لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

رابط کاربری One UI 5.0 سامسونگ شاید در تاریخ ۲ آبان عرضه شود

به گزارش وب‌سایت SamMobile، این احتمال وجود دارد که سامسونگ در تاریخ ۲۴ اکتبر (۲ آبان) رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ را برای گوشی‌های خود عرضه کند.

اگر از کاربران اپلیکیشن God Lock هستید، خبر خوبی برایتان وجود دارد. یکی از مدیران سامسونگ Community اخیرا تأیید کرده که این پلتفرم قرار است قابلیت‌های جدید و بهبود یافته‌ای را مرتبط با رابط کاربری One UI 5.0 دریافت کند. اگر از اپلیکیشن یادشده شناختی ندارید باید بگوییم آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند میزان شخصی‌سازی در گوشی سامسونگ خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند، می‌توانند این برنامه را نصب و از گزینه‌های بی‌شمار آن برای شخصی‌سازی دستگاه استفاده کنند.

قابلیت‌های جدیدی که مبتنی بر رابط One UI 5.0 هستند و قرار هم هست به اپلیکیشن یادشده اضافه شوند، در تاریخ ۲۴ یا ۲۵ اکتبر (۲ یا ۳ آبان) در دسترس قرار می‌گیرند. این یعنی احتمال دارد رابط کاربری سامسونگ هم در همان حوالی از حالت بتا خارج شده و به صورت رسمی برای کاربران گوشی‌های گلکسی S22 که نخستین افراد دریافت کننده‌ی اندروید ۱۳ هم به حساب می‌آیند منتشر شود.

از جمله قابلیت‌هایی که قرار است در آپدیت جدید به اپلیکیشن Good Lock اضافه شوند شامل مواردی نظیر Quick Star ،Nav Star ،Home Up ،ClockFace و… می‌شوند که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • یک ماژول جدید برای کنترل دوربین
  • Quick Star ساعت زمان‌دار و یک سری قابلیت‌های بیشتر مربوط به نوار وضعیت دریافت می‌کند.
  • Nav Star به‌زودی به تسک‌بار با امکان شخصی‌سازی دریافت خواهد کرد.
  • Home Up به قابلیت‌هایی مخصوص مدیریت اشتراک‌گذاری فایل مجهز می‌شود.
  • ClockFace از تبلت‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • امکان ساخت میم با استفاده از ماژول صفحه‌کلید Kids Cafe وجود دارد.
  • یک قابلیت جدید برای اشتراک‌گذاری تنظیمات و رابط کاربری شخصی‌سازی شده با دوستان و دستگاه‌های مشابه دیگر.
شاید این مطلب جذاب باشد
گرافیک RTX 4080 در بنچمارک RTX 3090 Ti و RX 6950 XT را پشت سر گذاشت

One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ در حال حاضر در مرحله‌ی بتا قرار دارد اما پیش‌تر خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سامسونگ می‌خواهد اواخر اکتبر آن را در دسترس کاربران قرار دهد. تاریخ دقیقی برای این منظور اعلام نشده اما با توجه به خبر مربوط به اپلیکیشن Good Lock، احتمالش بالاست که این اتفاق در هفته‌ی نخست آبان ماه رخ دهد. نکته‌ی جالب اینجاست که اپل هم دقیقا قصد دارد در تاریخ ۲ آبان سیستم‌عامل macOS ونتورا، iPasOS 16.1 و iOS 16.1 را برای کاربرانش منتشر کند.

توجه داشته باشید سامسونگ هنوز این گفته‌ها را تأیید یا تکذیب نکرده و بنابراین نمی‌توانیم با اطمینان بگوییم One UI 5.0 مبتنی بر اندروید ۱۳ حتما در تاریخ یادشده از حالت بتا خارج و برای کاربران به صورت رسمی عرضه می‌شود. شواهد نشان می‌دهد این اتفاق باید تا آخر ماه میلادی جاری رخ دهد حال برنامه‌ی سامسونگ در نهایت چه خواهد بود مشخص نیست.

منبع: SamMobile

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا