لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

سری شیائومی پد ۶ با اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در راه است

به ادعای یکی از معروف‌ترین و باسابقه‌ترین افشاگران حوزه‌ی فناوری یعنی «Digital Chat Station»، یک تبلت اندرویدی با چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ در حال توسعه است. با این حال این افشاگر نام برند سازنده‌‌ی این تبلت را فاش نکرده، اما حدس زده می‌شود که تبلت مذکور از سری جدید تبلت‌های شیائومی پد ۶ باشد.

این اولین بار نیست که Digital Chat Station اطلاعاتی درباره محصول مجهز به چیپست سری ۸ اسنپدراگون فاش می‌کند. در ماه ژوئن نیز او ادعا کرد که شیائومی در حال کار روی تبلتی با صفحه‌نمایش ۱۴ اینچی است. او همچنین گفت که این تبلت گران‌ترین مدل در بین تبلت‌های این شرکت خواهد بود که به نظر می‌رسد یکی از مدل‌های سری شیائومی پد ۶ باشد.

سری شیائومی پد 6

آن طور که به نظر می‌رسد، این سری جدید متشکل از چند مدل خواهد بود که یکی از آن‌ها از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به عنوان قلب تپنده بهره می‌برد. تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس همانطور که از نامش پیداست، به عنوان نسخه‌ی قدرتمندتر پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ روانه‌ی بازار شده است. باید خاطر نشان کنیم که این چیپست جدید به جای فرآیند ساخت ۴ نانومتری سامسونگ، به کمک فرآیند ۴ نانومتری TSMC تولید شده است. بنابراین با بهره‌گیری از این تراشه، کاربران برای اجرا انواع اپلیکیشن‌ها مشکلی نخواهند داشت.

سری ۱۴ اینچی شیائومی پد ۶ ممکن است به عنوان رقیبی برای تبلت‌های پرچم‌دار غول‌های فناوری نظیر گلکسی تب S8 اولترا و آیپد پرو ۲۰۲۲ وارد بازار شود. از این رو، این احتمال وجود دارد که برخی تبلت‌های این سری با نام شیائومی پد ۶ پرو یا شیائومی پد ۶ اولترا در اختیار کاربران قرار بگیرد. پیش‌تر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از تبلت‌های سری شیائومی پد ۶ ممکن است از پردازنده‌ی Dimensity 9000 مدیاتک به عنوان قلب تپنده بهره ببرد. این تراشه نیز همانند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است.

شاید این مطلب جذاب باشد
راهنمای خرید هدفون استودیویی؛ هرآنچه باید در مورد هدفون مانیتورینگ بدانید

تبلت‌های هوشمند سری شیائومی پد ۶ حداقل متشکل از ۳ مدل خواهند بود. انتظار می‌رود که این سری دارای پنل LTPO OLD با رفرش ریت ۱۴۴ هرتز باشد و از شارژ سریع تا ۱۲۰ وات پشتیبانی کند. همچنین گفته می‌شود که سیستم‌عامل اندروید ۱۳ به صورت پیش‌فرض روی همه‌ی این مدل‌ها نصب خواهد شد.

طبق پیش‌بینی برخی تحلیلگران حوزه‌ی فناوری، شیائومی پد ۶ مجهز به نمایشگر ۱۴ اینچی AMOLED خواهد بود که از رفرش ریت ۱۴۴ هرتزی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۴۸ پیکسل، حداکثر روشنایی نمایشگر ۱۰۰۰ نیت، نسبت تصویر ۱۶:۱۰ و تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi پشتیبانی خواهد کرد. شیائومی به عنوان محافظ نمایشگر از گوریلا گلس ویکتوس که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات دارد استفاده خواهد کرد. گفته می‌شود که حفره‌ی نمایشگر نیز برای پذیرایی از دوربین سلفی در بخش بالایی نمایشگر این سری تعبیه می‌شود.

سری شیائومی پد 6

در کنار تراشه‌ی Dimensity 9000 یا اسنپدراگون ۸ نسل ۱ پلاس این تبلت، احتمالا ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی برای استفاده کاربران قرار خواهد گرفت. آن طور که شنیده می‌شود روی پنل پشتی این تبلت هوشمند یک سیستم دوربین دوگانه طراحی خواهد شد که دوربین اصلی آن سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 ساخت شرکت سونی خواهد بود. در کنار این سنسور، دوربین ۵ مگاپیکسلی عمق به انجام وظیفه می‌پردازد. از دیگر شایعات مربوط به این تبلت می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی آن اشاره کرد.

انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده خبرهای دقیق‌تری از این سری جدید در رسانه‌های خبری مطرح شود.

منبع: Gizmochina

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی ویژگی های مهم شارژر فندکی فست شارژ برای گوشی و تبلت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا