لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

پیکسل نوت‌پد و پیکسل تبلت سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نخواهند داشت

اطلاعاتی که به‌تازگی از پیکسل تبلت و گوشی تاشوی پیکسل نوت‌پد منتشر شده نشان می‌دهد این دو محصول به احتمال زیاد سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نخواهند داشت.

وب‌سایت ۹To5Google با توجه به کد اندرویدی که برای تست رابط کاربری دستگاه‌های مجهز به سنسور اثر انگشت تعبیه شده روی فریم گوشی استفاده می‌شود، موفق شده به این نتیجه برسد که گوشی‌های مورد انتظار گوگل هم قرار است به این فناوری مجهز شوند. در این کد آمده که در یکی از این دستگاه‌ها، سنسور یادشده روی فریم راست یا چپ تعبیه خواهد شد و دو نوع خواهد بود؛ تاشو و غیر تاشو. به احتمال زیاد منظور از این گوشی همان پیکسل نوت‌پد یا در واقع گوشی تاشوی گوگل است.

روز گذشته بود که خبری منتشر شد مبنی بر اینکه نمایشگر پیکسل نوت‌پد که سامسونگ هم وظیفه‌ی ساخت آن را بر عهده دارد، به احتمال زیاد ۷٫۶ اینچی و از وضوح تصویر ۲۲۰۸ × ۱۸۱۲ برخوردار خواهد بود و این در حالی است که وضوح تصویر در گلکسی زد فولد ۴ به ۲۱۷۶ × ۱۸۱۲ می‌رسد. این یعنی وضوح تصویر در نمایشگر پیکسل نوت‌پد اندکی از نماینده‌ی سامسونگ بیشتر خواهد بود. رزولوشن نمایشگر ثانویه هم به احتمال زیاد به ۲۱۰۰ × ۱۰۸۰ می‌رسد در حالی که در زد فولد ۴ این میزان ۹۰۴ × ۲۳۱۶ است.

اثر انگشت پیکسل نوت‌پد

اما همانور که در بالا اشاره شده، کد یادشده برای دو گوشی در حال تست است. این یعنی در کنار نوت‌پد باید شاهد یک محصول دیگر هم باشیم که از سنسور اثر انگشت تعبیه شده روی فریم بهره می‌برد که به احتمال زیاد باید پیکسل تبلت، تبلت مورد انتظار گوگل باشد که سال آینده شاهد رونمایی و عرضه‌ی آن به بازار خواهیم بود. اینطور که به نظر می‌رسد، گوگل نمی‌خواهد برای محصولاتی در ابعاد تبلت، از سنسور اثر انگشت درون نمایشگر استفاده کند. همچنین باید به این مورد هم اشاره داشته باشیم که برخلاف مدل تاشو، این سنسور در پیکسل تبلت به احتمال زیاد در فریم بالایی دستگاه تعبیه و با کلید پاور ادغام شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
مشکل سیاه شدن گوشی های هوشمند چیست؟

گوگل با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر خاطره‌ی خوبی هم برای کاربران رقم نزده. وجود مشکلاتی در پیکسل ۶، پیکسل ۶ پرو و پیکسل ۶a کاملا گویای این مسأله هست. البته در پیکسل ۷ پرو این مشکل به لطف استفاده از سخت‌افزار قدرتمندتر و جدیدتر تا حدودی حل شده ولی با این حال باز هم قرار نیست در تبلت و گوشی تاشوی گوگل مورد استفاده قرار بگیرد.

منبع: PhoneArena

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا