خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

رندرهای مرسدس بنز EQC سدان منتشر شد؛ رقیبی برای تسلا ۳

آن طور که به نظر می‌رسد ممکن است به زودی شاهد رقیب جدیدی برای تسلا مدل ۳ در قالب سدان مرسدس بنز EQC باشیم. اگرچه این موضوع هنوز به طور رسمی تأیید نشده، اما مدت‌هاست که شایعاتی در مورد یک خودروی کلاس C برای رقابت با تسلا ۳ در این بخش مطرح شده است. در همین راستا رندرهای مرسدس بنز EQC سدان که احتمال می‌رود در سال ۲۰۲۵ وارد بازار شود، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که به بررسی آن‌ها در ادامه می‌پردازیم.

بر اساس تصاویر منتشر شده، مرسدس بنز EQC سدان احتمالا از طراحی کانسپت ویژن EQXX بهره خواهد برد. باید اشاره کنیم این کانسپت که در اوایل سال ۲۰۲۲ معرفی شد، بردی معادل ۱۰۰۰ کیلومتر دارد. پیش‌بینی می‌شود که بنز EQC الگوهای طراحی این کانسپت را البته نه دقیقا مشابه با کانسپت EQXX برای اهداف ظاهری و هم عملکردی خود مورد استفاده قرار دهد.

مرسدس بنز EQC سدان

به عنوان نمونه، کاپوت مرسدس بنز EQC سدان می‌تواند کمی کوتاه‌تر و منحنی‌تر باشد و بخش مرکزی بدنه می‌تواند ارتفاع بیشتری پیدا کند تا فضای داخل کابین خودرو نیز به مراتب افزایش یابد. نمای عقب این خودرو نسبت به مدل مفهومی، آیرودینامیکی کمتری دارد، اما مرسدس EQC می‌تواند جذابیت EQXX را با چراغ‌های عقب افقی دو چندان کند.

نمونه‌ی اولیه EQXX دارای ضریب آیرودینامیکی ۰.۱۷ بود که آمار بی‌نظیری به شمار می‌آید. این گروه خودروساز با اعمال تغییراتی در طراحی سدان EQC می‌تواند ضریب آیرودینامیکی ۰.۱۹ یا ۰.۲۰ را برای این خودرو هدف قرار دهد و زبان طراحی مرسدس EQS که بزرگ‌تر از EQC است را حفظ کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
۱۶ قابلیت iOS 16 که باید همین حالا امتحان کنید

طبق برخی شایعات، سدان EQC اولین مدل ساخته شده روی پلتفرم جدید MMA خواهد بود. باید اشاره کنیم که پلتفرم خودرو برقی MMA به طور قابل توجهی وزن مرسدس بنز EQC سدان را کاهش می‌دهد که همراه با بدنه بسیار آیرودینامیک، همچنین موتورهای الکتریکی جمع و جور و پک باتری قدرتمند می‌تواند به مصرف انرژی بسیار پایین و در نتیجه برد بسیار طولانی منجر شود.

به عبارتی دیگر کانسپت EQXX از باتری‌های ۱۰۰ کیلووات ساعتی که ۳۰ درصد وزن کمتری دارند و ۵۰ درصد فضای کمتری را در مقایسه با باتری‌های EQS اشغال می‌کنند، بهره خواهد گرفت. همچنین، این سیستم با ولتاژ ۹۰۰ ولت برای شارژهای فوق سریع و امکان اضافه کردن ۱۸۶ مایل برد در ۱۵ دقیقه کار می‌کند. با این تفاسیر می‌توان گفت که چنین قابلیت‌هایی در مقیاس کوچک‌تر احتمالا در بنز EQC که در آینده معرفی می‌شود نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما به جهت حفظ قیمت این خودرو در رقابت با تسلا ۳، پیش‌بینی می‌شود که مرسدس بنز با باتری کوچک‌تری که طبیعتاً برد کمتری دارد روانه‌ی بازار خودروها خواهد شد.

مرسدس بنز EQC سدان

با این وجود، ما همچنان انتظار داریم که این باتری‌ها از باتری‌های مورد استفاده در مدل‌های فعلی بسیار کارآمدتر و بهینه‌تر باشند. طبق جدیدترین شایعات، حداکثر برد این خودرو احتمالاً مشابه کانسپت EQXX نخواهد بود، اما ارقام بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ مایل (۴۸۲ کیلومتر تا ۷۲۴ کیلومتر) خیلی دور از ذهن نیستند. در رابطه با پیشرانه‌ی این خودروی جدید باید اشاره کنیم که گزینه‌های تک موتوره و دو موتوره احتمالا با حداقل خروجی حدود ۲۰۰ اسب بخار (۱۴۹ کیلووات) در دسترس خواهند بود. همچنین طبق معمول، یک مدل AMG نیز وجود خواهد داشت که توان خروجی این خودرو را به سطح ۵۰۰ اسب بخار (۳۷۳ کیلووات) خواهد رساند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین هندزفری تک گوش برای مکالمه کدام است؟

منبع: Motor 1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا