لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

فرایند تست MIUI 14 روی گوشی شیائومی ۱۳ آغاز شد

به گزارش وب‌سایت Xiaomiui، ظاهرا شیائومی فرایند تست رابط کاربری MIUI 14 که مبتنی بر اندروید ۱۳ است را روی گوشی‌های سری ۱۳ خود آغاز کرده است.

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو دو مدل از پرچم‌دارانی هستند که شیائومی قصد دارد در نوامبر امسال، یعنی ماه میلادی آینده (احتمالا آبان ماه) از آن‌ها رونمایی کند. این دو گوشی قرار است به تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز شوند و حالا وب‌سایت Xiaomiui هم مدعی شده که رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۳ روی دو گوشی شیائومی مجهز به این تراشه در حال تست و بررسی است.

از آن‌جایی که در حال حاضر هیچ گوشی با تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در بازار وجود ندارد و گوشی‌های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو هم نخستین محصولات شیائومی با این پردازنده خواهند بود، بدون شک منظور وب‌سایت یادشده همین گوشی‌ها هستند. بدین ترتیب می‌توان آن‌ها را نخستین گوشی‌های شیائومی دانست که احتمالا رابط کاربری MIUI 14 و اندروید ۱۳ را به صورت پیش‌فرض در اختیار خواهند داشت. سری شیائومی ۱۲ که در ماه دسامبر سال گذشته رونمایی شد، با جدیدترین سیستم‌عامل موجود در آن زمان یعنی اندروید ۱۲ در بازار در دسترس قرار گرفت و در نتیجه می‌توان همین سرنوشت را برای نسل جدید هم پیش‌بینی کرد. هرچند نمی‌توان در این رابطه خیلی با اطمینان صحبت کرد.

شیائومی در ابتدا این دو گوشی را در چین عرضه خواهد کرد و باید بعد از آن منتظر بمانیم و ببینیم چه زمانی این شرکت برای عرضه‌ی آن‌ها در بازار جهانی تصمیم‌گیری می‌کند. از لحاظ دریافت آپدیت هم در ابتدا گوشی‌های عرضه شده در چین و سپس سایر بازارها می‌توانند آپدیت‌ها را دریافت کنند. البته اگر آنچه که تاکنون از شیائومی شاهد بوده‌ایم باز هم تکرار شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مشکل خاموش یا روشن نشدن بلوتوث گوشی و وصل نشدن آن به دستگاه

اما اینطور که به نظر می‌رسد، فقط سری شیائومی ۱۳ نیستند که فرایند تست اندروید ۱۳ و رابط MIUI 14 روی آن‌ها آغاز شده است. اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی همچنین در حال کار روی این آپدیت برای گوشی ۱۲T پرو هم هست. محصولی که اخیرا رونمایی شده و در بازار اروپا و سایر نقاط جهان هم در دسترس قرار دارد. این شرکت چینی همچنین فرایند تست سیستم‌عامل یادشده را برای گوشی‌های سری شیائومی ۱۲S و ردمی K50 هم آغاز کرده است. در حال حاضر نمی‌دانیم شیائومی چه زمانی نسخه‌ی بتای MIUI 14 را برای کاربران منتشر می‌کند. در نتیجه در رابطه با عرضه‌ی نسخه‌ی پایدار هم نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم.

شیائومی 13 MIUI 14

در رابطه با گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ هم تاکنون خبرهای زیادی منتشر شده که از جمله این موارد می‌توان به بهره‌مندی از پردازنده‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲، طراحی شبیه به سری گلکسی S22 (حواشی یک‌اندازه اطراف نمایشگر)، ۱۲ گیگابایت حافظه‌ی رم، نمایشگر منحنی، سنسور ۱ اینچی مشابه نمونه‌ی بکار رفته در ویوو X90 پرو پلاس و اوپو فایند X6 پرو و… اشاره کرد.

همچنین به‌تازگی خبری منتشر شده مبنی بر اینکه سرعت شارژر مدل استاندارد از این سری یعنی شیائومی ۱۳ در مقایسه با قبل هیچ پیشرفتی نخواهد داشت و همچنان ۶۷ خواهد بود. این خبر با توجه به تصویر موجود در پایگاه داده وب‌سایت صدور گواهی ۳C منتشر شده و در نتیجه موثق هم هست. حتی این گمانه‌زنی هم وجود دارد که شاید شیائومی بخواهد شارژر را از درون جعبه‌ی این دو گوشی حذف کند که باید منتظر ماند و دید آیا چنین خبری درست از آب در خواهد آمد یا خیر.

شاید این مطلب جذاب باشد
این محصول می‌توانست اولین گوشی اندرویدی باشد

منبع: (NotebookCheck (۱,۲

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا