لپ تاپ

ابر غول گیمینگ Big O V3 معرفی شد؛ ترکیبی از کنسول‌‌ها و ‌سخت‌افزار قدرتمند [تماشا کنید]

کمپانی اریجین پی‌سی (Origin PC) از یک رایانه شخصی سفارشی با نام Big O V3 رونمایی کرد که می‌توان از آن به عنوان غول گیمینگ یاد کرد. این دستگاه دارای یک پلی اسیتشن 5 سفارشی، یک ایکس باکس سری ایکس، کارت گرافیک RTX 3090، یک سیستم جداگانه برای استریم، پردازنده 16 هسته‌ای Ryzen 9 5950X و حتی یک کنسول نینتندو سوییچ OLED قابل جابجایی است. از این سیستم گیمینگ تنها یک نسخه ساخته شده که هنوز هیچ برچسب قیمتی هم ندارد.

مشخصات سیستم گیمینگ Origin PC Big O V3

طبق گزارش‌های منتشر شده و همانطور که از تصاویر آن مشخص است، این ماشین گیمینگ از نظر اندازه و ابعاد مانند مشخصات خود بسیار غول‌پیکر است و نمی‌توان آن را به سادگی حمل کرد.

از نظر مشخصات سخت‌افزاری، سخت‌افزار کنسول‌های پرچمدار نسل نهم، یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. برای سخت‌افزار هر کدام از این کنسول‌ها خنک‌کننده مایع اختصاصی توسعه داده شده که حرارت تولید شده توسط آن‌ها را به خوبی مدیریت می‌کند. علاوه بر اینکه هر دو کنسول از 1 ترابایت حافظه پیش‌فرض بهره می‌برند، سازنده این غول گیمینگ از یک ترابایت حافظه SSD دیگر نیز در دستگاه خود استفاده کرده است.

نحوه قرارگیری قطعات را در تصویر زیر به خوبی می‌توانید مشاهده کنید:

سیستم گیمینگ

خنک‌کننده‌های داخل این ماشین گیمینگ، هر کدام رنگ خاصی دارند. یعنی خنک‌کننده سبز رنگ برای ایکس باکس، خنک‌کننده آبی رنگ برای پلی استیشن و خنک‌کننده قرمز رنگ هم متعلق به سیستم کامپیوتری این مجموعه است. علاوه بر این، یک دستگاه نینتندو سوییچ اولد هم در این ماشین گیمینگ جا خوش کرده تا تنوع سخت‌افزاری آن را کامل کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل دکمه‌ی دستیار صوتی پیکسل واچ را به نمایش گذاشت

این سیستم به دو بخش کلی تقسیم می‌شود. بخش اول، مختص به گیمینگ است که به پردازنده پرچمدار AMD Ryzen 9 5950X مجهز شده و پا به پای پردازنده‌های پرچمدار نسل 12 اینتل رقابت می‌کند. پردازش‌های گرافیکی دستگاه نیز بر عهده کارت گرافیک قدرتمند RTX 3090 است. مادربرد در نظر گرفته شده برای این محصول، Asus X570 ROG Crosshair VIII Hero WiFi نام دارد که از 128 گیگابایت حافظه رم و نورپردازی RGB بهره می‌برد.

بخش دوم این سیستم کامپیوتری برای استریم ویدیو در نظر گرفته شده است که در این قسمت شاهد به‌کارگیری پردازنده Ryzen 7 Pro 5750G هستیم. کاربران با این دستگاه می‌توانند ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه را استریم کنند. نکته خارق العاده این است که ماشین گیمینگ Origin PC Big O V3 مجموعا 15 ترابایت حافظه پر سرعت SSD را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

این سیستم پر قدرت از دو منبع تغذیه 1600 و 750 واتی ساخت Corsair انرژی می‌گیرد. شما می‌توانید به صورت سفارشی، عملکرد دستگاه را طوری تنظیم کنید که یکی یا تمام بخش‌هایش به صورت همزمان کار کنند تا حتی این سیستم گیمینگ بتواند سنگین‌ترین پردازش‌های گرافیکی را به سادگی آب خوردن انجام دهد.

نکته دیگر اینکه، این ماشین گیمینگ با تجهیزات خاص دیگری مانند چهار مانیتور گیمینگ Corsair با نرخ رفرش 165 هرتزی و تجهیزاتی برای استریم مانند هدفون و میکروفون همراه می‌شود. پنج کنترلر مختلف هم برای این ماشین گیمینگ در نظر گرفته شده است.

همان‌گونه که گفتیم، از این ماشین گیمینگ تنها یک دستگاه وجود دارد که آن هم فروشی نیست. احتمالا اگر هم می‌توانستید آن را تهیه کنید، باید بیشتر از 10 هزار دلار می‌پرداختند. ظاهرا سازنده Big O V3 می‌خواهد این سیستم گیمینگ را طی قرعه‌کشی، به یک برنده بسیار خوش شانس اهدا کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
مدارگرد تاریخ‌ساز هند در مریخ به کار خود پایان داد

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا