لپ تاپ

واتس‌اپ روی اپ مک با پشتیبانی بومی از تراشه‌های اپل سیلیکون کار می‌کند

واتس‌اپ مشغول توسعه نسخه بروز شده اپ خود برای مک‌های اپل است که به صورت بومی از تراشه‌های اختصاصی اپل سیلیکون پشتیبانی می‌کند. واتس‌اپ هم اکنون نسخه بتای اپ جدید خود را در اختیار برخی کاربران مک قرار داده تا آن را بررسی کنند.

لازم به ذکر است مک‌های مجهز به تراشه‌های اپل از سال 2020 و به لطف «روزتا 2» قادرند تا نسخه‌های پیام‌رسان واتس‌اپ که بر مبنای تراشه‌های اینتل ساخته شده‌اند را هم اجرا کنند. با این حال تاکنون غیر از نسخه‌ای که در حال توسعه است، هیچ نسخه بومی که مختص تراشه‌های اپل باشد، عرضه نشده است.

گفتنی است اپلیکیشنی که بر مبنای تراشه‌های اختصاصی اپل بهینه‌سازی شده باشد می‌تواند عملکرد سریع‌تری داشته باشد و در نهایت هنگام اجرا روی چیپ‌های خانواده M1 و M2، منابع کمتری مصرف کند.

نسخه مک واتس‌اپ

نسخه مخصوص تراشه‌های اپل سیلیکون واتس‌اپ

با استناد به اخبار منتشر شده در خصوص نسخه مک واتس‌اپ توسط وب‌سایت WABetaInfo، ظاهرا در ورژن بتای کنونی که به شکل محدود در اختیار کاربران قرار گرفته، برخی ویژگی‌ها هنوز عملکرد کاملی ندارند.

شکل طراحی این نسخه نسبت به طراحی ورژن موجود، با تم کلی مک هماهنگی بیشتری دارد و دارای یک نوار اختصاصی نیز هست. این نوار جهت دسترسی آسان به گفتگو‌ها، تماس‌ها، موارد بایگانی یا ستاره‌دار شده و همچنین تنظیمات به کار می‌رود.

نسخه مک واتس‌اپ

از سوی دیگر بنابر گفته‌ها به نظر می‌رسد این نسخه مک به شکل قابل توجهی سریع‌تر از نسخه فعلی است.

در نهایت باید گفت واتس‌اپ هنوز اعلام نکرده که نسخه نهایی چه زمانی به شکل عمومی عرضه خواهد شد اما از آنجایی که آزمایش داخلی آن از سه هفته قبل از عرضه نسخه بتا در جریان بوده، بنابراین بعید است که کاربران برای مدتی طولانی چشم‌ انتظار این آپدیت بمانند.

شاید این مطلب جذاب باشد
دوربین آیفون ۱۴ پرو در رتبه‌ی دوم DxOMark قرار گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا