لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

سامسونگ ظاهرا روی یک هدست واقعیت افزوده کار می‌کند

سامسونگ ظاهرا در حال کار روی ساخت یک هدست واقعیت افزوده است اما فعلا این مسأله به عنوان یک راز باقی مانده و اطلاعات زیادی راجع به آن وجود ندارد.

سامسونگ چند سال پیش، به پروژه‌ی Gear VR خاتمه داد. گلکسی S10 هم آخرین محصولی بود که از واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کرد تا بدین ترتیب دیگر شاهد فعالیت سامسونگ به صورت جدی در این زمینه نباشیم. اما این شرکت کره‌ای اکنون ظاهرا تمرکز خود را برای تولید محصولی متفاوت معطوف کرده و آن هم هدست واقعیت افزوده است (AR). فناوری واقعیت افزوده قرار است به عنوان بخشی از فناوری آینده در قالب محصولاتی نظیر هدست در دسترس قرار بگیرد. پتانسیلی که این فناوری در زندگی روزمره‌ی کاربران دارد باعث شده شرکت‌های زیادی به تولید آن اقدام کنند.

از جمله شرکت‌هایی که در زمینه‌ی تولید هدست‌های واقعیت افزوده فعالیت می‌کنند می‌توان به متا اشاره کرد؛ همچنین اپل هم در تلاش است تا یک هدست را در سال ۲۰۲۳ با همین قابلیت راهی بازار کند. حالا به نظر می‌رسد شرکت بعدی سامسونگ است که ظاهرا روی ساخت یک هدست واقعیت افزوده کار می‌کند.

طبق آنچه که می‌دانیم، حداقل یک سال است که سامسونگ روی ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی یک هدست واقعیت افزوده با شماره مدل SM-I110 مشغول کار است اما به‌تازگی یک خبر دیگر منتشر شده که این هدست واقعیت افزوده‌ی جدید با شماره مدل SM-I120 در دست ساخت قرار دارد و قرار است جانشین مدل قدیمی باشد. این خبر را وب‌سایت گلکسی‌کلابز منتشر کرده و باید منتظر ماند و دید چه خبرهای بیشتر و موثق‌تری در رابطه با آن منتشر می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی بهترین ماشین های اصلاح و ریش تراش شیائومی

متأسفانه فعلا اطلاعات دقیقی از بابت این هدست و امکانات و قابلیت‌های آن در اختیار نداریم چرا که خیلی زود است بخواهیم انتظار انتشار خبرهای زیادی را پیرامون آن داشته باشیم. تنها چیزی که می‌دانیم این است که این شرکت کره‌ای روی تولید چنین محصولی کار می‌کند. حال آیا SM-I120 یک محصول عادی است یا یک کیت توسعه‌دهنده که به توسعه‌دهندگان شخص ثالث اجازه می‌دهد با استفاده از آن اپلیکیشن‌های مربوط به فناوری واقعیت افزوده را طراحی کنند پرسشی است که هنوز به آن پاسخ داده نشده است. اگرچه از تاریخ عرضه‌ی این محصول اطلاع دقیقی در اختیار نداریم اما انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ خبرهای بسیار بیشتری پیرامون آن منتشر شود.

در این بین یک چیز قطعی است و آن هم این است که سامسونگ کار روی فناوری واقعیت افزوده را رها نکرده است. این می‌تواند با توجه به اینکه اپل هم قصد تولید محصولی با این فناوری را دارد یک نکته‌ی مثبت باشد چرا که رقابت این دو شرکت بزرگ در حال حاضر باعث به وجود آمدن فناوری‌های جذابی در دنیای گوشی‌ها، تبلت‌ها، ساعت‌ها، ایربادزها و سایر محصولات هوشمند شده و قطعا در این بخش هم رقابت آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز پیشرفت بزرگی باشد. متا را هم نباید فراموش کرد که یکی دیگر از شرکت‌های فعال و البته با سابقه در این زمینه است و می‌تواند در کنار رقابت، الگوی خوبی هم برای دو شرکت یادشده باشد.

با توجه به مسیر پیشرفت فناوری، به نظر می‌رسید سامسونگ هم دیر یا زود باید به این بخش وارد می‌شد، حال این اتفاق دقیقا چه زمانی رخ می‌دهد پرسشی است که هنوز به آن پاسخی داده نشده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
محبوب‌ترین لوازم جانبی پوکو F3 در دیجی کالا

منبع: SamMobile

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا