لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

آیفون ۱۴ کاربران هنگام استفاده از ترن هوایی با اورژانس تماس می‌گیرد!

آن طور که به نظر می‌رسد قابلیت جدید سیستم تشخیص تصادف آیفون ۱۴ که قرار است به طور خودکار با پرسنل اورژانس هنگام وقوع تصادفات رانندگی تماس برقرار کند، گزارش شده که به طور اشتباهی هنگام استفاده‌ی کاربران از ترن هوایی چنین کاری را انجام داده و با ۹۱۱ تماس گرفته است. در واقع سیستم تشخیص تصادف این سری، حرکات ناگهانی ترن هوایی را به‌ عنوان تصادف تشخیص می‌دهد.

این سیستم بسیار کاربردی که در رویداد اوایل سپتامبر محصولات اپل معرفی شد، نه‌ فقط در گوشی‌های سری آیفون ۱۴، بلکه در اپل واچ سری ۸ و اپل واچ SE نسل جدید و اپل واچ اولترا نیز تعبیه شده است. این قابلیت از یک ژیروسکوپ محوری و شتاب‌سنج نیروی گرانش برای تشخیص چهار نوع اصلی تصادفات استفاده می‌کند: تصادفات جلو، جانبی، عقب و واژگونی اتومبیل. اگر سنسورها تشخیص دهند که کاربر تصادف کرده، دیوایس‌های اپل نوتیفیکیشنی را روی صفحه نشان می‌دهند و در‌ صورتی‌ که کاربر پس از ۲۰ ثانیه به آن واکنشی نشان ندهد، به طور خودکار با اورژانس تماس می‌گیرد.

این تماس در حقیقت یک پیام صوتی است که اطلاعات کاربر از جمله موقعیت مکانی آن را به ۹۱۱ گزارش می‌دهد. این ویژگی بخشی از تمرکز اپل بر روی قابلیت‌های پیشرفته ایمنی در گوشی‌های هوشمندش است. طبق گزارشی که وال استریت ژورنال روز یکشنبه منتشر کرده، ظاهراً این سیستم تصادف برای پرسنل اورژانس در نزدیکی شهربازی جزیره کینگز سینسیناتی دردسرهای بسیار زیادی ایجاد کرده است. در واقع نیروهای امدادی چند بار به‌ دلیل تماس خودکار گوشی آیفون به شهربازی‌ها مراجعه کرده‌اند و متوجه شده‌اند هیچ تصادفی رخ نداده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیا باید نگران دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گوشی‌های موبایل باشیم؟

آیفون 14 ترن هوایی

همچنین تماس‌های متعددی از مسافران یک ترن هوایی در Six Flags Great America در نزدیکی شیکاگو به پلیس گزارش شده است. قابلیت یادگیری ماشینی این سیستم، اطلاعات جمع‌آوری شده توسط حسگرها و همچنین سایر موارد مانند GPS و میکروفون ساعت را برای تعیین تصادفات در نظر می‌گیرد. بهره‌گیری از میکروفون می‌تواند به نیروهای امدادی کمک می‌کند تا صداهای ایجاد شده در هنگام تصادفات را شناسایی کرده و اقدامات لازم را به سرعت انجام دهند.

پیش‌تر غول آمریکایی دنیای فناوری گفته بود که این سیستم تشخیص تصادف تنها زمانی کار می‌کند که کاربران سوار بر خودرو باشند، اما ظاهراً گوشی‌های پرچم‌دار سری آیفون ۱۴ حرکات و تغییر مسیر ناگهانی ترن هوایی را با تصادف اشتباه گرفته و با نیروهای امدادی تماس می‌گیرند. طبق گزارش وال استریت ژورنال، از زمان معرفی سری آیفون ۱۴ تاکنون ۶ تماس اورژانسی از طرف قابلیت تشخیص تصادف صورت گرفته، در صورتی که صاحبان این گوشی در حال استفاده از ترن هوایی بودند.

با این حال این به این معنی نیست که اگر آیفون جدید یا اپل واچ دارید، دیگر نمی‌توانید از ترن هوایی استفاده کنید. بلکه شما می‌توانید با قرار دادن موقت دستگاه در حالت هواپیما یا غیرفعال کردن این ویژگی در تنظیمات، مانع از برقراری تماس‌های سیستم تشخیص تصادف اپل شوید.

منبع: CNET

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا