لپ تاپلوازم جانبی

حالت اضطراری یا Emergency Mode گوشی‌های سامسونگ چیست و چگونه فعال می‌شود؟

گوشی‌های هوشمند سری گلکسی سامسونگ حالتی به‌ نام Emergency Mode دارند که برای مواقع اضطراری طراحی شده و می‌تواند با محدود کردن کارکردهای گوشی و ارائه‌ی راه‌هایی برای درخواست کمک در شرایط بحرانی به یاری کاربر بیاید.

برخلاف پیشرفت‌های بی‌شمار فناوری گوشی‌های هوشمند امروزی، این دستگاه‌ها هنوز به یک ابزار قابل اطمینان برای مواقع اضطراری تبدیل نشده‌اند. یکی از مهم‌ترین موانع پیش روی این موضوع، وضعیت باتری گوشی‌های هوشمند فعلی است که به سختی یک روز دوام می‌آورند.

اگر شما در شرایطی مانند قطعی گسترده‌ی منابع و سرویس‌هایی مانند برق و تلفن، بلای طبیعی یا گیر افتادن در منطقه‌ای ناآشنا قرار بگیرید چه کار خواهید کرد؟ سامسونگ با تلاش برای پاسخ به این مشکل، از مدتی پیش حالت اضطرار یا Emergency Mode را به گوشی‌های خود اضافه کرده است که در چنین شرایطی تا حدی به کاربر کمک می‌کنند.

حالت اضطرار یا Emergency‌ Mode‌ سامسونگ چیست؟

این ویژگی به‌صورت پیش‌فرض در سری گوشی‌های گلکسی کمپانی کره‌ای وجود دارد و به شما امکان می‌دهد در شرایط بحرانی زمان بیشتری برای استفاده از گوشی و درخواست کمک در اختیار داشته باشید. با فعال کردن Emergency Mode سامسونگ، گوشی شما سعی می‌کند تا جایی که ممکن است شارژ باتری را ذخیره کند تا بتوانید کمک دریافت کنید.

این حالت تقریبا شبیه به حالت Power saving است اما علاوه بر محدود کردن دسترسی به کارکردهای گوشی و اپلیکیشن‌های مختلف که با هدف طولانی‌تر شدن عمر باتری انجام می‌شود، امکان ارسال درخواست کمک اضطراری را هم فراهم می‌کند.

با فعال کردن حالت اضطرار می‌توانید هشدار اورژانسی بفرستید، به چراغ قوه دسترسی داشته باشید، وضعیت خود را در قالب پیامک برای مخاطبان یا سایر شماره‌ها ارسال کنید و تماس‌های اورژانسی برقرار کنید.

شاید این مطلب جذاب باشد
چگونه هندزفری شکسته را از تلفن جدا کنیم؟

Emergency Mode چگونه کار می‌کند؟

هنگامی که این ویژگی را فعال می‌کنید، گوشی شما فعالیت‌هایی را که ممکن است انرژی باتری را کاهش دهند قطع یا محدود می‌کند. در این حالت نور صفحه نمایش و رزولوشن آن کاهش می‌یابند، تم تیره برای گوشی فعال می‌شود و تنها اپ‌های ضروری قابل استفاده خواهند بود.

این اپ‌های ضروری به هشدار اورژانسی، تلفن، پیامک، مرورگر سامسونگ، نقشه، ساعت، ماشین حساب، چراغ قوه و بعضی از پیام‌رسان‌ها مانند واتساپ و مسنجر فیس‌بوک محدود خواهند بود. همچنین، گزینه‌ی ویژه‌ای برای برقراری تماس اضطراری وجود دارد.

هشدار اورژانسی یا Emergency Alarm یک هشدار با صدای بسیار بلند است که پس از فعال کردن منتشر می‌شود تا دیگران را به سمت شما راهنمایی کند. همچنین در این حالت، اگر مخاطبی را به‌عنوان مخاطب اضطراری در گوشی خود ذخیره کرده باشید، بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی، خود شما یا دیگران می‌توانید به او دسترسی پیدا کنید.

چگونه Emergency Mode را روی گوشی خود فعال کنید؟

راه‌اندازی Emergency Mode سامسونگ تنها چند ثانیه زمان نیاز دارد. با توجه به این که ممکن است کلید پاور گوشی شما به‌صورت پیش‌فرض برای فعال کردن بیکسبی تنظیم شده باشد، باید آن را به کلید مخصوص خاموش کردن دستگاه تغییر دهید. برای این کار می‌توانید در منوی تنظیمات گوشی خود عبارت side Key را جستجو و سپس گزینه‌ی  side key را از نتایج انتخاب کنید. سپس در بخش Press and hold گزینه‌ی Power off menu را انتخاب کنید.

پس از اختصاص کلید پاور به منوی خاموش کردن دستگاه، برای فعال کردن Emergency Mode سامسونگ مراحل زیر را طی کنید:

  • کلید پاور را برای چند ثانیه نگه دارید.
  • آیکن Emergency Mode را انتخاب کنید و اگر نیاز بود قفل دستگاه را باز کنید.
  • در این مرحله یک منوی جدید ظاهر می‌شود که به شما توضیح می‌دهد دستگاه در حالت Emergency Mode چه کارهایی انجام می‌دهد. با پذیرفتن شرایط، گزینه‌ی Turn on را انتخاب و چند ثانیه صبر کنید تا فعال شود.
  • در این مرحله می‌توانید برای درخواست کمک اقدام کنید. حالت جدید با صفحه‌ی هوم متفاوتش امکانات اضطراری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید مکان خود را به اشتراک بگذارید، هشدار را به صدا درآورید، به اینترنت دسترسی پیدا کنید و تماس اضطراری برقرار کنید.
شاید این مطلب جذاب باشد
آیا پاجی گوشی را از بین می برد؟ عوارض بازی پابجی چیست؟

Emergency Mode سامسونگ

پس از این که به این حالت نیاز نداشتید، برای غیر فعال کردن آن می‌توانید از ۲ راه اقدام کنید:

  • نگه داشتن کلید پاور برای چند ثانیه و انتخاب Emergency mode و وارد کردن رمز مورد نظر در صورت نیاز.
  • انتخاب منوی سه‌ نقطه در گوشه‌ی بالایی سمت چپ صفحه و انتخاب گزینه‌ی Turn off Emergency Mode.

منبع: Make Use Of

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا