لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

اندروید ۱۳ اوایل آبان رسما برای سری گلکسی S22 عرضه می‌شود

با اعلام رسمی سامسونگ، اندروید ۱۳ قرار است در نسخه‌ی نهایی و پایدار خود اواخر این ماه میلادی در دسترس کاربران گلکسی S22 قرار بگیرد.

اگرچه سامسونگ امسال نتوانست مانند سال گذشته، نخستین شرکتی لقب بگیرد که اندروید ۱۳ را برای گوشی‌هایش منتشر می‌کند، اما با این حال از بسیاری از شرکت‌ها عملکرد سریع‌تری در این زمینه داشته و قرار است اواخر این ماه، جدیدترین پرچم‌داران خود را به رابط کاربری One UI 5 مبتنی بر اندروید ۱۳ مجهز کند. صحبت از نخستین شرکت که شد باید به وان‌پلاس اشاره کنیم که تقریبا یک ماه قبل، آپدیت یادشده را برای گوشی وان‌پلاس ۱۰ پرو عرضه کرد تا بدین ترتیب سریع‌تر از تمام شرکت‌های دیگر (البته جز گوگل)، پرچم‌دار خود را به نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۳ مجهز کرده باشد.

زمانی که اندروید ۱۳ در ماه آگوست امسال عرضه شد، کاربران گوشی‌های پیکسل نخستین افرادی بودند که توانستند آن را تجربه کنند. بعد از گذشت چند هفته، سامسونگ عرضه‌ی نسخه‌ی بتای One UI 5 را مبتنی بر این سیستم‌عامل آغاز کرد تا بدین ترتیب کاربران این شرکت هم خیلی زود بتوانند طعم سیستم‌عامل جدید را بچشند. اما روند عرضه‌ی آپدیت بسیار کندتر از انتظار بود به این صورت که در ابتدا این آپدیت فقط در آمریکا، آلمان و کره‌ی جنوبی و فقط برای سری گلکسی S22 در دسترس قرار گرفت. بعد از مدتی، سایر مناطق و گوشی‌های پرچم‌دار بیشتری موفق به دریافت آپدیت اندروید ۱۳ شدند.

اما بالاخره و در جریان کنفرانس توسعه‌دهندگان ۲۰۲۲ خود، سامسونگ اعلام کرد که نسخه‌ی نهایی و پایدار این سیستم‌عامل اواخر اکتبر (اوایل آبان ماه) در دسترس کاربران گلکسی S22 قرار خواهد گرفت. کاملا انتظار می‌رفت سری گلکسی S22 نخستین گوشی‌هایی باشند که این آپدیت را دریافت می‌کنند چرا که جدیدترین پرچم‌داران این شرکت کره‌ای نیز به حساب می‌آیند.

شاید این مطلب جذاب باشد
با سقوط بازار کریپتو، فروش NFT هم به پایین‌ترین سطح خود در 12 ماه گذشته رسید

مخفی کردن اپلیکیشن اندروید

One UI 5 در مقایسه با نسخه‌ی گذشته تغییرات چشمگیر زیادی با خود به همراه ندارد اما با این حال یک سری از امکانات و قابلیت‌های آن با توجه به چیزی که در نسخه‌های بتا دیده بودیم جالب و کاربردی هستند. از جمله این موارد می‌توان به انتخاب تم بر اساس رنگ غالب گوشی، دسته‌بندی ویجت‌ها برای جلوگیری از اشغال فضا، گزینه‌های کنترلی جدید برای مسدود کردن اعلانات ورودی از یک سری اپ‌های خاص و بهبود تجربه‌ی Dex اشاره کرد.

بدیهی است یک سری از کاربران که اندوید ۱۳ و رابط One UI 5 را دریافت می‌کنند، نمی‌توانند به تمام قابلیت‌های آن دسترسی داشته باشند چرا که برخی از این قابلیت‌ها نیازمند سخت‌افزار بروزتر هستند. برای مثال Dex فقط در پرچم‌داران سامسونگ در دسترس قرار دارد و کاربران گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی نمی‌توانند آن را دریافت کنند.

لازم به ذکر است سامسونگ فعلا فقط زمان عرضه‌ی اندروید ۱۳ برای گوشی‌های سری گلکسی S22 را اعلام کرده و به همین خاطر نمی‌دانیم سری گلکسی S21، سری S20، گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ که دو مدل آخر اتفاقا در ماه آگوست امسال هم عرضه شده‌اند چه زمانی قادر به دریافت این آپدیت خواهند بود. البته کاربران S21 و S20 می‌توانند همچنان از طریق برنامه‌ی بتا، سیستم‌عامل جدید را تجربه کنند.

با دریافت آپدیت جدید، سری گلکسی S22 که قرار است چهار سال پشتیبانی نرم‌افزاری شوند، نخستین آپدیت عمده‌ی خود را دریافت خواهند کرد، سری گلکسی S21 هم اگرچه وضعیت مشابهی از لحاظ پشتیبانی دارند اما فقط دو نسخه‌ی دیگر از اندروید را دریافت خواهند کرد و سری گلکسی S20 هم با دریافت این آپدیت، طبق سیاست خود سامسونگ باید به کار خود پایان دهند.

شاید این مطلب جذاب باشد
اپل همچنان در حال توسعه «حالت کم مصرف» برای اپل واچ است

منبع: Android Authority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا