لپ تاپلوازم جانبیموبایل و گجت

گلکسی S23 لبه‌های ضخیم‌تری نسبت به نسل قبلی خواهد داشت

این روزها شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد نسل جدید سری پرچم‌دار گلکسی S23 سامسونگ در شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود. پیش‌تر اطلاعاتی در مورد نمایشگر سری گلکسی S23 فاش شده بود و در ادامه‌ی این روند، اکنون یک منبع آگاه خبر داده که گلکسی S23 سال آینده لبه‌های ضخیم‌تری نسبت به گلکسی S22 خواهد داشت. اگرچه این تفاوت بسیار جزئی است، اما گوشی پرچم‌دار جدید سامسونگ را کمی بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

افشاگر معروف حوزه فناوری یعنی «Ice Universe» ادعا کرده که سامسونگ هر چهار لبه‌ی گلکسی S23 را حدود ۰.۱۵ میلی‌متر پهن‌تر خواهد کرد. این اقدام سامسونگ تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند، اما می‌تواند از لحاظ ظاهری گوشی هوشمند جدید این شرکت را در مقایسه با نسل قبلی خود حجیم‌تر نشان دهد. اخیراً نیز همین منبع اطلاعاتی فاش کرده که گلکسی S23 همان صفحه‌نمایش ۶.۱ اینچی گلکسی S22 را خواهد داشت، اما کمی بلندتر و عریض‌تر از نسل فعلی خواهد بود. طبیعتاً افزایش ۰.۱۵ میلی‌متری لبه‌های گوشی، این طراحی را توجیه خواهد کرد.

گلکسی S23

گفته می‌شود که سری گلکسی S23 سال آینده سامسونگ از نظر اندازه نمایشگر هیچ ارتقایی ندارد. با این حال، ممکن است دارای مشخصات بهتری مانند پشتیبانی از سطح روشنایی بالاتر، مصرف انرژی کمتر و موارد دیگر باشند. به صورت کلی، اندازه و رزولوشن مدل‌های سری S23 تغییر خاصی نمی‌کند و فقط طول و عرض هر سه گوشی افزایشی در حد چند دهم میلی‌متر را تجربه خواهند کرد.

آن طور که شنیده می‌شود، سری پرچم‌دار جدید سامسونگ همانند نسل فعلی خود متشکل از سه مدل گلکسی S23، گلکسی S23 پلاس و گلکسی S23 اولترا خواهد بود. گل سرسبد این سری یعنی گلکسی S23 اولترا ظاهراً با پیشرفت‌های بسیار چشم‌گیری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که مهم‌ترین آن در بخش دوربین این گوشی است. بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، باید به سنسور اصلی شایعه‌ شده‌ی ۲۰۰ مگاپیکسلی S23 اولترا اشاره کنیم که هنوز به طور رسمی معرفی نشده و اطلاعات چندانی از آن در دسترس نیست.

شاید این مطلب جذاب باشد
نسل جدید کمری با طراحی الهام‌ گرفته از تویوتا کراون عرضه می‌شود

در شرایط فعلی تنها دو سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند وجود دارد: ISOCELL HP1 و HP3 که هر دو توسط سامسونگ تولید شده‌اند. HP3 یک سنسور میان‌رده است و سنسور HP1 نیز در موتورولا X30 پرو و اج ۳۰ اولترا به انجام وظیفه می‌پردازد. اما سنسور جدید گلکسی S23 اولترا به احتمال زیاد ISOCELL HP2 نام دارد که پیش‌بینی می‌شود مجهز به پیکسل‌های ۰.۶۰ میکرومتری و اندازه‌ای ۱/۱.۳ اینچی باشد. قدرتمندترین گوشی هوشمند سامسونگ در سال ۲۰۲۳ با بهره‌گیری از این سنسور دوربین می‌تواند ریزه‌کاری‌ها و جزئیات بیشتری را در تصاویر ثابت و ویدیوها ارائه دهد. همچنین این سنسور می‌تواند قابلیت فیلمبرداری ۴K و ۸K را با میدان دید وسیع‌تری در اختیار کاربران قرار دهد.

گلکسی S23

برخی تحلیلگران حوزه‌ی فناوری بر این باورند که این گوشی هوشمند پرچم‌دار دوربین پریسکوپی با زوم ۱۰ برابری را حفظ خواهد کرد. باید اشاره کنیم که بهره‌گیری از فناوری نسل قبلی به معنی عدم بهبود کیفیت تصاویر نیست، زیرا سامسونگ احتمالاً کیفیت تصاویر را با روش‌های دیگری افزایش خواهد داد. همچنین انتظار می‌رود تمامی مدل‌های این سری از پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۲ کوالکام استفاده کنند و تمرکز اصلی این تراشه نیز روی بهبود شارژدهی این گوشی‌ها باشد.

در همین زمینه، پیش‌تر در گزارشی آمده که سامسونگ برای گلکسی S23 اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مشابه گلکسی S22 اولترا استفاده خواهد کرد. اما با پیشرفت‌های نرم‌افزاری که این گوشی نسبت به نسل قبلیش خواهد داشت، طبیعتاً شارژدهی بیشتری را به کاربران ارائه خواهد داد. باید دید در روزهای آینده چه اخبار دیگری در مورد این سری پرچم‌دار در رسانه‌های خبری منتشر می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
کره‌ای‌ها به خاطر بازی آیفون را به گوشی‌های سامسونگ ترجیح می‌دهند

منبع: Gizmochina

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا