لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

اپل قانون اتحادیه اروپا را پذیرفت؛ آیفون‌ها پورت USB-C خواهند داشت

اپل باید از دستورات و سیاست‌های جدید اتحادیه اروپا جهت تغییر درگاه شارژ USB-C در همه گوشی‌های هوشمند آیفون خود پیروی کند. این گفته‌ی مدیر بازاریابی سازنده‌ی آیفون، یعنی «گرگ جوسویاک» است که روز سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی وال‌ استریت‌ ژورنال اعلام کرد.

این بیانیه به طور غیرمستقیم تأیید می‌کند که اپل به‌زودی پورت اختصاصی لایتنینگ گوشی‌های آیفون خود را با پورت USB-C جایگزین خواهد کرد. «مارک گورمن»، خبرنگار مطرح خبرگزار بلومبرگ در این رابطه اعلام کرده که این تغییر ممکن است در سال آینده اتفاق بیفتد، به این معنی که آیفون ۱۵ می‌تواند اولین گوشی هوشمند اپل باشد که از شارژ USB-C پشتیبانی می‌کند. در همین راستا، دستور اتحادیه اروپا از سال ۲۰۲۴ اجرایی می‌شود.

اپل USB-C

جوسویاک در کنفرانس وال استریت ژورنال کالیفرنیا اظهار داشت که اپل از قوانین اتحادیه اروپا مانند سایر قوانین پیروی خواهد کرد. او گفت که این شرکت برای چندین دهه بر سر مسئله شارژر با اتحادیه اروپا اختلاف داشته و به یاد می‌آورد که چگونه مقامات اتحادیه اروپا قبلاً می‌خواستند اپل از پورت‌های micro-USB به جای لایتنینگ در محصولاتش بهره ببرد. او ادعا کرده که اگر این شرکت از این پورت استفاده می‌کرد، هیچ‌کدام از پورت‌های لایتنینگ و USB-C اختراع نمی‌شدند.

مجهز شدن گوشی‌های آیفون به USB-C اگرچه یک اتفاق بسیار خوب در حوزه فناوری به شمار می‌آید، اما اپل را با چالش‌هایی روبرو خواهد کرد؛ چرا که بخش بزرگی از درآمد اپل از فروش لوازم جانبی از جمله کابل‌های لایتنینگ و آداپتورها به دست می‌آید. این پورت اختصاصی همچنین گوشی‌های اپل را از گوشی‌های اندرویدی جدا کرده و کاربران این گوشی‌ها نمی‌توانند از لوازم جانبی سایر محصولات هوشمند غیر اپلی بهره ببرند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آموزش تعویض باتری گوشی موبایل ال جی G3

طبق سیاست جدید اتحادیه اروپا، کاربران هر بار که دستگاه جدیدی را خریداری می‌کنند، دیگر نیازی به شارژر متفاوت نخواهند داشت، زیرا می‌توانند از یک شارژر برای طیف وسیعی از دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل کوچک و متوسط استفاده کنند. این اتحادیه اعلام کرده همه دستگاه‌هایی که از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، اکنون سرعت شارژ یکسانی خواهند داشت و به کاربران امکان می‌دهد دستگاه‌های خود را با همان سرعت به راحتی شارژ کنند. همچنین نمایندگان این پارلمان بر این باورند که قانون موجب کاهش ضایعات الکترونیکی و استفاده راحت‌تر از دیوایس‌های مختلف می‌شود.

در بیانیه اخیر، این غول فناوری آمریکایی بیان کرد که تغییر به پورت USB-C منجر به تولید ضایعات بیشتری نسبت به زمان استفاده از پورت لایتنینگ می‌شود، زیرا مشتریان باید گوشی‌های دارای پورت لایتنینگ خود را تعویض کنند. با این اوصاف اما زمانی که این شرکت مک‌ها و آیپدهای خود را با پورت USB-C به کاربران عرضه کرد، هیچ گزارشی مبنی بر نارضایتی این کاربران منتشر نشده بود. تصویب این قانون، نشان‌دهنده‌ی بخشی از تلاش‌های گسترده اتحادیه اروپا برای کاهش زباله‌های الکترونیکی و توانمندسازی مصرف‌کنندگان برای دستیابی به محصولات پایدارتر است.

اپل USB-C

مشخص نیست که اپل آیفون‌های مجهز به پورت USB-C را به همه‌ی بازارها عرضه می‌کند یا عرضه‌ی مدل‌های USB-C را تنها به بازار اروپا محدود خواهد کرد. با توجه به اینکه کشورهای بیشتری اکنون در حال بررسی اجرای این استاندارد جهانی هستند، عرضه‌ی گوشی‌های آیفون با دو پورت مختلف چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. همچنین گفته می‌شود که این سیاست تا  سال ۲۰۲۶ روی محصولات هوشمندی نظیر لپ‌تاپ‌ها نیز اعمال خواهد شد. باید دید اپل برای پیروی از این سیاست تازه چه رویکردی را دنبال خواهد کرد.

شاید این مطلب جذاب باشد
چه چیزی باعث می شود تلفن شما از برنامه Android خارج شود؟ دستگاه خود را از خراب کردن متوقف کنید!

منبع: AndroidAuthority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا