لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس مجهز به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود

ردمی ۵ آبان ماه از سری جدید گوشی‌های پرچم‌دار ردمی نوت ۱۲ به طور رسمی رونمایی خواهد کرد. در همین راستا و پیش از عرضه رسمی، گوشی‌های این سری در برخی فروشگاه‌های اینترنتی چینی مانند JD.com در دسترس قرار گرفته است. گفته می‌شود که سری جدید گوشی‌های ردمی نوت متشکل از ۴ مدل خواهد بود. با این حال افشاگری جدیدی که از سوی نشریه چینی «Panda is Bald» منتشر شده، نشان می‌دهد که این شرکت تنها سه گوشی هوشمند را در رویداد آینده خود معرفی خواهد کرد و فعلاً گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد. علاوه بر این، این شرکت تأیید کرده که ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس مجهز به دوربین قدرتمند ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود؛ با این تفاسیر دوربین این گوشی هوشمند قدرتمند حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ردمی به تازگی با انتشار پستی تایید کرده که ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس، اولین گوشی هوشمند جهان خواهد بود که از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HPX سامسونگ بهره می‌برد. این دوربین، یک سنسور ۱/۱.۴ اینچی با اندازه پیکسل ۲.۲۴ میکرومتر خواهد بود که از لرزشگیر اپتیکال (OIS) نیز پشتیبانی می‌کند. باید اشاره کنیم که این شرکت هنوز به طور کامل مشخصات فنی این گوشی هوشمند پرچم‌دار خود را منتشر نکرده، اما به لطف افشاگران اطلاعاتی در این مورد به دست آمده که طبق آن‌ها، نوت ۱۲ پرو پلاس مجهز به نمایشگر ۶.۶۷ اینچی AMOLED خواهد بود که از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰، نسبت تصویر ۲۰:۹، HDR+، حداکثر روشنایی ۱۲۰۰ نیت و تراکم پیکسلی ۳۹۵ ppi پشتیبانی می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
کدام مدل بند اپل واچ مناسب شماست؟

ردمی نوت 12 پرو پلاس

در مورد طراحی این گوشی خبرهای ضد و نقیضی در رسانه‌های خبری مطرح شده است. عده‌ای از افشاگران بر این باورند که این گوشی هوشمند با لبه‌های خمیده روانه‌ی بازار خواهد شد، اما برخی دیگر به لبه‌های تخت این پرچم‌دار جدید اشاره می‌کنند. آن طور که گفته می‌شود گوریلا گلس ویکتوس ۵ که مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات از خود نشان داده، به عنوان محافظ نمایشگر در این گوشی به انجام وظیفه می‌پردازد. همچنین حفره نمایشگر جهت میزبانی از دوربین سلفی روی این گوشی هوشمند تعبیه خواهد شد.

ردمی به احتمال بسیار زیاد برای این گوشی هوشمند جدید خود از یک باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی به عنوان منبع تغذیه استفاده می‌کند که با شارژ فوق سریع ۲۱۰ یا ۱۲۰ (به گفته‌ی برخی منابع) واتی، انرژی مجدد آن تأمین خواهد شد. گفته می‌شود که این شارژر ۲۱۰ واتی می‌تواند کمتر از ۲۰ دقیقه باتری پرظرفیت این گوشی هوشمند پرچم‌دار را به طور کامل شارژ کند. آن طور که به نظر می‌رسد پردازنده‌ی Dimensity 1080 به عنوان قلب تپنده‌ی گوشی‌های این سری عمل خواهد کرد.

این تراشه‌ی هشت هسته‌ای جدید که از لحاظ عملکردی مشابه تراشه‌ی اسنپدراگون ۷۷۸G خواهد بود، با فرآیند ساخت ۶ نانومتری تولید شده و ۲ هسته از نوع Cortex-A78 با با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس کاری ۲.۰ گیگاهرتز در آن به ایفای نقش می‌پردازند. در کنار این تراشه باید به پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G68 نیز اشاره کنیم. همچنین ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی نیز برای استفاده کاربران در این گوشی تعبیه می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
نحوه تنظیم هندزفری به عنوان میکروفون

ردمی نوت 12 پرو پلاس

آن طور که شنیده می‌شود، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس از یک سیستم دوربین سه‌گانه در قاب پشتی بهره می‌برد. علاوه بر سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی اصلی این گوشی، احتمالاً شاهد سنسور ۵۰ مگاپیکسلی اولترا واید و سنسور تله فوتو ۸ مگاپیکسلی نیز خواهیم بود. همچنین احتمالاً روی پنل جلویی این گوشی یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی قرار دارد که نیاز کاربران به برقراری تماس‌های ویدیویی و گرفتن عکس‌های سلفی را برطرف خواهد کرد.

برخی خبرگزاری‌های چینی ادعا کرده‌اند که سری ردمی نوت ۱۲ متشکل از ۳ گوشی هوشمند ردمی نوت ۱۲ پرو، ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس و ردمی نوت ۱۲ Exploration Version خواهد بود. ردمی نوت ۱۲ پرو از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد، اما در مورد مدل Exploration Version این سری هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

منبع: Gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا