لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

اپل احتمالاً سال ۲۰۲۴ از اولین دستگاه تاشو خود رونمایی می‌کند

گزارش جدید نشان می‌دهد که اپل می‌تواند اولین دستگاه تاشو خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه کند، اما ممکن است که این دستگاه تاشو گوشی هوشمند آیفون نباشد. طبق گفته‌ی یکی از تحلیلگران «CCS Insight»، اولین دستگاه هوشمند تاشوی اپل یک آیپد خواهد بود.

«بن وود»، مدیرعامل شرکت تحقیقاتی CCS Insight که طی ۳۰ سال گذشته تحولات بخش ارتباطات شرکت‌های بزرگ فناوری را مورد بررسی قرار داده، در مصاحبه‌ای گفت: «در حال حاضر، منطقی نیست که اپل یک آیفون تاشو بسازد. من بر این باورم که اپل به این زودی‌ها آیفون تاشو نخواهد ساخت. در عوض مهندسان اپل به دنبال یک طراحی منحصر‌به‌فرد برای تبلت‌های تاشو هستند تا بتوانند همانند گوشی‌های هوشمند اپل در نوع خودشان بهترین باشند.»

دستگاه تاشو اپل

در حقیقت، چنین استراتژی به غول فناوری آمریکایی اجازه می‌دهد تا قبل از ورود آیفون‌های تاشو به بازار، فناوری تاشو خود را امتحان کند و همچنین جان تازه‌ای به خط تولید آیپدها ببخشد. پیش‌بینی تحلیلگر CCS Insight با گزارش‌های قبلی که نشان می‌دهد اپل در حال کار بر روی یک صفحه‌نمایش تاشو با نمایشگر بزرگ‌تر از گوشی هوشمند است، مطابقت دارد. به عنوان مثال، «مارک گورمن»، روزنامه‌نگار مطرح خبرگزاری بلومبرگ ماه فوریه اعلام کرد که این شرکت در حال توسعه یک مک‌بوک یا آیپد هیبریدی با صفحه‌نمایش دوگانه و تاشوی ۲۰ اینچی است.

به تفسیر این روزنامه‌نگار، این شرکت احتمالا روی محصولی کار می‌کند که می‌تواند با یک صفحه‌نمایش ۲۰ اینچی قابل انعطاف به یک صفحه‌کلید فیزیکی متصل شود یا فقط از یک طرف صفحه‌نمایش با صفحه‌کلید مجازی بهره برده شود. «راس یانگ»، تحلیلگر یکی از شرکت‌های مشهور در حوزه‌ی تحلیل بازار تکنولوژی در این رابطه پیش‌تر گفته بود: « این محصول جدید که در واقع یک نوت‌بوک با صفحه‌کلید فیزیکی است، زمانی که تا شود به‌عنوان یک نمایشگر مورد استفاده قرار می‌گیرد و زمانی که تاشو نشده باشد، کاربران می‌توانند از آن به‌عنوان یک نوت‌بوک بهره ببرند. این محصول همچنین ممکن است مجهز به یک نمایشگر ۴K یا UHD باشد.»

شاید این مطلب جذاب باشد
گلس پرایوسی چیست و چه کاربردی دارد؟

«مینگ چی کو»، تحلیلگر مشهور محصولات غول فناوری آمریکایی که سابقه‌ی درخشانی در پیش‌بینی محصولات جدید این شرکت دارد در ماه آوریل اشاره کرد اگرچه او نیز به مانند کاربران انتظار دارد که این شرکت اولین دستگاه تاشو خود را در قالب یک گوشی هوشمند در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه کند، اما اطلاعات جدید منتشر شده حاکی از آن است که اپل قصد دارد یک آیپد تاشو یا محصولی ترکیبی از آیپد و آیفون را در سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار کند. پیش‌بینی این تحلیلگر به سال ۲۰۲۵ اشاره می‌کند، در حالی که تحلیلگر CCS Insight سال ۲۰۲۴ را زمان عرضه‌ی این محصول جدید می‌داند.

بن وود در ادامه همچنین افزود که شروع محصولات تاشوی اپل با یک آیفون تاشو بسیار حرکت ریسکی خواهد بود. به این دلیل که ورود محصولات با فناوری‌های جدید مانند نمایشگرهای تاشو، در ابتدای کار می‌تواند با مشکلات سخت‌افزاری بسیار زیادی همراه باشد و این امری کاملاً طبیعی است. اما اگر این موضوع در مورد آیفون‌های تاشو باشد، ممکن است به شهرت اپل لطمه‌ی بسیار زیاد و جبران نا‌پذیری وارد کند.

دستگاه تاشو اپل

بر اساس گفته‌های این تحلیلگر اولین آیفون تاشو می‌تواند با قیمت بسیار نجومی ۲۵۰۰ دلار در اختیار کاربران قرار بگیرد و این قیمت حدود ۹۰۰ دلار از گران‌ترین مدل آیفون ۱۴ پرو مکس اپل بیشتر خواهد بود. وود در نهایت گفت: «با روندی که در حال حاضر در بازار گوشی‌های هوشمند وجود دارد اپل مجبور می‌شود در مقطعی از زمان یک آیفون تاشو را عرضه کند، اما به نظر می‌رسد تا قبل از این اتفاق، این شرکت بزرگ فناوری اولین دستگاه تاشوی خود را روانه‌ی بازار می‌کند.» باید صبر کرد و دید که در هفته‌های آینده چه اخبار دیگری در مورد محصولات تاشوی اپل در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
رندرهای مرسدس بنز EQC سدان منتشر شد؛ رقیبی برای تسلا ۳

منبع: Digitaltrends

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا