لپ تاپلوازم جانبی

گوگل تا زمانی که سامسونگ گوشی تاشو بسازد روی اندروید ۱۲L کار می‌کند

اینطور که به نظر می‌رسد، گوگل با سامسونگ توافق کرده تا زمانی که این شرکت کره‌ای به ساخت گوشی تاشو ادامه دهد، گوگل هم روی توسعه‌ی اندروید ۱۲L کار خواهد کرد.

اگرچه نمایشگاه IFA 2022 به پایان رسیده، اما یک خبر مهم از آن وجود دارد که به‌تازگی منتشر شده است. این خبر هم در رابطه با توافقی است که سامسونگ و گوگل بر سر اندروید ۱۲L با یکدیگر داشته‌اند. اینطور که به نظر می‌رسد، گوگل برای توسعه‌ی اندروید ۱۲L از سامسونگ یک درخواست بزرگ داشته است.

به نقل از وب‌سایت Frandroid، نائب رئیس سامسونگ، یوجین هانگ، در طی یک مصاحبه‌ی مطبوعاتی، از نخستین صحبت‌هایش با گوگل در رابطه با سیستم‌عامل گوشی‌های تاشو حرف زد. او در ابتدای مصاحبه در رابطه با اشتیاق دو طرف برای کار روی این پروژه گفت و توضیح داد:

هر بار که یک طراحی جدید داشته باشیم، باید با گوگل همکاری کنیم. در وهله‌ی نخست، این همکاری به خاطر اشتیاقی است که داریم. به خاطر دارم نخستین باری که با حضور توسعه‌دهندگان، مدیران، تیم محصولات سامسونگ و تیم محصولات گوگل، با یکدیگر صحبت کردیم، همه با اشتیاق فراوان راجع به این پروژه حرف می‌زدند. به عنوان یک توسعه‌دهنده، حس بسیار خوبی از این همه شور و علاقه داشتم. همه می‌گفتند: «فوق‌العاده است» و این واقعا هیجان‌انگیز بود. چون احساس می‌کردیم بالاخره روی یک نوآوری واقعی کار می‌کنیم.

در انتهای مصاحبه، هانگ به این موضوع نیز اشاره کرد که خواسته‌ی گوگل از سامسونگ، در ازای طراحی سیستم‌عاملی مخصوص گوشی‌های تاشو چیست. طبق اطلاعات منتشر شده از سوی نائب رئیس سامسونگ، گوگل کار روی اندروید ۱۲L را به عنوان بخشی از وظیفه‌ی خود دانسته و به آن متعهد شده است. در ازای آن، همین تعهد را از سامسونگ هم انتظار دارد.

شاید این مطلب جذاب باشد
لوتوس التره R برقی با برد ۳۰۹ مایلی معرفی شد

انتظار گوگل از سامسونگ در قالب یک توافق درآمده که در آن دو طرف موافقت کرده‌اند هر یک، وظیفه‌ی خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهند. یعنی سامسونگ هر سال گوشی تاشو تولید کند و گوگل هم هر سال روی توسعه‌ی سیستم‌عاملی مخصوص گوشی‌های تاشو کار کند. هانگ در رابطه با این موضوع افزود:

آیا قرار است ما هر سال گوشی تاشو تولید کنیم؟ این پرسشی بود که گوگل مطرح کرد. طبیعتا پاسخ به این پرسش کمی پیچیده بود چون ما درباره‌ی فناوری صحبت می‌کنیم. ما نمی‌دانستیم وقتی این محصول را راهی بازار می‌کنیم چه اتفاقی رخ می‌هد. شاید یک اتفاق دیوانه‌وار! هر چیزی ممکن بود. اما ما تمام متعهد هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم که این مسیر را طی و بر مشکلات غلبه کنیم. بنابراین گفتیم که قرار است این کار را انجام دهیم. ما در آن جلسه، متعهد شدیم این کار را انجام دهیم. حس خوبی داشت که بگوییم: «بله، این کار را انجام خواهیم داد».

از این بابت که چرا گوگل همچین درخواستی از سامسونگ داشته، اطلاعی نداریم و هانگ هم هیچ توضیحی در این رابطه نداده است. اما می‌دانیم گوگل روی تولید یک گوشی تاشو کار می‌کند. این یعنی حتی اگر سامسونگ هم گوشی تاشو نسازد، خود گوگل برای این محصول به سیستم‌عامل مخصوصی نیاز خواهد داشت. شاید درخواست گوگل از سامسونگ به این خاطر بوده که این شرکت کره‌ای مسیر را برای گوگل در راستای تولید گوشی تاشو هموارتر کند. نباید فراموش کرد گوگل و سامسونگ سوا از همکاری که اکنون با یکدیگر دارند، در سطح بازار به عنوان رقیب هم شناخته می‌شوند.

شاید این مطلب جذاب باشد
یک جزیره‌ی تازه در سیاره‌ی زمین تشکیل شد

منبع: Android Authority

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا