لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

گلکسی زد فولد‌های آینده مجهز به جایگاه قلم S-Pen خواهند بود

سامسونگ بدون شک پادشاه بلامنازع گوشی‌های هوشمند تاشو است. سری گوشی‌های هوشمند گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد این شرکت، موفق‌ترین و محبوب‌ترین گوشی‌های تاشو در سراسر جهان به شمار می‌روند. مسئولان بخش تجارت موبایل سامسونگ انتظار دارند که تا سال ۲۰۲۵ بازار گوشی‌های هوشمند تاشو با رشد ۸۰ درصدی مواجه شود.

به گزارش نشریه کره‌ای «TheElec»، طی جلسه‌ای که توسط Samsung MX در هفته‌ی سوم اکتبر ۲۰۲۲ برگزار شد، به تأمین‌کنندگان قطعات این شرکت اعلام شد که بازار گوشی‌های هوشمند تاشو تا سال ۲۰۲۵ نرخ رشد سالانه تا ۸۰ درصد را خواهد داشت. علاوه بر این، بخش تجارت موبایل این شرکت انتظار دارد که غول فناوری آمریکایی یعنی اپل در سال ۲۰۲۴ به بازار محصولات تاشو بپیوندد.

گلکسی زد

البته گفته می‌شود اپل در ابتدا این راه، کار خود را با عرضه‌ی نوت‌بوک‌ها و تبلت‌های تاشو آغاز خواهد کرد و در همان ابتدا به سراغ گوشی‌های هوشمند تاشو نخواهد رفت. تحلیلگران بر این باورند که ورود محصولات با فناوری‌های جدید مانند نمایشگرهای تاشو، در ابتدای کار می‌تواند با مشکلات سخت‌افزاری بسیار زیادی همراه باشد و این امری کاملاً طبیعی است. اما اگر این موضوع در مورد آیفون‌های تاشو باشد، ممکن است به شهرت اپل لطمه‌ی بسیار زیاد و جبران نا‌پذیری وارد کند.

سامسونگ در مورد بازار کره جنوبی توضیح داد که جوانان ۲۰ تا ۳۰ ساله در حال تغییر گوشی‌های هوشمند آیفون خود به گوشی‌های تاشو سامسونگ هستند و این آمار و ارقام نسبت به سال‌های گذشته حدود سه تا چهار برابر افزایش داشته است. این شرکت کره‌ای همچنین  بر این باور است که حدود ۹۰ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند تاشو از مدل‌های جدید گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ استفاده می‌کنند و برای گوشی هوشمند بعدی خود، گوشی‌های تاشوی این شرکت را مد نظر قرار داده‌اند.

شاید این مطلب جذاب باشد
بتای دوم iOS 16.1 با قابلیت‌های جدید برای توسعه‌دهندگان عرضه شد

به طور کلی، این شرکت در هفته اول عرضه به بازار گوشی‌های تاشوی خود در بازار کره جنوبی، روزانه ۱۳۸ هزار پیش‌فروش گلکسی زد فلیپ ۴ و گلکسی زد فولد ۴ را به ثبت رسانده است. این در حالی است که گوشی‌های تاشوی سال ۲۰۲۱ سامسونگ به طور متوسط، حدود ۱۳۱ هزار پیش‌فروش روزانه را داشتند.

منابع صنعتی نشان می‌دهند که بازار گوشی‌های هوشمند تاشو تنها ۱ درصد از کل بازار گوشی‌های هوشمند را تشکیل داده است. با این حال، کاربران رضایت بسیار زیادی از گوشی‌های هوشمند تاشو نشان می‌دهند و انتظار می‌رود که این بازار به میزان قابل توجهی در آینده رشد کند. سامسونگ همچنین به برخی نکات اشاره کرده که باید برای محبوبیت بیشتر گوشی‌های تاشوی خود آن‌ها را مد نظر قرار دهد.

گلکسی زد

این شرکت اول از همه به اندازه و وزن گوشی‌های تاشوی خود واکنش نشان داده که در مدل‌های آینده باید کمتر شود تا کاربران راحت‌تر بتوانند از آن‌ها استفاده کنند. برای یادآوری باید بگوییم که گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ حدود ۱۸۸ گرم وزن دارند. سامسونگ همچنین روی افزایش دوام و کاهش چین و چروک نمایشگر این گوشی‌ها نیز تأکید داشته و قصد دارد نمایشگرهای این گوشی‌ها در آینده بدون چین و چروک باشند.

غول کره‌ای فناوری ظاهراً قصد دارد تا در آینده جایگاه قلم S-Pen را نیز درون گوشی‌های تاشوی خود تعبیه کند و این قابلیتی است که اکثر کاربران از آن استقبال خواهند کرد. این شرکت همچنین می‌خواهد دوربین‌های بهبود یافته‌تری را به گوشی‌های تاشوی آینده خود اضافه کند. آن طور که گفته می‌شود سامسونگ تصمیم داشت که دوربین‌ گوشی‌های پرچم‌دار خود را درون گلکسی زد فولد ۴ تعبیه کند، اما به دلیل وزن زیاد این گوشی این کار را انجام نداد. شرکت کره‌ای همچنین بر توسعه نرم‌افزاری که متناسب با صفحه‌نمایش با نسبت ۴:۳ در سری گوشی‌های تاشو باشد، تاکید بسیار زیادی کرده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
گلس پرایوسی چیست و چه کاربردی دارد؟

منبع: Sammobile

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا