لپ تاپ

متا نحوه ورود به متاورس از طریق هدست‌های واقعیت مجازی Quest را تغییر می‌دهد

متا اعلام کرد که از ماه آینده، کاربران برای استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی Quest دیگر به حساب فیسبوک نیازی نخواهند داشت و برای ورود به دنیای متاورس و تجربه بازی‌های واقعیت مجازی، باید یک حساب متا جدید ایجاد کرد.

سیستم جدید که از آن به عنوان حساب متا یاد شده، از آگوست 2022 (مرداد) کار خود را برای کاربران جدید و فعلی Quest آغاز خواهد کرد. بنابراین کاربرانی که از حساب فیس‌بوک خود در هدست‌های Quest استفاده می‌کنند، باید حساب متا خود را ایجاد کنند.

متاورس

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل و موسس متا این تغییر جدید را در یک پست فیس‌بوک اعلام کرد و گفت که این شرکت در حال راه‌اندازی حساب‌های جدیدی برای دارندگان Oculus Quest است تا به جای حساب فیسبوک خود از آن‌ها استفاده کنند. او سپس افزود:

«این به تمام کاربران اجازه می‌دهد تا انتخاب بیشتری در مورد نحوه حضور در متاورس داشته باشند.»

گزینه‌ای جدید برای ورود به متاورس

متا در پست وبلاگ Quest خود جزئیات بیشتری درباره این تغییر به اشتراک گذاشته است. با وجود آن، پروفایل Oculus کاربران به Meta Horizon تبدیل می‌شود که می‌توان آن را به شیوه‌های متفاوتی شخصی‌سازی کرد. همچنین درست مانند مدل اینستاگرام، «دوستان» (Friends) به «دنبال‌کنندگان» (Followers) تغییر پیدا می‌کند. علاوه بر این، کاربران می‌توانند حساب فیس‌بوک یا اینستاگرام خود را نیز به آن اضافه کنند.

متاورس

سال گذشته، زاکربرگ وجود این گزینه جدید را به کاربران وعده داده بود، زیرا بخش زیادی از کاربران هدست‌های واقعیت مجازی این شرکت، از نیاز به حساب فیس‌بوک ناراضی بودند. این تغییر همچنین تمایل متا برای دور شدن از شبکه‌های اجتماعی سنتی مانند فیس‌بوک در متاورس را نشان می‌دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
ناسا تاریخ تلاش بعدی برای پرتاب موشک آرتمیس ۱ را اعلام کرد

به گفته متا، آن‌ها قصد دارند تا در آینده کاربران بتوانند از طریق حساب متا خود، به سایر دستگاه‌های این شرکت نیز دسترسی داشته باشند و به دستگاهی شبیه به تلفن‌های ویدیویی پورتال نیز اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا