لپ تاپ

بانک مرکزی هند می‌خواهد رمزارزها را در این کشور ممنوع کند

دولت هند اعلام کرد که بانک مرکزی این کشور می‌خواهد رمزارزها را ممنوع کرده و این امر باعث افزایش ابهامات در مورد آینده این دارایی‌های دیجیتال مجازی در دومین بازار بزرگ اینترنت جهان شده است.

نیرمالا سیتارامان، وزیر دارایی هند، اعلام کرد که بانک مرکزی هند (RBI) نگرانی خود در مورد «تاثیر تضعیف‌کننده ارزهای دیجیتال بر ثبات مالی و پولی این کشور» را نشان داده است. او در ادامه افزود: «RBI معتقد است که ارزهای دیجیتال باید ممنوع شوند.»

او همچنین در ادامه اشاره کرد که تدوین هرگونه قانونی برای قانونمندسازی یا ممنوعیت رمزارزها به «همکاری بین‌المللی قابل‌توجهی» نیاز دارد.

هند

در همین رابطه، هیئت ثبات مالی (FSB) که شامل مقامات خزانه داری و بانک‌های مرکزی کشورهای عضو «گروه 20» از جمله هند‌ می‌شود و بر سیستم مالی جهانی نظارت دارند، اوایل این ماه گفته بود که قوانین جهانی «مستحکمی» برای ارزهای دیجیتال در اکتبر سال جاری پیشنهاد خواهد کرد. FSB همچنین اعلام کرده بود که دارایی‌های رمزنگاری‌شده عمدتا برای «اهداف سفته بازانه» استفاده می‌شوند.

دولت هند اوایل سال جاری اعلام کرده بود که می‌خواهد از درآمد حاصل از رمزارزها و NFTها 30 درصد مالیات بگیرد و بانک مرکزی از این تصمیم به‌عنوان شروع پذیرش این فناوری نوپا توصیف کرده بود. با این حال، طی چند ماه گذشته به نظر می‌رسد که بانک مرکزی هند‌ برنامه‌های متفاوتی برای بازیگران صنعت کریپتو داشته است.

سخت‌گیری نسبت به فعالیت‌های صرافی‌ها در هند

هند

برایان آرمسترانگ، مدیر عامل صرافی کوین‌بیس توضیح می‌دهد که این شرکت از اوایل سال جاری، خدمات معاملاتی خود در هند‌ را به دلیل «فشار غیررسمی» از طرف بانک مرکزی هند‌ متوقف کرد. صرافی‌های محلی و سایر شرکت‌های حوزه کریپتو این کشور نیز در ماه‌های گذشته شاهد کاهش شدید حجم معاملات خود بوده‌اند که بخشی از آن به دلیل قانون مربوط به مالیات‌های محلی است.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلکسی M54 سامسونگ احتمالاً با اسنپدراگون ۸۸۸ روانه‌ی بازار می‌شود

به دنبال این بلاتکلیفی، بسیاری از استعدادهای اکوسیستم داخلی هند‌ شروع به مهاجرت کرده‌اند و بسیاری از کارآفرینان محلی از ارائه خدمات خود به مشتریان هندی اجتناب کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا