لپ تاپلوازم جانبی

واکنش گارمین به اپل؛ ما طول عمر باتری را با ماه اندازه می‌گیریم، نه ساعت

گارمین که یکی از ۵ تولیدکننده‌ی برتر ساعت هوشمند در جهان به حساب می‌آید، در توییتر به رویداد اخیر اپل واکنش نشان داده و گفته که ما طول عمر باتری ساعت‌مان را با ماه (با معیار ماهانه) محاسبه می‌کنیم و نه به صورت ساعتی.

اپل در رویداد اخیر خود از سه ساعت هوشمند رونمایی کرده است. اگر از کاربران معمولی فاکتور بگیریم، آن دسته از افرادی که در محیط‌های سخت و سنگین به انجام ورزش‌های مختلف می‌پردازند نظیر کوهنوردی، غواصی و… نمی‌توانند خیلی روی اپل واچ سری ۸ و SE حساب کنند. همین موضوع سبب شده اپل به این فکر بیفتد که چرا یک ساعت هوشمند قدرتمند برای انجام این کارهای سنگین تولید نکند؟

اپل واچ اولترا دقیقا همان محصولی است که برای این دسته از افراد طراحی شده؛ یک ساعت هوشمند بزرگ ۴۹ میلی‌متری با یک باتری بسیار پرظرفیت که در صورت فعال بودن حالت ذخیره‌ی انرژی حتی تا ۶۰ ساعت هم می‌تواند کاربران را همراهی کند اما در صورت استفاده‌ی معمولی این میزان به ۳۶ ساعت کاهش پیدا می‌کند که این یعنی یک روز و نیم. اگرچه این میزان شاید کم به نظر برسد اما اگر از کاربران اپل واچ باشید، قطعا می‌دانید ۳۶ ساعت عدد بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

گارمین اما که به ساخت ساعت‌هایی قدرتمند با طول عمر بالای باتری معروف است، در توییتر، با طعنه به تعریف و تمجید اپل از طول عمر بالای باتری در اپل واچ اولترا، یک تبلیغ نامحسوس از ساعت Endouro 2 خود هم کرده و مدعی شده این محصول می‌تواند حتی بیشتر از یک ماه بدون نیاز به شارژ مجدد دوام بیاورد.

شاید این مطلب جذاب باشد
بهترین میکروفون یقه ای برای دستگاه های تلفن همراه (راهنمای خرید میکروفون تلفن)

البته گارمین زمانی که از ساعت هوشمند Endouro 2 رونمایی کرد، مدعی شد این محصول در حالت GPS و با شارژ خورشیدی می‌تواند ۱۵۰ ساعت دوام داشته باشد. اما اگر GPS خاموش باشد، این میزان به ۳۴ روز خواهد رسید. Endouro 2 یک نمایشگر ۱٫۴ اینچی با پنل خورشیدی دارد در حالی که اندازه‌ی نمایشگر اپل واچ اولترا به تقریبا ۲ اینچ می‌رسد و بیشینه‌ی روشنایی در آن هم حدودا ۲۰۰۰ نیت است.

اپل واچ اولترا همچنین از لحاظ تنوع سنسورها هم یک ساعت هوشمند عالی است و از قابلیت‌هایی نظیر ECG (سنسوری جهت تشخیص مشکلات قلبی و نظارت بر وضعیت قلب)، اندازه‌گیری اکسیژن خون، هشدار هنگام افزایش یا کاهش شدید ضربان قلب و یک سنسور دماسنج با تمرکز بر سلامت بانوان بهره می‌برد.

اپل واچ اولترا در اندازه‌ی ۴۹ میلی‌متری با قیمت ۸۰۰ دلار، ۲۵ شهریور (۱۶ سپتامبر) در دسترس قرار خواهد گرفت اما Endouro 2 علی‌رغم بهره‌مندی از سنسورهای کمتر، با قیمت ۱۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد.

منبع: MacRumors

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا