لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

آیفون ۱۵ و ۱۶ هم از مودم‌های کوالکام استفاده خواهند کرد

طی چند سال اخیر گزارش‌های زیادی در مورد تلاش اپل برای ساخت مودم‌های اختصاصی منتشر شده است. اما حالا بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به نظر می‌رسد این مودم برای آیفون ۱۵ و ۱۶ هم آماده نخواهد شد و این دو سری از آیفون‌ها نیز ظاهرا با مودم‌های کوالکام راهی بازار خواهند شد.

به تازگی یکی از تحلیلگران شرکت Haitong International Securities اعلام کرده که بر اساس شواهد موجود، آیفون‌های سال ۲۰۲۴ با مودم X75 ساخت کوالکام به دست کاربران می‌رسند. ظاهرا این مودم مانند نسل قبلی مبتنی بر لیتوگرافی ۴ نانومتری شرکت TSMC خواهد بود.

از سوی دیگر، مدت‌ها قبل مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مدت‌ها قبل اعلام کرد که اپل در زمینه‌ی توسعه‌ی مودم اختصاصی با چالش‌های متعددی روبرو شده و در سال ۲۰۲۳ هم خبری از راه‌یابی این مودم به آیفون‌ها نخواهد بود. هر ۴ مدل آیفون ۱۵ قرار است با مودم X70 عرضه شوند که چندین ماه قبل کوالکام از آن رونمایی کرده است.

این مودم به لطف بهبود قابلیت‌های یادگیری ماشینی، در کل از سرعت بهتر و پوشش بهتری بهره می‌برد و تا ۶۰ درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می‌کند. در هر صورت در ابتدا به نظر می‌رسید اپل در سال ۲۰۲۳ استفاده از مودم اختصاصی را آغاز خواهد کرد ولی با توجه به گزارش‌های جدید، در بهترین حالت در سال ۲۰۲۵ شاهد استفاده از این مودم خواهیم بود.

منبع: MacRumors

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید هدفون شیائومی، لیستی از هدفون های جذاب شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا