لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

قابلیت تعمیر‌پذیری آیفون ۱۴ پلاس مشابه آیفون ۱۴ است

اپل امسال در سری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار خود یعنی سری آیفون ۱۴ به جای مدل کوچک آیفون مینی از مدل جدید و بزرگ‌تر آیفون ۱۴ پلاس بهره برده تا کاربران علاقه مند بتوانند با پرداخت هزینه‌ای کمتر نسبت به آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس، صاحب گوشی آیفون با نمایشگر بزرگ شوند. برخی از کاربران ممکن است بخواهند بدانند که آیا این گوشی قابلیت تعمیر‌پذیری نسبتاً خوبی مانند گوشی آیفون ۱۴ دارد یا خیر. در همین راستا، یک یوتیوبر با انتشار ویدیویی به این سوال پاسخ داده است.

یوتیوبری به نام  «PBKReviews» که به بررسی و آزمایش تعمیر‌پذیری گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار می‌پردازد، این بار به سراغ مدل جدید آیفون ۱۴ پلاس رفته و قابلیت تعمیر‌پذیری آن را مورد بررسی قرار داده است. در ویدیوی تعمیرپذیری آیفون ۱۴ که قبلاً منتشر شده بود، کارشناسان دریافتند که این گوشی دارای یک لبه‌ای است و در صورتی که کاربر بخواهد به قسمت داخلی آن دسترسی پیدا کند، بیرون کشیدن شیشه پشتی از قاب آن بسیار آسان‌تر از نسل قبلی شده است.

ظاهراً در آیفون ۱۴ پلاس نیز چنین لبه‌ای وجود دارد و اپل این‌بار از چسب‌های ضعیف‌تری برای چسباندن پنل پشتی به فریم استفاده کرده چرا که بسیار آسان‌تر از مدل‌های پرو جدا می‌شود. طبق گزارش PBKReviews، آیفون ۱۴ پلاس طوری توسعه یافته که بدنه از سه بخش جداگانه‌ی پنل پشتی، بخش اصلی و نمایشگر تشکیل شده است. با این تفاسیر اگر مشکلی برای نمایشگر، پنل پشتی و دوربین‌ها به وجود نیامده باشد و ایراد فقط مربوط به قطعات سخت‌افزاری بخش میانی باشد، کارشناسان می‌توانند فقط همان بخش میانی را تعویض کنند و از همان پنل پشتی، نمایشگر و دوربین مجدداً استفاده کنند.

شاید این مطلب جذاب باشد
آمریکا فروش تراشه به چین را محدود‌تر کرد

آیفون 14 پلاس

این یوتیوبر همچنین با انتشار این ویدیو نشان داد که طراحی داخلی آیفون ۱۴ پلاس از لحاظ ظاهری دقیقاً بین آیفون ۱۴ و مدل رده‌‌بالای آیفون ۱۴ پرو مکس قرار می‌گیرد. بر این اساس، گوشی آیفون ۱۴ پلاس در نهایت امتیاز تعمیر‌پذیری ۷ از ۱۰ را از این کانال یوتیوب دریافت کرده و این یعنی همانند گوشی آیفون ۱۴، به راحتی می‌توان مدل‌های غیر پروی سری آیفون ۱۴ را تعمیر کرد.

اکنون فقط باید دید که آیا نمایشگر مدل جدید به اندازه نمایشگر ۶.۱ اینچی آیفون ۱۴ معمولی بادوام است یا خیر که این آزمایش به زمان بیشتری نیاز دارد. هرچه قدر که مدل‌های غیر پروی سری آیفون ۱۴ قابلیت‌ تعمیرپذیری نسبتاً خوبی دارند، مدل‌های پرو یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس اپل بسیار سخت تعمیر می‌شوند و کاربران همچنین هزینه‌ی بسیار زیادی نیز برای تعمیر آن‌ها باید بپردازند. در همین راستا، وب‌سایت iFixit به گوشی آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس از لحاظ تعمیرپذیری امتیاز ۶ از ۱۰ را داده که نسبت به مدل‌های غیر پرو یک امتیاز کم‌تر است.

منبع: Notebookcheck

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا