لوازم جانبی

چرا عکس از گالری پاک نمیشه؟

یکی از مهمترین دلایلی که تلفن‌های همراه بسیار در جهان فراگیر شدند، امکان فیلمبرداری و عکاسی با گوشی بود. عکاسی یکی از لذتبخش‌ترین تفریحات است؛ با عکاسی می‌توانیم خاطرات و لحظات خوش خود را سال‌ها به یادگار ضبط و ثبت کنیم و تلفن‌های همراه از مهمترین ابزار‌های ما برای این کار هستند.

اما گاهی برای اینکه بتوانیم عکس جدید بگیریم نیاز به فضای خالی داریم و گاهی عکس از گالری پاک نمی‌شود. در این مقاله به طور اختصاصی ابتدا به سوال «چرا عکس از گالری پاک نمیشه؟ » هم در آیفون و هم در اندروید می‌پردازیم و در ادامه راهکار‌هایی را برای رفع عدم حذف عکس از گالری معرفی می‌کنیم.

مشکل پاک نشدن فایل‌ها در گوشی چیست؟

چرا عکس از رم پاک نمیشود؟ اگر هنگام حذف فایل از کارت حافظه با خطایی مواجه می‌شوید، نگران نباشید این مشکل می‌تواند دلیل نرم‌افزاری داشته باشد. سیستم عامل اندروید متن باز است؛ همین قابلیت باعث شده که هر کمپانی بتواند به راحتی سیستم عامل اندروید را برای خود سفارشی‌سازی کند. در این بین ممکن است که باگی در بخش سفارشی‌سازی ایجاد شده باشد که می‌توان به راحتی آن را رفع کرد.

اگر به عکاسی علاقمند هستید برای اینکه شارژ باتری شما مانع عکسبرداری از لحظات‌تان نشود با خرید پاور بانک استاندارد مانند پاوربانک فست شارژ و یا پاور بانک وایرلس به راحتی در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید گوشی خود را شارژ و دوباره به عکاسی بپردازید.

یکی دیگر از دلایل مهم عدم حذف شدن عکس در گالری می‌توان به تروجان‌ها و ویروسی شدن عکس و فایل‌ها اشاره کرد. البته ممکن است که حافظه پنهان یا موقت نیز دچار ایراد شده باشد و حافظه رم و حافظه داخلی را نیز با ایراداتی همراه کرده باشد. اما چگونه عکس را از گالری حذف کنیم؟

آموزش حذف عکس از گالری اندروید

حذف کامل عکس از گوشی اندرویدی با گوشی‌هایی که از سیستم عامل IOS استفاده می‌کنند اندکی متفاوت است. ابتدا در این مرحله نحوه حذف عکس از گالری اندروید را شرح می‌دهیم.

1.    گوشی خود را ریستارت کنید

بهتر ست بدانید همیشه اولین اقدام برای ارور‌های ناگهانی ریستارت کردن گوشی است. حافظه کش یا حافظه پنهان ممکن است دچار ایراد شده و تداخلی بین فایل‌ها موقت به وجود آمده باشد، بهترین راهکار برای اطمینان از اینکه عدم حذف عکس از گالری اندروید مربوط به حافظه کش و یا فایل‌های موقت نیست، ریستارت کردن تلفن همراه است.

2.    فضای ابری گوشی خود را چک کنید

چنانچه از سرویس‌های Google photos برای ذخیره تصاویر و عکس‌های خود استفاده می‌کنید، عکس‌ها و ویدیو‌های شما به‌صورت اتومات به فضای ابری one drive منتقل می‌شود. در این راستا اگر عکس را از گالری خود حذف کنید، ممکن است که همچنان عکس در گالری موجود باشد.

 اگر قصد حذف عکس را از Google photos دارید بهتر ست عکس را اجرا کنید و در سمت بالا و راست آیکن سه نقطه عمودی را تپ کنید و سپس Delete From device را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که اگر عکس را از گالری حذف می‌کنید و همچنان عکس را در گالری مشاهده می‌کنید، عکس از Google photos فراخوانی می‌شود و و درواقع در گالری وجود ندارد. اگر قصد حذف عکس در Google Photos را دارید مراحلی که در بالا ذکر کردیم را دنبال کنید.

سطل زباله گوشی را پاک کنید

3.    سطل زباله گوشی را پاک کنید

سطل زباله که یکی از ویژگی‌های جدید سیستم عامل اندروید است به کاربر اجازه می‌دهد که فایل و عکس‌های حذف شده خود را تا 60 روز بازیابی کند. در این خصوص برای حذف عکس از گالری بهتر است که trash را خالی کنید. برای خالی کردن trash مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا از منوی گالری گزینه trash را انتخاب کنید.
  2. در مرحله بعد تصاویری که حذف کرده‌اید را مشاهده می‌کنید.
  3. سپس عکس‌های مورد نظر خود را می‌توانید از سطل زباله پاک کنید.

حافظه کش را پاک کنید

4.    حافظه کش را پاک کنید

یکی از مهمترین راهکار‌ها برای رفع ارور عدم حذف عکس از گالری پاک کردن حافظه کش است. برای پاک کردن حافظه کش مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا به منوی تنظیمات گوشی خود بروید.
  2. سپس به بخش مدیریت برنامه‌ها manage apps وارد شوید.
  3. در سمت بالا و راست صفحه سه نقطه عمودی را انتخاب و گزینه Show system apps را انتخاب کنید.
  4. از لیست برنامه‌های گوشی خود گزینه Media storage پیدا و انتخاب کنید.
  5. در مرحله‌ی بعد از بخش Storage & cache گزینه Clear cache را که مربوط به حافظه موقت است را انتخاب کنید.

پس از انجام فرایند کار به راحتی می‌توانید هر عکسی را از گالری خود حذف نمایید.

برای رفع ارور عدم حذف عکس از گالری thumbnails را پاک کنید

5. برای رفع ارور عدم حذف عکس از گالری thumbnails را پاک کنید

پس از بررسی‌ها مشخص شد که درصورتی‌که عکس از گالری حذف نشود، حذف کردن پوشه thumbnails می‌تواند کارساز باشد. برای حذف پوشه thumbnails مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد اپ مدیریت فایل شوید. در اکثر گوشی‌ها مدیریت فایل به نام File Manager است.
  2. از لیست پوشه‌ها وارد پوشه دوربین که DCIM نام دارد، شوید.
  3. در مرحله‌ی بعد پوشه thumbnails را باز کرده و تمامی عکس‌های موجود در این پوشه را حذف کنید.

به احتمال زیاد پس از انجام مراحل بالا مشکل عدم حذف عکس از گالری اندروید رفع خواهد شد.

چرا عکس از گالری ایفون پاک نمیشه؟

چرا عکس از گالری ایفون پاک نمیشه؟

در آیفون وقتی تصاویری را حذف می‌کنید، عکس‌ها به پوشه‌ای به نام Recently Deleted منتقل می‌شوند تا اگر به اشتباه عکس‌های خود را حذف کرده‌اید تا 30 روز بتوانید عکس‌های خود را بازیابی کنید. پس از 30 روز عکس‌ها به‌صورت خودکار از گوشی شما حذف می‌شوند.

همچنین در ios 8.3 به بعد نحوه دسترسی به کتابخانه حافظه ابری icloud را تغییر کرد. اگر گوشی آیفون شما یک حساب icloud فعال دارد، نمی‌توانید عکس‌های خود را پاک کنید؛ البته می‌توانید با اتصال گوشی اپل خود به لپ‌تاپ عکس‌های خود را به راحتی حذف کنید. اما راهکار چیست؟ چگونه می‌توان عکس را از گالری آیفون پاک کرد؟

1.    نحوه حذف عکس از گالری آیفون

برای حذف عکس از گالری آیفون باید مدیریت تصاویر در icloud را غیرفعال کنید؛ برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. ابتدا وارد settings گوشی اپل خود شوید.
  2. سپس گزینه icloud را انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد بخش photo بروید.
  4. در این مرحله تیک گزینه iCloud Photo Library را بردارید.

با انجام مراحل فوق بدون راه‌اندازی مجدد گوشی آیفون به راحتی می‌توانید گالری خود را مدیریت و در صورت نیاز عکس‌های خود را حذف کنید.

2. حذف دائمی عکس از گالری آیفون

برای اینکه بتوانید عکس و فایل‌های خود را از آیفون برای همیشه حذف کنید مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا اپ photo را در گوشی آیفون خود اجرا کنید و وارد بخش Album شوید.
  2. در صفحه بعد اسکرول کنید و از بخش Other Albums گزینه‌ی Recently Deleted را انتخاب کنید.
  3. در سمت بالا و راست گزینه Select را انتخاب و سپس Delete All را تپ کنید.
  4. در نهایت با انتخاب گزینه yes به راحتی می‌توانید همه‌ی عکس‌هایی که حذف کرده‌اید و در پوشه Recently Deleted قرار گرفته بود را به راحتی حذف کنید.

شما از چه روشی عکس‌های گالری خود را حذف می‌کنید؟

در این مقاله سوال بسیاری از کاربران که پرسیده بودند «چرا عکس از گالری پاک نمیشه؟ » را بطور کامل بررسی و راهکار‌هایی را برای حذف عکس معرفی کردیم. در اندروید و آیفون علت اصلی عدم حذف ممکن است مربوط به حافظه ابری باشد با اعمال تنظیماتی که در بالا شرح دادیم به راحتی می‌توانید عکس‌های خود را از گوشی آیفون و اندرویدی خود حذف کنید.

همچنین اگر مشکل نرم‌افزاری بود می‌توانید ابتدا گوشی خود را ریستارت کرده و با حذف فایل‌های موقت، کش، thumbnails عکس‌های خود را از گالری حذف کنید. شما سوال کاربرانی که پرسیده بودند «چرا عکس از گالری پاک نمیشه» را با چه روشی حذف می‌کنید؟ چنانچه در این خصوص تجربه‌ای دارید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبان وبلاگ جانبی به اشتراک بگذارید.

جانبی بهترین فروشگاه لوازم جانبی موبایل و لپ‌تاپ در ایران است. انواع لوازم جانبی از هندزفری شیائومی سیمی گرفته تا ساعت هوشمند، شارژر، کابل شارژ، مبدل و انواع پاوربانک 30000، پاوربانک 10000 و صد‌ها لوازم جانبی دیگر در فروشگاه آنلاین جانبی عرضه شده است.

با خرید لوازم دیجیتال خود از جانبی مطمئن خواهید بود که کالای اورجینالی را خرید می‌کنید و در صورت عدم رضایت می‌توانید تا 7 روز پس از خرید، کالای خود را پس بفرستید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چطور درصد سلامت باتری آیفون را مشاهده کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا