خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

تریم LX از هوندا سیویک سدان ۲۰۲۳ حذف می‌شود

گروه خودروسازی هوندا با انتشار اعلامیه رسمی اعلام کرده که تولید سدان هوندا سیویک ۲۰۲۳، تریم پایه LX را از خط تولید این خودرو حذف می‌کند. در حال حاضر تریم اسپرت هوندا سیویک سدان ۲۰۲۳ با قیمت ۲۵ هزار و ۷۴۵ دلار (همراه با هزینه‌ی ارسال به مقصد هزار و ۹۵ دلار) برای فروش در اختیار مشتریان قرار دارد. با مقایسه قیمت این خودرو نسبت به مدل سال گذشته در می‌یابیم که ارزان‌ترین مدل سیویک سدان در حدود ۲۱۰۰ دلار افزایش قیمت پیدا کرده که این افزایش قیمت طبیعتاً با اضافه شدن برخی امکانات جدید همراه بوده است.

محصولات هوندا سیویک به طور پیوسته بین تغییرات مدرن و تکاملی در حال جابه‌جایی هستند. نسل یازدهم این خودرو از نظر سبک و کارایی تغییرات چندانی نداشت و در نسل بعدی نیز شاهد بکارگیری رویکرد محافظه‌کارانه‌تری هستیم. یکی از سخنگویان شرکت هوندا در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر قیمت هاچ بک هوندا سیویک ۲۰۲۳ توضیح داد که فروش سیویک هاچ بک ۲۰۲۳ هنوز آغاز نشده؛ بنابراین، قیمتی در دسترس نیست و انتظار می‌رود ظرف چند هفته آینده قیمت و تاریخ فروش این خودرو مشخص شود.

هوندا سیویک سدان ۲۰۲۳

اگرچه تریم اسپرت سیویک سدان ۲۰۲۳ گران‌تر است، اما امکانات استاندارد بیشتری نسبت به تریم LX در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. این تریم رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی براق و تزئینات اگزوز کرومی دارد و در داخل کابین آن نیز روکش چرمی دور فرمان و دسته دنده دیده می‌شود. این خودروی جدید مجهز به سیستم صوتی هشت بلندگو است. همچنین قابلیت استارت موتور از راه دور و ورود هوشمند با قفل خودکار از دیگر امکانات هوندا سیویک سدان ۲۰۲۳ به شمار می‌رود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بازی‌های مبتنی بر جزیره پویا مدل‌های پرو آیفون ۱۴ در راه هستند

با حذف تریم LX از هوندا سیویک سدان ۲۰۲۳، تریم اسپورت این خودرو تنها سیویک موجود با موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری تنفس طبیعی است. موتور این خودرو ۱۵۸ اسب بخار (۱۱۸ کیلووات) و ۱۳۸ پوند فوت (۱۸۷ نیوتن متر) گشتاور تولید می‌کند. تریم‌های توربو EX و Touring هوندا سیویک مجهز به پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و ۲۴۰ نیوتن مترگشتاور هستند که قدرت خود را از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد.

هوندا سیویک سدان ۲۰۲۳

در نهایت باید به تریم Si سدان سیویک اشاره کنیم که از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۰۰ اسب بخار و ۲۶۰ نیوتن مترگشتاور بهره می‌برد و این نیرو را از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی در اختیار چرخ‌های خودرو قرار می‌دهد. طبق اعلام این گروه خودروسازی قیمت تریم‌های مختلف هوندا سیویک سدان ۲۰۲۳ به ترتیب برای تریم اسپرت، تریم EX، تریم Touring و تریم Si حدود ۲۵.۷۴۵، ۲۷.۱۴۵، ۳۰.۷۴۵ و ۲۹.۱۹۵ هزار دلار است.

منبع: Motor 1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا