خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

آئودی R8 GT با قدرت ۶۱۲ اسب بخار معرفی شد

از آن جا که دوران خودروهای ۱۰ سیلندر موتور وسط به پایان رسیده، شرکت آئودی نیز مجبور شده تا با یکی از محبوب‌ترین محصولاتش یعنی آئودی R8 که مجهز به موتور ۱۰ سیلندر محبوب ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی است خداحافظی کند. اما در عوض این گروه خودروساز آئودی R8 GT، که مدل پرفورمنس این ابرخودروی سریع به شمار می‌رود، را معرفی کرده که مجهز به اکثر قابلیت‌های مدل تمام چرخ محرک کواترو به همراه یک موتور ۱۰ سیلندر پیشرفته است. وزن این خودروی جدید به طور چشمگیری نسبت به آئودی R8 کاهش یافته است.

آئودی R8 GT همانند مدل کواترو چهار چرخ محرک می‌تواند ۶۱۲ اسب بخار قدرت تولید کند. اما تفاوت اصلی آئودی R8 GT در این است که نیروی تولیدی این موتور ۵.۲ لیتری ۱۰ سیلندر تنها به چرخ‌های عقب آن انتقال می‌یابد. علاوه بر این، آئودی در این خودرو یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه جدید ارائه کرده که تعویض دنده‌های آن نسبت به نسل قبلی بسیار سریع‌تر صورت می‌گیرد. همچنین باید اشاره کنیم که حداکثر گشتاور این پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندری ۵۶۵ نیوتن متر بوده که از دور موتور ۶۴۰۰ به راننده ارائه می‌شود.

آئودی R8 GT

برای ارائه قدرت بیشتر و عملکرد بهتر، مهندسان این شرکت خودروسازی موفق شدند تا حدود ۲۰ کیلوگرم از وزن این خودرو را نسبت به آئودی R8 کاهش دهند. اکنون آئودی R8 GT وزنی ۱۵۷۰ کیلوگرمی دارد و از رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج، تایرهای میشلن اسپرت کاپ ۲ و ترمزهای کربن سرامیکی بهره می‌برد. صندلی‌های اسپرت باکت مانند و استابیلایزر فیبر کربنی نصب شده روی اکسل جلوی این خودرو، تأثیر بسیار زیادی روی کاهش وزن این خودرو داشته است.

شاید این مطلب جذاب باشد
هر آنچه که باید درباره کسب درآمد از اینستاگرام بدانید! (راه های کسب درآمد در اینستاگرام)

آئودی R8 GT با قدرت بیشتر، وزن کمتر و گیربکس سریع‌تر می‌تواند طی ۳.۴ ثانیه از سرعت ۰ به مرز سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در عرض ۱۰.۱ ثانیه هم از سرعت ۲۰۰ کیلومتر عبور کند. طبق اعلام این شرکت خودروساز، حداکثر سرعت قابل پیمایش این خودرو ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت است. یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار پیشرفته این خودرو، توانایی تنظیم مقدار گشتاور هدایت شده به محور عقب به شمار می‌رود که در همین راستا، هفت گزینه در اختیار رانندگان قرار می‌گیرد.

غول خودروساز آلمانی برای اینکه ظاهر متفاوت‌تری به این خودرو نسبت به سایر مدل‌ها ببخشد، لوگوی شرکت خود روی جلو پنجره و عبارت «R8 GT» در بخش عقبی این خودرو را به رنگ مشکی تزئین کرده است. همچنین یک کیت بدنه جدید که در تونل باد مورد آزمایش قرار گرفته و جنس فیبر کربنی دارد، روی این خودرو تعبیه شده که طراحی آن چیزی مابین مدل‌های خیابانی معمولی R8 و مدل‌های مسابقه ای این خودروی قدرتمند است.

آئودی R8 GT

آئودی این خودرو را همانند آئودی R8 GT سال ۲۰۱۰ به رنگ خاکستری مات سوزوکا تزئین کرده که البته مشتریان علاقه مند می‌توانند رنگ خاکستری دیتونا و قرمز تانگو متالیک هم برای آئودی R8 GT سفارش دهند. تم مشکی و قرمز کابین این خودرو که فضای بسیار جذابی را برای علاقه مندان این خودرو به وجود آورده، الگو برداری شده از کابین آئودی R8 GT محبوب سال ۲۰۱۰ است. همچنین در شیفتر دنده R8 GT یک پلاک به چشم می‌خورد و نشان‌دهنده‌ی تولید محدود این مدل خواهد بود.

شاید این مطلب جذاب باشد
تهدید گوگل و اپل از طرف ایلان ماسک؛ رقیب آیفون و گوشی‌های اندرویدی می‌سازم!

آن طور که گفته می‌شود، آئودی قصد دارد تنها ۳۳۳ دستگاه از این خودرو را تولید و روانه‌ی بازار کند. در نهایت باید اشاره کنیم که مدل‌ جدید منحصراً به صورت کوپه در دسترس خواهد بود. آئودی R8 GT در سال ۲۰۲۳ برای فروش وارد نمایندگی‌ها می‌شود و قیمت اولیه آن نیز در آلمان حدود ۲۲۵ هزار یورو خواهد بود.

منبع: Motor 1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا