ها را انتخاب کنید.

بعد از انجام این کار، گزینه Reboot را انتخاب کنید سپس منتظر باشید تا گوشی روشن شود. حالا می توانید بلوتوث گوشی را روشن کنید و به ضبط ماشین متصل شوید.

مشکل خاموش نشدن بلوتوث گوشی

رفع مشکل خاموش نشدن بلوتوث گوشی اندروید

از رایج ترین مشکلات بلوتوث گوشی می توان به خاموش نشدن آن اشاره کرد. از آنجایی که روشن بودن همیشگی بلوتوث، وای فای و موارد دیگر مصرف انرژی باتری گوشی را افزایش می دهد، نمی توان نسبت به آن بی تفاوت بود. برای رفع مشکل خاموش نشدن بلوتوث باید به تنظیمات گوشی مراجعه کنید. سپس در قسمت برنامه ها، به دنبال گزینه بلوتوث بگردید. بعد از انتخاب بلوتوث، گزینه Force Stop را انتخاب کنید و سپس Clear Cache را بزنید. با پاک کردن دیتا و کش بلوتوث گوشی، اختلالات به وجود آمده از بین می روند و این مشکل حل خواهد شد.

گاهی اوقات به روز رسانی نکردن گوشی نیز باعث مشکلات این چنینی خواهد شد. پیشنهاد می شود در صورتی که درخواست آپدیت سیستم عامل برای گوشی ارسال شده است در اولین فرصت گوشی خود را به روز رسانی کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل دکمه‌ی دستیار صوتی پیکسل واچ را به نمایش گذاشت

راه حل مشکل خاموش شدن خود به خود بلوتوث گوشی چیست؟

به خاطر داشته باشید که در برخی از گوشی ها، بلوتوث به عنوان یک مورد هدر دهنده انرژی در مواقع غیر ضروری شناخته می شود. به همین دلیل زمانی که گزینه Power Saving یا همان ذخیره انرژی فعال شود، بلوتوث گوشی خاموش می شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود یک بار قابلیت ذخیره انرژی را خاموش کنید و سپس بلوتوث را روشن کنید. در صورتی که مجدد شاهد خاموش شدن خودکار بلوتوث گوشی بودید، باید از قسمت تنظیمات این کار را انجام دهید. مسیر زیر را دنبال کنید.

Settings > Apps & Notification > Special app access

سپس Battery optimization را انتخاب کنید کنید. منوی بالای صفحه را باز کنید و گزینه All Apps را بزنید. در این مرحله باید Bluetooth را انتخاب کنید و آن را روی Don’t optimize تنظیم کنید.

عیب یابی بلوتوث گوشی

دلیل روشن نشدن بلوتوث گوشی اندروید

معمولا روشن شدن خودکار بلوتوث گوشی به دلیل تنظیمات لوکیشن است. برای تغیر تنظیمات و حل مشکل روشن شدن خود به خود بلوتوث باید مسیر زیر را در گوشی خود دنبال کنید.

Settings > Location > Improve Accuracy > Disable Bluetooth

بعد از غیر فعال کردن بلوتوث در لیست اسکن لوکیشن، مشکل روشن شدن خودکار حل خواهد شد. در صورتی که مشکل هنوز وجود داشت، این احتمال وجود دارد که تنظیمات بلوتوث تحت تاثیر یک برنامه ی نصب شده قرار دارد. برای اینکه مطمئن شوید همه چیز زیر سر یک برنامه است یا نه، می توانید گوشی را در حالت سیف مود اجرا کنید.

حالت سیف مود یا همان حالت ایمن به شما اجازه می دهد تا متوجه شوید که آیا ایرادات به وجود آمده به دلیل برنامه های نصب شده است یا منشا این مسائل، یک مشکل سخت افزاریست. در صورتی که اطلاعاتی در مورد نحوه اجرای سیف مود ندارید، می توانید مقاله ی فعال کردن Safe Mode گوشی را مطالعه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه باند ماشین را به گوشی وصل کنیم؟

در صورتی که در حالت سیف مود، مشکلات مربوط به بلوتوث گوشی حل شد، به این معنی است که یکی از برنامه های نصب شده روی گوشی باعث ایجاد چنین اختلالاتی می شود.

باز کردن بلوتوث در گوشی و حذف نام دستگاه های قبلی

مشکل پیدا نکردن دستگاه با بلوتوث گوشی

یکی دیگر از آزار دهنده ترین مشکلات در بین گوشی های هوشمند، عدم اتصال گوشی به دیوایس های مد نظر است. به طور مثال زمانی که قصد داشته دارید گوشی خود را توسط بلوتوث به یک گوشی دیگر، هندزفری بلوتوث، اسپیکر یا ساعت هوشمند متصل کنید و موفق نمی شوید! اولین کاری که در این شرایط باید انجام بدهید، این است که مطمئن شوید گوشی یا دیوایس مد نظرتان مخفی نباشد.

برخی از دیوایس ها این قابلیت را دارند تا در زمان اسکن گوشی های دیگر، مخفی باشند و اسمشان نمایش داده نشود. دومین موردی که در این شرایط می توانید انجام بدهید، پاک کردن نام دستگاه هایی است که قبلا به واسطه بلوتوث به آن ها وصل شده اید، به طور مثال انواع هندزفری بلوتوث. برای این کار باید وارد بلوتوث گوشی شوید و با تب زدن روی نام هر یک از دستگاه ها گزینه unpair را انتخاب کنید. در نهایت اگر با هیچ یک از این راه حل ها به نتیجه نرسیدید، می توانید گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازگردانید.

جمع بندی کلی:

در این مقاله به راه کارهایی متفاوت برای حل مشکلات مربوط به بلوتوث گوشی پرداختیم. هر چند که گاهی اوقات با یکبار ریستارت کردن گوشی، اکثر این مسائل حل می شوند اما به طور کل سعی داشتیم نگاه کاملی به مشکلات مربوط به بلوتوث گوشی داشته باشیم. این نکته را فراموش نکنید که عدم استفاده از گارد گوشی و همچنین وارد شدن ضربات متفاوت به موبایل نیز می تواند عامل موثری در ایجاد اختلالات باشد که به خوبی خبر از آسیب های سخت افزاری می دهند. در نهایت پیشنهاد می کنیم در صورتی که شما هم تجربه ای در این زمینه دارید، آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا