لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

اینتل به خاطر وضعیت بد بازار کامپیوترهای شخصی تعدیل نیرو می‌کند

اینطور که به نظر می‌رسد اینتل ظاهرا می‌خواهد به خاطر اوضاع نابسامانی که در بازار کامپیوترهای شخصی وجود دارد، هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

طی چند روز گذشته گزارشات زیادی منتشر شده مبنی بر اینکه بازار کامپیوترهای شخصی در سال ۲۰۲۲ وضعیت خوبی در مقایسه با سال قبل نداشته است. به خاطر این شرایط نه تنها شرکت‌های فعال در زمینه‌ی فروش محصولات مربوط به کامپیوترهای شخصی آسیب زیادی را متحمل شده‌اند بلکه اینتل هم وارد دوران سختی شده به گونه‌ای که اخیرا گزارش شده که این شرکت می‌خواهد هزاران نفر از کارمندان خود را اخراج کند.

به گزارش بلومبرگ، اینتل ظاهرا به این نتیجه رسیده که باید تعدیل نیروی بزرگی داشته باشد. طبق گفته‌ی یک منبع داخلی، تعداد نیروهایی که احتمالا در آینده‌ای نزدیک از کار برکنار خواهند شد شاید به هزاران نفر هم برسند. البته اینتل این موضوع را تأیید نکرده اما بلومبرگ مدعی شده خبر تعدیل نیرو به زودی توسط این شرکت اعلام خواهد شد.

اینتل در حال حاضر ۱۱۳٫۷۰۰ نیروی کار دارد و به احتمال زیاد بخشی هم که بیشترین تعداد خروجی را خواهد داشت، بازاریابی و فروش خواهد بود چرا که اگر این خبر درست باشد، باید تقریبا ۲۰٪ از نیروی مشغول به کار در این تیم از شرکت جدا شوند. اینتل می‌خواهد در تاریخ ۲۷ اکتبر امسال یعنی ۱۵ روز دیگر، گزارش مالی سه ماه سوم ۲۰۲۲ خود را منتشر کند و در نتیجه انتظار می‌رود کاهش نیرو تا قبل از این تاریخ صورت بگیرد. آخرین باری که اینتل با چنین وضعیت سختی روبرو شد به سال ۲۰۱۶ بر می‌گردد. زمانی که این شرکت ۱۲ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کرد.

اینتل کامپیوترهای شخصی

آمار فروش کامپیوترها در سه ماه سوم ۲۰۲۲

در حال حاضر با توجه به گزارشی که از سوی موسسه‌ی IDC منتشر شده، بازار کامپیوترهای شخصی با افتی ۱۵٫۳ درصدی در مقایسه با سال قبل همراه بوده است. در نتیجه تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند درآمد و حاشیه سود اینتل برای سه ماه سوم امسال حدودا ۱۵٪ افت داشته باشد. اوایل امسال هم اینتل هشدار داد میزان درآمد و فروش در سال ۲۰۲۲ احتمالا ۱۱ میلیارد دلار کمتر از سال قبل خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین راهکارهای سالم نگه داشته باتری گوشی که تا حالا نادیده میگرفتید

وضعیت نابسامان اینتل در سال جاری نه تنها به خاطر وضعیت بد بازار کامپیوترهای شخصی بلکه به خاطر قدرت گرفتن AMD هم هست. اینتل طی یکی دو سال گذشته بخش بزرگی از بازار را به رقیب دیرینه‌ی خود واگذار کرده و از آن‌جایی هم که اپل دیگر قصد استفاده از تراشه‌های این شرکت را کامپیوترهای مک ندارد، شرایط بدتر هم شده است.

اینتل برای جبران این وضعیت می‌خواهد در زمینه‌هایی نظیر هوش مصنوعی و پایگاه داده هم فعالیت داشته باشد. اخیرا گزارشی منتشر شده مبنی بر اینکه این شرکت می‌خواهد با TSMC وارد همکاری شود تا تراشه‌های با فناوری ساخت ۵ نانومتری تولید کند. همان فناوری ساختی که TSMC از آن برای تولید تراشه‌ی M1 اپل استفاده کرده است. اینتل حتی در سال ۲۰۱۹ بخش تولید مودم خود را به ارزش ۱ میلیارد دلار به اپل فروخت. اما هنوز مشخص نشده که این اقدامات تا چه اندازه به بازگشت این شرکت به شرایط خوب قبل تأثیر گذاشته و خواهد گذاشت.

البته فقط اینتل هم نبوده که مجبور به تعدیل نیرو شده است. سایر شرکت‌های بزرگ نظیر اوراکل و ARM در شرایط مشابهی به سر می‌برند اما به نظر می‌رسد وضعیت اینتل به مراتب سخت‌تر از سایر رقبا باشد.

منبع: ۹To5Mac

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا