لوازم جانبی

با ترفندهای گوشی شیائومی بیشتر آشنا شوید!

شیائومی یکی از مارک های شناخته شده در دنیای لوازم الکترونیکی است که هر روز افراد زیادی را با نوآوری های خود شگفت زده می کند. مدل های مختلف گوشی های شیائومی در سال های اخیر طرفداران زیادی را به سمت این برند چینی جذب کرده است. علاوه بر ویژگی ها و قیمت مناسب گوشی های این برند ، رابط کاربری استفاده شده در این گوشی ها نیز یکی از قسمت های هیجان انگیز برند شیائومی است که مردم را با ترفندهای گوشی شیائومی آشنا کرد.

ترفندهای گوشی شیائومی

MIUI UI نرم افزار مخصوص برند شیائومی است که حتی قبل از طراحی و عرضه گوشی های این برند روی آن کار می شد. با بروزرسانی های ارائه شده برای این نرم افزار ، نسخه 12.5 رابط کاربری MIUI در حال حاضر در دسترس است. عملکرد آسان این نرم افزار باعث شده تا طرفداران زیادی از آن استفاده کنند.

اگر صاحب یک گوشی شیائومی هستید ، احتمالاً می خواهید با ترفندهای شیائومی و همچنین نکاتی در مورد راه اندازی تلفن شیائومی خود آشنا شوید. با ما همراه باشید تا جذاب ترین ترفندهای گوشی شیائومی و تنظیمات آن را به شما معرفی کنیم.

تماس تلفنی خود را ضبط کنید (تماسها را به طور خودکار با تلفن Xiaomi خود ضبط کنید)

گاهی اوقات ، پس از یک تماس تلفنی ، با خود می گوییم: “من می خواهم تماس های تلفنی خود را ضبط کنم.” یکی از ترفندهای گوشی شیائومی قابلیت ضبط خودکار تماس های تلفنی است که برای ضبط خودکار تمام تماس های خود از طریق میکروفون ضبط ، باید یکبار آن را فعال کنید. برای انجام این کار ، به تنظیمات تلفن شیائومی بروید ، گزینه Record Call را پیدا کرده و سپس روی ضبط خودکار تماس ضربه بزنید. این اجازه می دهد تا تماس به طور خودکار ضبط شود.

غیرفعال کردن تبلیغات

یکی از ویژگی های آزاردهنده هنگام استفاده از هر نرم افزاری ، تبلیغات گذرا است. یافتن ترفندی برای جلوگیری از این تبلیغات چیزی است که اکثر کاربران می خواهند. یکی از ترفندهای شیائومی با گوشی که می توان برای حل این مشکل استفاده کرد ، استفاده از تنظیمات تلفن و غیرفعال کردن تبلیغات با یک دستورالعمل ساده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
اینتل رقیب کارت گرافیک RTX 3060 را با قیمت ۲۸۹ دلار عرضه می‌کند

با دنبال کردن این مراحل می توانید تبلیغات را در تلفن های شیائومی غیرفعال کنید:

  1. به تنظیمات تلفن بروید
  2. بخش تنظیمات پیشرفته را انتخاب کنید
  3. به بخش فعالسازی و لغو
  4. بروید

  5. برای فعال کردن دکمه نوار کناری ، msa را بیابید و لمس کنید
  6. ده ثانیه صبر کنید و در پنجره باز شده روی لغو ضربه بزنید
  7. برای تکمیل فرایند کاهش آگهی می توانید به برگه تنظیمات بازگردید
  8. به بخش حریم خصوصی بروید
  9. در نهایت ، برنامه User Experience را غیرفعال کنید

حذف تبلیغات در گوشی های شیائومی

تصویر طولانی (تصویر صفحه تلفن شیائومی)

گرفتن اسکرین شات رایج است و گاهی اوقات مجبور می شویم. یکی از ترفندهای گوشی شیائومی برای گرفتن اسکرین شات به شکل صفحه نمایش طولانی و تمام صفحه این است:

  1. ابتدا به صفحه یا موردی که می خواهید از آن اسکرین شات بگیرید ، بروید.
  2. با کلیک بر روی گزینه ضبط صفحه در بالای صفحه ، این بخش برای شما فعال می شود.
  3. با فعال کردن گزینه پیمایش ، می توانید شروع به گرفتن تصاویر طولانی
  4. کنید

  5. وقتی کارتان تمام شد ، می توانید تصویر صفحه را متوقف کنید

این روش دیگر فقط یک تصویر از قسمتی از صفحه در حال مشاهده نمی گیرد. در عوض ، می توانید بیشتر محتوا و اسکرین شات خود را ضبط کرده و عکس بیشتری بگیرید.

پاک کردن صفحه اصلی

بیشتر اوقات ، صفحه اصلی تلفن ها مملو از بسیاری از برنامه های بی فایده است که مدت ها پیش بارگیری کرده اید و دیگر از آنها استفاده نمی کنید. حتی ممکن است چند برنامه خاص در صفحه اصلی شما وجود داشته باشد که بخواهید آنها را جایگزین کنید. مهم نیست چند برنامه روی صفحه اصلی شما وجود دارد. کافی است آنها را لمس کرده و صفحه را برای چند ثانیه نگه دارید. سپس حالت ویرایش آیکون برای شما فعال می شود و برنامه های انتخاب شده یا انتخاب نشده برای شما را نشان می دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چرا شارژر گوشی داغ می شود و چطور می توان این مشکل را حل کرد؟

با انتخاب یک یا چند برنامه ، می توانید آنها را یکجا حذف یا تغییر دهید.

تعداد برنامه های صفحه اصلی را افزایش دهید

اگر می خواهید تعداد برنامه ها را در صفحه اصلی تلفن خود افزایش دهید ، می توانید از یکی از ترفندهای تلفن Xiaomi خود استفاده کنید. برای انجام این کار ، می توانید مانند روش قبلی ، روی یکی از نمادهای برنامه در صفحه اصلی ضربه بزنید و صفحه را برای مدتی نگه دارید. پس از ظاهر شدن گزینه های ویرایش ، می توانید به بخش “تنظیمات” بروید. در صفحه بعدی ، 5 × 6 را به جای 4 × 6 انتخاب کنید.

البته به جای روش فوق ، می توانید از ترفند دیگری برای انجام این تنظیمات استفاده کنید. برای انجام این کار ، به تنظیمات تلفن Xiaomi بروید ، قسمت Home screen را انتخاب کنید و سپس به برگه Layout در صفحه اصلی بروید.

تغییر آیکون ها در گوشی شیائومی

تعداد پیام های هشداردهنده را کاهش دهید

سایر ترفندهای گوشی شیائومی که در رابط کاربری MIUI 11 در بالا گنجانده شده است ، شامل قابلیت کنترل پیام های اعلان است. به طور کلی ، هرچه برنامه های بیشتری بارگیری کنید ، پیام های بیشتری دریافت می کنید. با این حال ، برای کنترل این پیام ها ، می توانید:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. برای فعال کردن / غیرفعال کردن اعلان ها ، قسمت را وارد کنید در این بخش ، پیام ها طبقه بندی شده اند و می توانید هر چیزی را که می خواهید تغییر دهید.

قفل یا مخفی کردن برنامه (مخفی کردن برنامه تلفن Xiaomi)

قفل یا مخفی کردن برنامه ها یکی از جذاب ترین ترفندهای تلفن Xiaomi شماست که می توانید با استفاده از آن برخی از برنامه های خود را غیرقابل دسترسی کنید. در این حالت ، می توانید از خود در برابر برنامه ها و اطلاعاتی که نمی خواهید در معرض دید عموم قرار گرفته یا تغییر داده شود ، محافظت کنید. به همین دلیل ، در این بخش ما این ترفند تلفن شیائومی را ارائه می دهیم.

  1. برای انجام این کار ، به تنظیمات بروید.
  2. سپس به برگه برنامه ها بروید.
  3. گزینه را انتخاب کنید

  4. برنامه های قفل شده
  5. در این بخش ، می توانید دو لیست از برنامه های نصب شده بر روی تلفن خود را مشاهده کنید ، با نام “برنامه های قفل شده” و “برنامه های مخفی”.
  6. با وارد کردن لیست برنامه های قفل شده ، می توانید برنامه های مورد نظر خود را انتخاب کنید.
  7. گذرواژه ای را به عنوان گذرواژه / پین / مدل وارد کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
چطور مشکل سنسور مجاورت شیائومی را حل کنیم؟

مخفی کردن برنامه ها در گوشی شیائومی

فضای خصوصی ؛ همه چیز را در تلفن خود مخفی کنید

تلفن همراه یک دستگاه کاملاً شخصی است که در آن هرکسی از حریم خصوصی برای محافظت از اطلاعات خود برخوردار است. با این حال ، گاهی اوقات ممکن است نگران باشید که دیگران به برخی از اطلاعات و برنامه های تلفن شما دسترسی داشته باشند یا آنها را ببینند. یکی از ترفندهای گوشی شیائومی برای حل این مشکل ایجاد یک فضای شخصی برای خودتان است. به این ترتیب می توانید یک محیط اداری و یک محیط شخصی در کنار آن داشته باشید. درست مانند استفاده همزمان از دو گوشی.

در فضای دوم ، می توانید یک فضای شخصی مانند فضای اول ایجاد کنید. البته در فضای دوم شما نمی توانید سیم کارت و چنین تنظیماتی را مدیریت کنید. با این حال ، برای ایجاد یک فضای شخصی ، می توانید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات تلفن خود بروید
  2. به برگه ویژگی های ویژه بروید
  3. گزینه فضای دوم را انتخاب کنید
  4. سپس به راحتی موارد دیگر را تنظیم کرده و فضای خود را خصوصی کنید

ویژگی های منحصر به فرد

ما همیشه به دنبال ویژگی های جدید و ویژه برنامه بعد از هر به روزرسانی هستیم. رابط کاربری MIUI نیز از این قاعده مستثنی نیست. جدیدترین نسخه رابط کاربری شیائومی نیز با به روزرسانی های خاص خود و جدیدترین ترفندهای گوشی شیائومی طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

یکی از ترفندهای تلفن جدید شیائومی توانایی استفاده از هویت مجازی است تا دیگر نیازی به ارائه اطلاعات شخصی خود هنگام ورود به برنامه هایی مانند فیس بوک و جیمیل نباشید. علاوه بر این ویژگی ، قابلیت تشخیص متن از روی عکس ، قابلیت افزایش عمر باتری برای مدت بسیار طولانی ، قابلیت زوم ، فعال سازی گزینه های اسکنر و ضبط صفحه نمایش از دیگر ترفندهای گوشی شیائومی در نسخه به روز شده آن است. اضافه شدن حالت 108 مگاپیکسلی بر روی برخی از گوشی های شیائومی ، که کیفیت عکسبرداری را به ویژه هنگام استفاده از نور زیاد افزایش می دهد ، زیرا Ringlight Magnifies یکی دیگر از ویژگی های گوشی های شیائومی است.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش فعال کردن حالت سیف مود اندروید و خروج از آن

آخرین کلمه

استفاده از تلفن در دنیای امروز به امری عادی تبدیل شده است و رابط های کاربری با طراحی و ویژگی های مخفی خود می توانند استفاده از این ابزار را آسان تر و شیرین تر کنند. در اینجا چند ترفند از تلفن شیائومی برای راه اندازی و استفاده راحت تر از این دستگاه مفید آورده شده است. علاوه بر این ویژگی ها و ترفندها ، ویژگی های دیگری نیز برای راه اندازی گوشی های شیائومی وجود دارد که در مقالات بعدی به آنها اشاره می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا