لپ تاپ

گروه 20 اولین قوانین جهانی رمزارزها را مهر ماه پیشنهاد می‌دهد

با توجه به نوسانات و آشفتگی‌های بازار کریپتو طی ماه‌های اخیر، هیئت ثبات مالی (FSB) گروه 20 (G20)، برای اولین بار قوانین جهانی مرتبط با رمزارزها را مهر ماه امسال (اکتبر) با هدف نظارت بر آن پیشنهاد می‌دهد. 

هیئت ثبات مالی متشکل از رگولاتورها، مقامات خزانه‌داری و بانک‌های مرکزی از گروه 20‌ است که تاکنون به این شکل در بازار کریپتو ورود نکرده است. اما شرایط فعلی بازار و آشفتگی‌های موجود، می‌تواند آسیب‌های را بر سیستم مالی وارد کند. لذا ورود به این حوزه ضرورت پیدا کرده است.

هیئت ثبات مالی (FSB) در بیانیه‌ای اعلام کرد: 

«تهدید‌های بازار فعلی و نوسانات آن می‌تواند به سرعت خطراتی را برای سایر بخش‌های اکوسیستم دارایی‌های رمزنگاری ایجاد کند.»

گفتنی است گروه 20 موسوم به G20 در واقع بیست اقتصاد بزرگ و برتر دنیا هستند که متشکل از وزرای اقتصاد (دارایی) و مسئولان بانک‌های مرکزی بیست اقتصاد برتر دنیا می‌شود.

ریزش بیت کوین

ورود گروه 20‌ به تنظیم مقررات بازار کریپتو

ارزش بیت کوین، محبوب‌‌ترین ارز دیجیتال از زمانی که بالاترین قیمت را در حدود 69000 دلار تجربه کرد، حدود 70 درصد کاهش یافته است. همین مساله ضررهای مالی بسیاری را برای سرمایه‌گذاران به همراه داشته. علاوه بر این، استیبل کوین TerraUSD در اوایل سال جاری میلادی سقوط کرد و نقل و انتقال‌های مالی شرکت‌های بزرگی همچون Celsius Network و Voyager Digital بازار را متلاطم کرد.

به گفته FSB، اگر قرار است از این استیبل‌کوین‌ها به عنوان ابزاری برای پرداخت استفاده شود، در نتیجه باید مقرراتی برای آن درنظر گرفته شود. 

هیئت ثبات مالی (FSB) در ماه اکتبر قرار است در مورد رویکردهای نظارتی برای استیبل کوین‌ها و سایر دارایی‌های رمزنگاری شده به وزرای دارایی G20 و روسای بانک مرکزی گزارشی ارائه دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
تقاضای بسیار بالای آیفون ۱۴ رکورد درآمد فاکس‌کان را شکست

باید در نظر گرفت که FSB هیچ‌گونه قدرت قانونگذاری ندارد اما اعضای آن متعهدند که اصول نظارتی را در حوزه قضایی خود اعمال کنند.

بسیاری از کشورها از شرکت‌های رمزنگاری می‌خواهند که بر موارد پولشویی نظارت داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا