لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

شیائومی از یک گوشی مفهومی با قابلیت اتصال به لنزهای حرفه‌ای رونمایی کرد

تمام گوشی‌های پرچم‌دار از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن دارند. این نوع گوشی‌ها معمولا در کنار دوربین اصلی از دوربین اولترا واید و تله‌فوتو باکیفیت هم بهره می‌برند. اما با وجود تمام امکاناتی که ارائه می‌دهند، برای این گوشی‌ها مانند دوربین‌های DSLR نمی‌توانید از لنزهای حرفه‌ای استفاده کنید. حالا شیائومی با معرفی یک گوشی مفهومی تصمیم گرفته این محدودیت را برطرف کند.

این گوشی شیائومی ۱۲S Ultra Concept نام دارد که با همکاری لایکا ساخته شده و استفاده از لنزهای حرفه‌ای را امکان‌پذیر می‌کند. به طور مشخص شیائومی اعلام کرده که برای این گوشی امکان استفاده از لنزهای سری M لایکا وجود دارد. در ادامه می‌توانید ویدیوی مربوط به معرفی این محصول را مشاهده کنید.

شیائومی می‌گوید که در این گوشی دو سنسور ۱ اینچی تعبیه شده که یکی از سنسورها به طور مستقیم زیر لنز قرار می‌گیرد. با وجود اینکه نام سنسورهای قرار گرفته اعلام نشده، ولی به احتمال مانند مدل معمولی شیائومی ۱۲S اولترا، این شرکت از سنسورهای IMX989 سونی استفاده کرده است. همچنین برای محافظت از سنسور، بر روی این بخش شیشه‌ی یاقوت کبود قرار گرفته که محافظت بالایی را به ارمغان می‌آورد. هنوز مشخص نیست که آیا استفاده از دیگر لنزهای لایکا هم برای این گوشی امکان‌پذیر است یا نه.

شیائومی

همانطور که گفتیم این یک گوشی مفهومی به حساب می‌آید و بنابراین شاید هیچوقت راهی بازار نشود. گوشی‌های مفهومی عمدتا برای به رخ کشیدن توانایی فنی‌ شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس ویدیوی منتشر شده، امکان استفاده از دیافراگم F/1.4 تا F/16 لنز وجود دارد و این یعنی در این زمینه تفاوت خاصی با دوربین‌های حرفه‌ای ندارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
گوگل، اپل نیست و باید از تقلید این شرکت دست بردارد

روی هم رفته نمی‌توانیم جذاب بودن چنین ایده‌ای را کتمان کنیم و باید ببینیم آیا دیگر شرکت‌ها هم این ایده را عملی می‌کنند یا نه.

منبع: Android Authority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا