لپ تاپ

سرویس استارلینک برای کشتی‌‌ها و قایق‌‌ها با اشتراک ماهانه 5 هزار دلار معرفی شد

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) هفته گذشته به استارلینک اجازه ارائه خدمات اینترنتی در خودرو، کشتی‌ و هواپیما را صادر کرد. حالا شرکت اسپیس‌ایکس از Starlink Maritime برای قایق‌ها و کشتی‌ها رونمایی کرده که حداکثر سرعت دانلود 350 مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد. دیش این سرویس 10 هزار دلار و هزینه اشتراک ماهانه آن 5 هزار دلار است.

طبق گزارش‌های موجود، مانند سرویس Starlink for RVs، مشتریان در هر زمان می‌توانند آن را متوقف کنند. به طور کلی استفاده از سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در کشتی‌ها بسیار گران است و برای مقایسه، مشتریان معمولی تنها با پرداخت 599 دلار می‌توانند دیش آن تهیه کنند و هزینه خدمات ماهانه آن نیز 110 دلار است.

سرویس استارلینک در قایق‌ها

استارلینک

با این حال، «ایلان ماسک»، رئیس اسپیس ایکس در توییتر توضیح داد که دیش‌های Starlink Maritime با نسخه مسکونی آن‌ها متفاوت است. او توضیح داد که این آنتن‌ها «ترمینال‌های دوگانه‌ای با کارایی بالا» هستند که در دریاهای متلاطم و طوفان‌های شدید نیز اتصال اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند. دیش‌ها همچنین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر «نمک‌پاشی‌های پی در پی و بادهای شدید و طوفان‌ها مقاومت کنند.»

صفحه رسمی Starlink Maritime اشاره می‌کند که این سرویس به کاربران اجازه می‌دهد تا حتی در دورافتاده‌ترین آب‌های سراسر جهان هم به اینترنت متصل شوند، اما توضیح داد که محدوده پوشش آن فعلا محدود است. در حال حاضر، این سرویس فقط در آب‌های ساحلی ایالات متحده آمریکا (غیر از آلاسکا)، اروپا (به جز بیشتر نروژ، سوئد و فنلاند)، استرالیا، برزیل، شیلی، بیشتر بخش‌های جنوبی استرالیا و نیوزلند کار می‌کند.

استارلینک

انتظار می‌رود تا این شرکت در سه ماهه چهارم 2022 و سال آینده، سرویس خود را در دسترس مکان‌های بسیار بیشتری قرار دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی هدست گیمینگ ریزر BLACKSHARK V2 X؛ ایده‌آل برای گیمرها

اسپیس ایکس همچنان در حال توسعه سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود است و تاکنون به برنامه‌هایی برای استفاده از این سرویس در وسایل نقلیه در حال حرکت اشاره کرده است. حتی این شرکت در سال 2021 پیش‌نمایش یک دیش برای قایق‌ها و هواپیماها را به اشتراک گذاشته بود.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا