خودرو و حمل‌و‌نقللپ تاپلوازم جانبی

کیا تلوراید ۲۰۲۳ با قیمت پایه ۳۷۰۲۵ دلار عرضه می‌شود

کیا به‌تازگی قیمت تلوراید ۲۰۲۳ خود را اعلام کرده و این شاسی بلند محبوب نسبت به سال گذشته کمی گران‌تر شده است. همچنین این شرکت تریم جدیدی را برای این خودرو در نظر گرفته که هزینه‌ی خرید تلوراید ۲۰۲۳ را فراتر از ۵۰۰۰۰ دلار می‌برد. قیمت تلوراید در نسخه پایه از ۳۷۰۲۵ دلار شروع می‌شود که ۲۳۰۰ دلار نسبت به سال ۲۰۲۲ افزایش یافته است. این افزایش قیمت، شامل هزینه‌ی ۱۳۳۵ دلاری ارسال به مقصد نیز می‌شود.

کیا تلوراید یکی از پرطرفدارترین خودروهای شاسی‌بلند در بازار خودرو به شمار می‌آید که از زمان عرضه در بازار آمریکا یعنی سال ۲۰۱۸ تاکنون نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کرده است. در ادامه‌ی همین روند خوب، کره‌ای‌ها برای مدل ۲۰۲۳ این خودرو ظاهری جدید‌تر و فناوری‌های پیشرفته‌تری را مد نظر قرار داده‌اند. نسخه‌ی پایه یا LX کیا تلوراید به صورت تک دیفرانسیل و با دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود و مجموعه‌ای از سیستم‌های ایمنی و کمک راننده Drive Wise را با ویژگی‌هایی مانند هشدار برخورد از سمت جلو، تشخیص نقاط کور اطراف، دستیار حفظ خطوط، کروز کنترل هوشمند و … در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

کیا تلوراید 2023

تلوراید در تریم LX از همان موتور و گیربکسی استفاده می‌کند که تمام تریم‌های تلوراید از آن بهره‌مند هستند؛ این یعنی روی نسخه‌ی پایه ۲۰۲۳ همان پیشرانه ۳.۸ لیتری شش سیلندر Vشکل قبلی نصب شده، که همچنان ۲۹۱ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این پیشرانه قدرت خود را توسط یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به صورت ۴WD به هر چهار چرخ انتقال می‌دهد. باید اشاره کنیم که سیستم چهار چرخ محرک این خودرو به‌ عنوان یک آپشن ۲۰۰۰ دلاری در دسترس است و تریم SX-Prestige جدید به صورت استاندارد به صورت چهار چرخ محرک عرضه می‌شود. همچنین امکان انتخاب نوع حرکت از حالت‌های بین برفی، اقتصادی، اسپرت و راحت نیز وجود دارد و در وضعیت هوشمند، خودرو بسته به نوع مسیر بهترین تقسیم گشتاور را در چرخ ها انجام می‌دهد.

شاید این مطلب جذاب باشد
کوالکام شاید در کنار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ از یک تراشه قدرتمندتر هم رونمایی کند

قیمت تریم SX-Prestige که به عنوان پرچم‌دار جدید تلوراید به شمار می‌آید، از ۵۱۷۲۵ دلار شروع می‌شود که به طور چشمگیری گران قیمت‌تر از نسخه‌ی فول آپشن این خودرو در سال ۲۰۲۲ است. برای سال ۲۰۲۳ نیز، کیا همچنین تریم‌های X-Line و X-Pro را در دسترس مشتریان قرار می‌دهد که قیمت این خودرو را تا ۵۴۱۲۰ دلار افزایش خواهد داد. این تریم‌های جسورانه که پیش‌تر در کیا اسپورتیج شاهد آن‌ها بودیم، قابلیت‌های آفرود جدیدتری به این شاسی‌بلند تنومند اضافه خواهند کرد.

در تریم X-line جلوپنجره و چرخ‌های جدید مورد استفاده قرار می‌گیرد، باربند به سقف این خودرو اضافه می‌شود و ارتفاع آن نیز حدود ۱.۳ سانتی‌متر نسبت به نسخه‌ی پایه افزایش می‌یابد. در تریم X-Pro، همه موارد ذکر شده‌ی تریم X-line نیز وجود دارد و علاوه بر آن باید به رینگ‌های ۱۸ اینچی سفارشی‌سازی شده و افزایش ظرفیت بکسل آن نیز اشاره کرد.

کیا تلوراید 2023

طبق اعلام این شرکت خودروساز کره‌ای، کیا تلوراید ۲۰۲۳ در سه رنگ جدید قرمز، آبی و سبز روانه‌ی بازار خواهد شد. از لحاظ ظاهری این خودرو نسبت به نسل قبلی تفاوت‌های اساسی نداشته اما با این حال کیا با ارائه‌ برخی به‌روزرسانی‌ها، بر جذابیت آن افزوده است. سپر جلو به همراه جلو پنجره و چراغ‌های اصلی این خودرو تغییر کرده‌اند و بهره‌گیری وسیعی از تکنولوژی LED در نورپردازی این خودرو دیده می‌شود. در بخش عقبی خودرو، طراحی سپر و چراغ‌های عقب با LEDهای عمودی، ظاهری اسپورت‌تر به این خودرو بخشیده‌‌اند.

درون کابین این خودرو نیز به‌روزرسانی‌هایی صورت گرفته که از جمله‌ی آن می‌توان به طراحی جدید داشبورد با نمایشگرهای خمیده ۱۲.۳ اینچی به هم‌پیوسته به عنوان سیستم اطلاع‌رسانی و دریچه‌های جدید تهویه‌ی هوا اشاره کرد. همچنین نباید طرح جدید وسط فرمان این خودروی جدید کیا را از قلم بیندازیم.

شاید این مطلب جذاب باشد
آیفون ۱۷ اولترا احتمالاً مجهز به تراشه‌ی ۲ نانومتری A18 اپل خواهد بود

منبع: Motor1

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا