خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

شرکت چینی بیانکا سال ۲۰۲۴ اولین خودروی خود را عرضه می‌کند

شرکت خودروساز چینی بیانکا (BeyonCa) را باید به لیست پرشمار خودروسازان چینی اضافه کرد. این شرکت خودروساز توسط معاون اجرایی سابق گروه خودروسازی فولکس واگن یعنی آقای «سو ویمینگ» تأسیس شده است. بیانکا روی عرضه‌ی خودروهای لاکچری و لوکس تمرکز خواهد کرد و اولین خودروی این شرکت قرار است با نام GT Opus 1 در سال ۲۰۲۴ و با قیمت ۱۴۰ هزار دلاری به علاقه مندان معرفی شود.

سو ویمینگ که این شرکت خودروسازی را در سال ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد، به عنوان نایب رئیس سابق گروه فولکس واگن، تجربه زیادی از کار در صنعت خودرو دارد. به لطف این تجربه، او یک تیم قوی از کارمندان ماهر و با دانشی را که در گروه خودروسازی فولکس واگن کار می‌کردند را در شرکت بیانکا گردهم آورده که به عنوان مثال می‌توان به آقای «کریستین کلینگر»، عضو سابق هیات مدیره گروه خودروسازی فولکس واگن اشاره کرد.

شرکت چینی بیانکا

مهندس تحقیق و توسعه این شرکت آقای «هانس یواخیم روتنپیلر» بوده که بیش از ۲۰ خودرو از جمله بوگاتی شیرون، لامبورگینی اوروس، پورشه ۹۱۱ و غیره را روانه بازار کرده است. «دیرک ون براکل» نیز به عنوان مدیر طراحی شرکت خودروسازی بیانکا به انجام وظیفه می‌پردازد که سابقه طراحی خودروهایی زیادی برای شرکت‌های آئودی، اشکودا و بنتلی را در کارنامه‌ دارد.

در حال حاضر شرکت خودروسازی بیانکا چین سرمایه ۲۰۰ میلیون دلاری را جذب کرده است. نکته‌ی جالب توجه اینجاست که حوزه‌ی فعالیت شرکت بیانکا صرفا به تولید خودروهای برقی یا NEV محدود نشده و در زمینه‌ی قطعات خودرو و حتی مواد غذایی نیز به فعالیت می‌پردازد. این شرکت اگرچه تاکنون برای بسیاری از افراد ناشناخته بوده، اما امروز به صورت رسمی در بازار چین معرفی شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیفون SE 4 ممکن است با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD عرضه شود

به گفته‌ی مدیرعامل این شرکت، نام بیانکا (Beyonca) کوتاه شده عبارت «Beyond the car» یا فراتر از خودرو است. لوگوی این برند بسیار ساده بوده و به شکل لوزی شکل طراحی شده است. این گروه خودروساز چینی در تلاش است تا با عرضه‌ی محصولات خود وارد بازار خودروهای برقی لوکس شود. بیانکا برای تولید محصولات خود از خط تولید دانگ فنگ بهره می‌برد. اولین محصول این شرکت یعنی خودروی GT Opus 1 به عنوان رقیب پورشه تایکان روانه‌ی بازار خواهد شد.

شرکت چینی بیانکا

در مراسم رونمایی از برند بیانکا، این شرکت کانسپت خودروی GT Opus 1 را به نمایش گذاشت که واژه GT در نام آن به معنای گرن توریسمو است. تصاویر منتشر شده از این خودرو حاکی از آن است که بیانکا از طراحی بسیار بحث‌برانگیزی برای اولین خودروی خود استفاده کرده است. از نکات قابل توجه طراحی این خودرو باید به استایل آیرودینامیک، ظاهر مینیمالیستی و رینگ های ۵ پره جذاب آن اشاره کرد.

طراحی بخش جلویی GT Opus 1، ظاهری خشن به این خودرو داده و جلو پنجره‌ی کمانی شکل آن با تریم براقش بر جذابیت‌های ظاهری این خودروی جدید افزوده است. در مجموع خیلی نمی‌توان طراحی خودرو بیانکا GT Opus 1 را یک طراحی فوق‌العاده دانست و صرفا با خودرویی زیبا رو به رو هستیم.

طبق اعلام سخنگوی این شرکت چینی، GT Opus 1 در حدود یک متر طول دارد و فاصله بین دو محور آن ۳ متر است. پک باتری این خودرو ظرفیتی معادل ۱۳۰ کیلووات ساعت داشته و از تکنولوژی‌های CTP و CTC پشتیبانی می‌کند. این خودرو از پلتفرم الکترونیکی ۸۰۰ ولتی بهره می‌برد و  مجهز به قابلیت شارژ سریع ۳۰۰ کیلوواتی نیز است. باید  اشاره کنیم که هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد نیروی تولیدی موتور این خودرو به طور رسمی اعلام نشده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
رم مجازی اندروید چیست و چه کاربردی دارد؟

شرکت چینی بیانکا

مدیرعامل این شرکت در مراسم رونمایی از این برند بیان کرده که مدل پرفورمنس GT Opus 1 با نام GT Opus 1 R عرضه بازار خواهد شد. بیانکا تنها برخی از جزئیات کابین این خودرو را در تصاویر منتشر شده نشان داده که بر اساس آن‌، این محصول جدید مجهز به غربیلک فرمان D شکل با دیزاین اسپرت، تکیه‌گاه آرنج و ساعت آنالوگ است. صندلی‌های این خودرو نیز با چرم مشکی دوخت قرمز تودوزی شده‌اند. درب‌های این خودرو طراحی دایره‌ای شکلی دارند که لوگوی Beyonca روی آن‌ها به چشم می‌خورد.

در نهایت باید به ویژگی بسیار جالب و خاص خودروی GT Opus 1 اشاره کنیم که «New Bian Que Diagnosis» نام دارد. این سیستم اطلاعات مربوط به خلق‌وخو، ضربان قلب، نبض و تنفس سرنشینان داخل خودرو را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را در اختیار سیستم خودران و کمکی راننده خودرو قرار می‌دهد. این خودرو در حال حاضر فقط یک کانسپت است، اما سال ۲۰۲۴ شاهد رونمایی از مدل نهایی آن خواهیم بود.

منبع: carnewschina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا