لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

تراشه‌ی جدید Dimensity 9200 در بنچمارک AnTuTu رویت شد

آن طور که گفته می‌شود مدیاتک جانشین پردازنده‌ی Dimensity 9000 پلاس را به نام Dimensity 9200 را در ماه نوامبر معرفی خواهد کرد. این تراشه‌ی جدید، پردازنده‌ی پرچم‌دار مدیاتک خواهد بود که قرار است با نسل دوم اسنپدراگون ۸ کوالکام به رقابت بپردازد. گزارش‌های قبلی حاکی از آن است که این چیست مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری TSMC خواهد بود و احتمالاً از همان هسته‌های Cortex-A710 و Cortex-A510 بهره می‌برد. این تراشه‌ی جدید قبل از رونمایی رسمی در بنچمارک AnTuTu ظاهر شده و از این طریق اطلاعاتی در مورد عملکرد آن لو رفته که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

در همین راستا، یکی از افشاگران معروف فناوری یعنی «DCS»، اسکرین‌شاتی را از نتایج تست‌های بنچمارک AnTuTu در مورد این تراشه در شبکه اجتماعی ویبو منتشر کرده که بر اساس آن، این تراشه موفق شده امتیاز کلی ۱۲۶۶۱۰۲ را کسب کند که بسیار قابل توجه است. گوشی هوشمند ناشناس مجهز به تراشه‌ی جدید Dimensity 9200 از لحاظ عملکردی، از تمامی گوشی‌های هوشمند پیشرو در این بنچمارک پیشی گرفته و حتی راگ‌فون ۶D Ultimate را نیز پشت سر گذاشته است. برای آن دسته از کاربرانی که نمی‌دانند باید اشاره کنیم که گوشی هوشمند بسیار قدرتمند راگ‌فون ۶D Ultimate از پردازنده‌ی Dimensity 9000 پلاس به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد.

تراشه‌ی Dimensity 9200

با مقایسه نتایج این پردازنده با پردازنده‌ی نسل قبلی‌اش که در راگ‌فون ۶D Ultimate مورد استفاده قرار گرفته، در می‌یابیم که Dimensity 9200 در بخش پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) امتیاز بیشتری (حدود ۱۲,۰۰۰) به دست آورده؛ اما این آمار و ارقام پیشرفت خاصی را در بخش CPU این تراشه نشان نمی‌دهد. همچنین در مقایسه با بهترین تراشه‌ی اسنپدراگون حاضر در لیست این بنچمارک، یعنی گوشی راگ‌فون ۶ پرو که مجهز به چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ است، پردازنده‌ی جدید Dimensity 9200 در هر دو بخش CPU و GPU این تراشه‌ی قدرتمند را شکست داده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
فرسودگی تلفن چیست و چگونه می توان آن را حل کرد؟

تصویر منتشر شده همچنین نشان می‌دهد که چیپست Dimensity 9200 نسبتاً خنک است، زیرا دمای آن در طول تست‌های این بنچمارک به حداکثر ۳۷ درجه سانتیگراد رسیده است. با این حال، در حال حاضر مشخص نیست که چه نوع سیستم‌ خنک‌کننده‌ای در این گوشی هوشمند نامشخص مورد استفاده قرار گرفته است. انتظار می‌رود که در روزهای آتی خبرهای بیشتری از مشخصات این پردازنده‌ی جدید و همچنین گوشی‌های مجهز به آن در رسانه‌های خبری منتشر شود.

منبع: Gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا