لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

آیفون SE 4 ممکن است با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD عرضه شود

به گفته «راس یانگ»، تحلیلگر معروف Display Supply Chain Consultants (DSCC)، آیفون SE 4 احتمالاً مجهز به صفحه‌نمایش LCD 6.1 اینچی و همچنین بریدگی نمایشگر برای میزبانی از سیستم دوربین سلفی خواهد بود.

یانگ در گفتگو با Macrumors انتظارات و پیش‌بینی‌های خود را از نسل چهارم آیفون SE بیان کرده است. این تحلیلگر مطرح که سابقه‌ی خوبی در افشاگری‌ برنامه‌های اپل دارد، در اکتبر ۲۰۲۱ گفته بود که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه مدل جدید آیفون SE در سال ۲۰۲۴ با نمایشگر ۵.۷ تا ۶.۱ اینچی LCD و بریدگی نمایشگر برای قرار دادن دوربین سلفی است.

این اطلاعات ممکن است به این موضوع اشاره داشته باشد که اپل در حال بررسی اضافه کردن جزیره پویا به نسل چهارم آیفون SE است. اما در واقع باید بگوییم که این تغییر بزرگ در صورتی عملی خواهد شد که هر ۴ مدل سری جدید آیفون در سال ۲۰۲۴ از این قابلیت جدید اپل بهره ببرند. اگر چنین اتفافی رخ دهد، می‌توان امیدوار بود که آیفون SE 4 نیز به جزیره پویا مجهز خواهد شد.

آیفون SE 4

پیش‌بینی جدید یانگ اما ادعا می‌کند که این پرچم‌دار اقتصادی اپل با نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD و بریدگی صفحه‌نمایش روانه‌ی بازار خواهد شد. مشخص نیست که بریدگی آیفون SE مانند سایر مدل‌های آیفون مجهز به سیستم دوربین TrueDepth برای بهره‌گیری از قابلیت فیس آیدی خواهد بود یا نه. پیش‌تر نیز برخی شایعات احتمال دادند که آیفون SE 4 ممکن است بدون قابلیت فیس‌آیدی در اختیار کاربران قرار بگیرد. ظاهراً این اقدام اپل برای جلوگیری از افزایش قیمت این گوشی هوشمند خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
بررسی مجموعه ۲۵ عددی پیچ گوشتی شیائومی MJJXLSD002QW

اگر غول آمریکایی دنیای فناوری قصد داشته باشد از طراحی تمام صفحه‌ در این گوشی هوشمند بهره ببرد، دیگر فضایی برای دکمه معروف هوم و حسگر تاچ آیدی در قاب پایینی این گوشی وجود نخواهد داشت. گزارش‌های متعدد، از جمله اطلاعات وب‌سایت MyDrivers و «مینگ چی کو»، تحلیلگر معروف اپل، حاکی از آن است که اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن دکمه کناری تاچ آیدی به آیفون SE 4 همانند آیپد ایر و آیپد مینی است.

اندازه بریدگی نسل چهارم آیفون SE هنوز مشخص نیست، اما اگر این بریدگی میزبان قطعات سیستم فیس آیدی مانند پروژکتور نقطه‌ای نباشد می‌تواند اندازه‌ای بسیار باریک‌تر نسبت به آیفون XR داشته باشد، زیرا آیفون XR مجهز به سیستم فیس آیدی است.

وب‌سایت چینی MyDrivers و یکی دیگر از افشاگران معروف فناوری یعنی «Jon Prosser»، بر این باورند که آیفون SE 4 قرار است از طراحی شبیه به آیفون XR بهره ببرد و بدین ترتیب احتمالاً شاهد حذف دکمه‌ی معروف هوم این گوشی هوشمند خواهیم بود. این تغییر ظاهراً بسیار محتمل است زیرا گوشی‌های هوشمند SE اپل تاکنون همیشه از طرح‌های محصولات قدیمی استفاده کرده‌اند.

با این تفاسیر می‌توان گفت اکثر تحلیلگران مطرح فناوری بر این عقیده‌ هستند که آیفون SE 4 از یک نمایشگر ۶.۱ اینچی LCD بهره می‌برد. در مورد پردازنده‌ی نسل چهارم این گوشی هوشمند انتظار می‌رود که تراشه‌ی A15 اپل به عنوان قلب تپنده این گوشی به انجام وظیفه بپردازد. در مورد سایر بخش‌های پرچم‌دار اقتصادی جدید اپل اطلاعاتی در دسترس نیست و باید منتظر اخبار بعدی در این زمینه باشیم.

آیفون SE 4

اولین نسل آیفون SE در سال ۲۰۱۶ در کنار آیفون ۶S و ۶S پلاس معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ همراه با حافظه‌ی داخلی بیشتر در اختیار کاربران قرار گرفت. سپس، در سال ۲۰۲۰ نسل دوم آیفون SE با طراحی مشابه آیفون ۸ روانه‌ی بازار گوشی‌های هوشمند شد. در نهایت این شرکت اوایل سال ۲۰۲۲ از نسل سوم این گوشی‌ پرچم‌دار اقتصادی و کوچک خود با طراحی مشابه نسل قبلی و پردازنده‌ی جدید رونمایی کرد. نسل چهارم این گوشی نیز احتمالاً سال ۲۰۲۴ از راه می‌رسد.

شاید این مطلب جذاب باشد
کالیبره کردن باتری چیست؟ چگونه باتری گوشی و تبلت را کالیبره کنیم؟

منبع: Macrumors

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا