لپ تاپلوازم جانبی

هر آنچه درباره‌ی نمایشگر همیشه روشن آیفون ۱۴ پرو باید بدانید

همانطور که احتمالا می‌دانید، مدل‌های پرو آیفون ۱۴ بعد از مدت‌ها انتظار قابلیت نمایشگر همیشه روشن را دریافت کرده‌اند. این یعنی بدون نیاز به روشن کردن نمایشگر، می‌توانید اطلاعات مهمی مانند ساعت، نوتیفیکیشن‌ها و ویجت‌های لاک‌اسکرین را مشاهده کنید. در این مطلب به تعدادی از سوالات ایجاد شده در مورد این قابلیت می‌پردازیم.

چگونه کار می‌کند؟

با وجود اینکه مدل‌های پرو آیفون ۱۳ هم از نمایشگر مبتنی بر رفرش ریت متغیر بهره می‌برند، ولی حداقل رفرش ریت آن‌ها به ۱۰ هرتز می‌رسد. اما برای آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس، حداقل رفرش ریت ۱ هرتز است و بنابراین با فعال‌سازی نمایشگر همیشه روشن، انرژی بسیار کمی مصرف می‌شود.

چه شکل و شمایلی دارد؟

نمایشگر همیشه روشن آیفون

با فعال‌سازی قابلیت نمایشگر همیشه روشن، روشنایی تصویر پس‌زمینه به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند و مواردی نظیر ساعت، ویجت‌ها و نوتیفیکیشن‌ها را می‌توانید ببینید.

آیا امکان‌شخصی‌سازی این مشخصه وجود دارد؟

با توجه به اینکه هنوز آیفون ۱۴ و ۱۴ پرو راهی بازار نشده‌اند، در این زمینه نمی‌توانیم با قاطعیت صحبت کنیم. ولی با توجه به رویکرد اپل در قبال شخصی‌سازی ویژگی‌های مختلف، در این زمینه نباید انتظار زیادی داشته باشیم.

آیا آیفون‌های قدیمی قابلیت نمایشگر همیشه روشن را دریافت می‌کنند؟

همانطور که گفتیم، نمایشگر استفاده شده برای مدل‌های پرو آیفون ۱۴ پیشرفته‌تر از نسل‌های قبلی است و در نتیجه این قابلیت قرار نیست برای نسل‌های قبلی ارائه شود.

آیا این مشخصه عمر باتری را کاهش می‌دهد؟

نمایشگر همیشه روشن آیفون

اپل می‌گوید به لطف استفاده از فناوری‌های جدید برای نمایشگر مدل‌های پرو، این دو گوشی از نظر مصرف انرژی عملکرد بهینه‌ای دارند. از سوی دیگر باید به بهره‌گیری از چیپست تازه‌نفس A16 اشاره کنیم که نسبت به نسل قبلی انرژی کمتری را مصرف می‌کند.

شاید این مطلب جذاب باشد
سریع ترین راه برای تمیز کردن کیف تلفن همراه در خانه

هنوز این گوشی‌ها از نظر عمر باتری مورد بررسی قرار نگرفته‌اند ولی اپل اعلام کرده که باتری آیفون ۱۴ پرو مکس برای تماشای ویدیو تا ۲۹ ساعت دوام می‌آورد که یک ساعت بیشتر از نسل قبلی است. البته عمر باتری مربوط به استریم ویدیو و پخش موسیقی در مقایسه با نسل قبلی با تغییری روبرو نشده است. در این مورد باید چند روزی منتظر بمانیم تا گزارش‌های مربوط به عملکرد باتری منتشر شوند.

منبع: MacRumors

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا