لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

طراح سخت‌افزار اپل سال بعد از این شرکت جدا می‌شود

ایوانز هانکی، طراح سخت‌افزار اپل که تقریبا سه سال است جانشین جانی ایو شده قصد دارد در سال ۲۰۲۳ از این شرکت جدا شود.

اپل طی چند ماه گذشته محصولات بسیار زیادی را به مجموعه سخت‌افزارهای خود اضافه کرده است. این شرکت آمریکایی از سری آیفون ۱۴ گرفته تا اپل واچ، ایرپادز، آیپد و آیپد پرو ها و حتی تلویزیون ۴K را رونمایی و راهی بازار کرده و یک سری محصولات دیگر نظیر مک بوک‌ها را هم در لیست انتظار دارد. اما حالا به نظر می‌رسد کسی که مسئول طراحی این سخت‌افزارها بوده قصد دارد از جمع این شرکت جدا شود.

طبق گزارشی که به‌تازگی از سوی وب‌سایت بلومبرگ منتشر شده، ظاهرا نائب رئیس بخش طراحی صنعتی اپل یعنی ایوانز هانکی قرار است در سال ۲۰۲۳ از اپل جدا شود در حالی که او در سال ۲۰۱۹ و بعد از جدایی جانی ایو به اپل پیوسته بود. این یعنی هانکی قصد دارد بعد از گذشت فقط ۴ سال به کار خود با تیم اپل پایان دهد. هانکی در حالی جانشین ایو شد که در ابتدا به عنوان یکی از افراد تیم تحت رهبری او در اپل مشغول فعالیت بود. او دوره‌ی آموزش طراحی صنعتی را در دانشگاه استنفورد گذراند و موفق شد نظر مثبت اپل را برای تصاحب وظیفه‌ی مهمی که ایو سال‌ها در اختیار داشت به خود جلب کند.

هنوز مشخص نیست چرا هانکی قصد دارد از اپل جدا شود اما فقط به همکاران خود گفته که تا ۶ ماه دیگر هم با این شرکت خواهد ماند. در حال حاضر اپل هیچ شخصی را برای جانشینی هانکی مد نظر ندارد اما یکی از سخنگویان این شرکت در رابطه با جدایی حتمی هانکی گفته:

تیم طراحی اپل افراد مجرب و حرفه‌ای را از سراسر جهان گرد هم می‌آورد تا محصولاتی را [متناسب با اپل] طراحی کنند. تیم ارشد طراحی از رهبرانی حرفه‌ای با چندین دهه تجربه بهره می‌برد. ایوانز قصد دارد فعلا کنار ما بماند تا این دوره را پشت سر بگذاریم. جا دارد از او به خاطر رهبری و همکاری‌اش تشکر کنیم.

سخت است بخواهیم پیش‌بینی کنیم این جدایی چقدر می‌تواند در آینده‌ی تیم طراحی اپل تأثیر بگذارد. طراحی بسیاری از سخت‌افزارهای اپل طی چند سال اخیر هیچ تغییری نداشته است جز مک بوک پرو و اپل واچ اولترا. حال باید دید با روی کار آمدن شخصی دیگر که به احتمال زیاد باز هم از تیم طراحی خود اپل خواهد بود، چه تغییری در زبان طراحی محصولات این شرکت آمریکایی به وجود خواهد آمد.

شاید این مطلب جذاب باشد
جعبه ابزار: معرفی بهترین برنامه‌های پایش و تست عملکرد باتری دستگاه‌های اندرویدی

در حال حاضر در رابطه با اپل و برنامه‌های این شرکت برای عرضه‌ی محصولاتی جدید یک خبر وجود دارد و آن هم مربوط به رویداد رونمایی از لپ‌تاپ‌هاست. همچنین اپل روی ساخت یک هدست واقعیت ترکیبی هم کار می‌کند اما گفته می‌شود این محصول برای عرضه در سال ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است.

منبع: XDA-Developers

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا