لوازم جانبی

چگونه آیفون را از حالت هدفون خارج کنیم

اگر آیفون شما در حالت هدفون قرار گرفته و صدایی از بلندگوی گوشی خود نمی‌شنوید، نگران نباشید؛ این مشکل ممکن است برای بسیاری از کاربران روی داده باشد. هر برندی، باگ‌های متداول و خاص خودش را دارد، اما با توجه به گستردگی کاربران آیفون معمولا راه‌حل‌های زیادی برای باگ‌های این برند محبوب ارائه می‌شود. در این مقاله بطور کامل علل ماندن گوشی در حالت هدفون مختلف را با هم بررسی و راه‌حل‌هایی را جهت خروج از این حالت را ارائه می‌دهیم. با ما همراه باشید.

اپل با عرضه آیفون 7 از شرِ جک 3.5 میلیمتری هدفون خلاص شد. ابتدا این حذف یکباره بسیار جنجال برانگیز شد. اما اپل این امکان را به طور کامل حذف نکرد. اگر آیفون 7 به بعد را دارا باشید، هم اکنون می‌توانید هدفون باسیم را به پورت Lightning  خود متصل کنید. با اینحال بسیاری از افراد از هدفون‌های بی‌سیمAir pods  استفاده می‌کنند.

        

مشکل سخت افزاری یکی از علل اصلی خارج نشدن از حالت هدفون است

آیفون شما در حالت هدفون گیر کرده است چرا که فکر می‌کند هدفون به جک هدفون یا پورت Lightning وصل شده است؛ حتی اگر اینگونه نباشد، این امر معمولاً به دلیل مشکلی است که در جک هدفون یا خود درگاه لایتنینگ ایجاد شده است. 99٪ مواقع مشکل سخت افزاری است. هدفون را چند بار به آیفون خود متصل و جدا کنید، ممکن است با این کار، آیفون از حالت هدفون خارج شود. دلایل دیگری نیز جهت ماندن در حالت هدفون وجود دارد؛ جانبی توصیه می‌کند که در ادامه آنها را بررسی کنید.

 خارج کردن گوشی از حالت هدفون با خاموش و روشن کردن آیفون _ جانبی

خارج کردن گوشی از حالت هدفون با خاموش و روشن کردن آیفون

ساده‌ترین راه برای اطمینان از اینکه مشکل آیفون شما که در حالت هدفون گیر است، سخت افزاری نیست، خاموش و روشن کردن آن است. برای خاموش کردن iPhone، دکمه روشن / خاموش را فشار دهید و نگه دارید (این دکمه با Sleep / Wake نیز شناخته می‌شود) و دکمه کنار “slide to power off” را روی صفحه بکشید.

شاید این مطلب جذاب باشد
آشنایی کامل با پرزنتر

اگر آیفون X یا نسخه جدیدتری دارید، دکمه Side و یا دکمه میزان صدا را فشار و نگه دارید تا ” slide to power off” روی صفحه ظاهر شود. برای خاموش کردن iPhone X یا نسخه جدیدتر، علامت power را از چپ به راست بکشید. خاموش شدن آیفون شما ممکن است حدود 20 ثانیه طول بکشد و این کاملاً طبیعی است. برای روشن کردن مجدد آیفون، دکمه روشن / خاموش (آیفون 8 به بالا) یا دکمه Side (آیفون X و جدیدتر) را نگه دارید تا لوگو Apple در صفحه ظاهر شود. وقتی لوگوی اپل ظاهر می‌شود می‌توانید دکمه روشن / خاموش یا دکمه Side را رها کنید.

 

علت گیر کردن در حالت هدفون؛ آسیب فیزیکی یا وارد شدن مایع به پورت هدفون

اگر بعد از روشن شدن مجدد آیفون، هنوز در حالت هدفون گیر کرده است، مشکل سخت افزاری iPhone شما وجود دارد. در این مرحله، این مشکل از دو احتمال زیر ممکن است ایجاد شده باشد:

  • اجسام ریز یا آشغال هایی که در داخل جک هدفون یا درگاه لایتنینگ گیر کرده‌اند، آیفون شما را گول می‌زند که فکر می‌کند هدفون به آیفون وصل است.
  • جک هدفون یا درگاه لایتنینگ، از نظر فیزیکی یا با مایعی آسیب دیده است.

لازم به ذکر است که در خصوص خرید هدفون حساس باشید، همگی می‌دانیم قیمت هندزفری مهم است اما سعی کنید از هندزفری با کیفیتی استفاده کنید.

بررسی جک هدفون یا پورت لایتنینگ برای خارج شدن از حالت هندزفری

با چراغ قوه درون جک هدفون یا درگاه لایتنینگ را بررسی کنید. ممکن است بقایای چیزی آنجا مانده باشد. از دانه برنج، قهوه و یا هر نوع آشغال یا اجسام ریزی که ممکن است، آنجا گیر افتاد باشد. اگر چیزی می‌بینید آیفون خود را کمی تکان دهید. ممکن است با یک تکان دادن گوشی، شی گیر کرده خارج شود. اما اگر از سوزن، خلال دندان یا موچین برای خارج کردن جسم خارجی استفاده می‌کنید، مراقب باشید که به پورت 3.5 میلیمتری یا لایتینیگ آسیبی وارد نکنید. سعی نکنید سوزن یا هر وسیله‌ی دیگری را تا انتهای جک فرو کنید. با فوت کردن یا با استفاده جارو برقی های کوچک که مکش خوبی دارند هم ممکن است بتوانید اشیا ریز گیر کرده، را بیرون آورید. با این روش‌ها در صورت خارج نمودن جسم خارجی، ممکن است بتوانید آیفون خود را از حالت هدفون خارج کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور بهترین کارت حافظه برای گوشی را با قیمت مناسب بخریم؟

خارج کردن جسم خارجی از بخش جک هدفون

خارج کردن جسم خارجی داخل جک هدفون با مغزی خودکار

اگر روش‌های بالا جوابگو نبود، با مغزی خودکار بیک یا گوش پاکن می‌توانید برای خارج شدن از حالت هنزفری آیفون خود استفاده کنید. مراقب باشید که جوهر خودکار روی زمین یا لباس تان نریزد. انتهای مغزی که فضای خالی کمی دارد را وارد جک هدفون کنید و آن را به آرامی بچرخانید. اگر آشغال یا شیء کوچکی آنجا گیر کرده باشد با این کار از بدنه جدا شدنه و شل می‌شود.

تمیز کردن جک هدفون برای خارج کردن آیفون از حالت هدفون

ابتدا آیفون خود را خاموش کنید. اگر جرم یا آلودگی که داخل جک یا پورت لایتنینگ گیر کرده باشد و با روش‌های بالا خارج نشد؛ از دستگاه باد فشرده استفاده کنید. اگر دستگاه باد هم نتوانست جسم را بیرون آورد و آیفون‌تان از حالت هدفون خارج شود، توصیه جانبی این است که برای این کار به سرویسکار معتبری مراجعه کنید.

خارج شدن از حالت هدفون برای AirPods

ایرپادزها بسیار جذاب و پر‌طرفدار هستند. برای مشاهده جدیدترین کاور ایرپادز به وب سایت جانبی مراجعه کنید. اگر از ایرپادزهای اپل استفاده می‌کنید و آیفون شما روی حالت هدفون گیر کرده است، بهتر است ابتدا ایرپاد را unpair کنید. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که شارژ ایرپادز تمام می‌شود یا ایرپادز را خاموش می‌کنید، بدون اینکه ابتدا بلوتوث خود را خاموش کنید. یکبار دیگر ایرپادز خود را به آیفون متصل کنید سپس دوباره خارج شوید. برای اتصال درستِ ایرپادز به آیفون مقاله “چگونه ایرپاد را به گوشی وصل کنیم” را مطالعه کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۰ پاوربانک محبوب در دیجی کالا (۱۷ آبان ۱۴۰۱)

برای خارج شدن از حالت هدفون، تنظیمات صدا را بررسی کنید

اگر از طریق کلیدی‌های کم و زیاد کردن گوشی نمی‌توانید صدا را کم و زیاد کنید، به بخش تنظیمات بروید. سپس گزینه‌ی Sounds را انتخاب و سپس از بخش بعد میزان صدا را به دلخواه خود کم و زیاد کنید. ویدیو یا موزیکی را پخش کنید، ببینید صدا از اسپیکرهای آیفون شنیده می شود؟

خارج کردن گوشی از حالت هدفون با خاموش کردن بلوتوث آیفون _ جانبی بلوتوث خود را خاموش کنید 

به منوی تنظیمات آیفون خود بروید و بلوتوث خود را خاموش کنید. ممکن است هدفون را با بلوتوث متصل کرده باشید و هنوز از حالت هدفون خارج نشده است.

خارج شدن از حالت هدفون با ریست کردن آیفون

اگر هیچکدام از روش‌های بالا کارساز نبود و آیفون همچنان در حالت هدفون قرار دارد، بهتر است که آیفون خود را ریست کنید. با ریست کردن اطلاعات شما از دست نمی‌رود. تنها تنظیماتی که بعد از خرید آیفون خود اعمال کرده‌اید حذف می‌شود که بعد از ریست کردن دوباره می‌توانید آن‌ها را به دلخواه خود تنظیم کنید. برای این کار به منو تنظیمات گوشی خود بروید و بخش General را باز کنید.

در صفحه‌ی بعد، گزینه‌ی Rest را پیدا و تپ کنید.

در ادامه گزینه‌ی Reset All Settings را انتخاب کنید. در این حالت آیفون شما به تنظیمات اولیه و پیشفرض بر می‌گردد.

بروزرسانی آیفون راه حل نهایی خارج شدن از حالت هدفون _ جانبی

بروزرسانی آیفون راه حل نهایی خارج شدن از حالت هدفون

هر باگی ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. گاهی این دلایل یکی از مواردی است که در بالا آن را بطور کامل بررسی کردیم. اما باگ‌ها علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد و به همین دلیل تمام کارهایی که فکر می‌کنیم مفید و در جهت خارج کردن آیفون از حالت هدفون می‌باشد را تست می‌کنیم. بروزرسانی سیستم عامل آیفون راه‌حل نهایی است که باید آن را امتحان کنید. برای بروزرسانی آیفون خود به بخش General بروید سپس Software Update را انتخاب کنید. اگر نسخه‌ی جدیدی برای آیفون‌تان موجود بود، سیستم عامل خود را به آخرین نسخه‌ی منتشر شده آپدیت کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه مانیتور خود را به کامپیوتر یا لپ‌تاپ متصل کنیم؟

آخرین توصیه‌ها جهت خارج شدن آیفون از حالت هدفون

از هدفون‌های بی‌کیفیت استفاده نکنید. ممکن است کلیه‌ی اختلالاتی که با آن آیفون شما روی حالت هدفون گیر می‌کند از سیم بی‌کیفیت هدفون باشد. سعی کنید که هدفون را سریعا از جک خارج نکنید. ممکن است جک 3.5 میلیمتری هدفون شما با مشکل سخت افزاری روبرو شده باشد یا آیفون شما مشکلات نرم افزاری خاصی پیدا کرده باشد. سعی کنید هنگامی که دارید با گوشی خود کار می‌کنید هدفون را از جک خارج نکنید. شارژ هدفون خود را چک کنید ممکن است شارژ هدفون تمام شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شارژ هدفون مقاله ” از کجا بفهمیم هدفون شارژ شده است” را مطالعه کنید.

 

در پایان پیشنهاد می‌کنیم شما هم در این مقاله مشارکت کنید. اگر تکنیک یا راهکاری برای خارج شدن آیفون از حالت هدفون می‌شناسید که ما آن را معرفی نکردیم، لطفاً در قسمت کامنت‌ها برای ما بنویسید. منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا