لپ تاپ

مک بوک پرو با تراشه‌‌ M2 پرو و مکس احتمالا فصل پاییز معرفی می‌شود

پس از عرضه مک‌بوک ایر و مک‌بوک پرو M2، انتظار می‌رود تا اپل بین سال‌های 2022 تا 2023 چند مک بوک M2 دیگر نیز عرضه کند. در همین رابطه، «مارک گورمن» خبرنگار بلومبرگ در خبرنامه Power On اعلام کرد که غول فناوری قصد دارد در پاییز امسال نهایت تا بهار 2023 از مک بوک پرو M2 مکس و پرو نیز رونمایی کند.

به گفته گورمن، مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی با پردازنده‌های قدرتمندتر M2 هم اکنون در دست ساخت قرار دارند. او گفت که طراحی کلی و قابلیت‌های دستگاه‌ها «احتمالا تغییر خاصی نخواهد کرد» زیرا اپل به تازگی این دستگاه را با طراحی مجدد، پورت‌های بیشتر، شارژ مگ‌سیف، نمایشگر بهتر و وب‌کم بهبودیافته اصلاح کرده است.

مک بوک پرو با تراشه‌های جدید

مک بوک پرو

با این حال، خبرنگار بلومبرگ اعلام کرد که انتظار می‌رود مدل‌های جدید 14 و 16 اینچی از تراشه‌های جدید این شرکت، یعنی M2 پرو و M2 مکس بهره ببرند که نسخه بهبودیافته تراشه‌های M1 پرو و M1 مکس سال گذشته محسوب می‌شوند.

گورمن درباره تراشه‌های جدید اپل توضیح داد که کاربران باید انتظار داشته باشند تا این شرکت درست مانند M2 استاندارد، تمرکز خود در آن‌ها را روی بخش گرافیک بگذارند. با این وجود، می‌توان گفت که مک‌بوک پروهای جدید برای کاربران‌های حرفه‌ای که نیاز به انجام کارهای سنگین‌تری مانند ویرایش ویدیو دارند، مناسب خواهد بود.

بنچمارک‌های تراشه M2 در مک‌بوک پرو نشان می‌دهد که این چیپ در آزمون تک‌هسته‌ای خود حدود 11.56 درصد از تراشه M1 سریع‌تر است و عملکرد آن در آزمون چند‌هسته‌ای حدود 19.45 درصد افزایش یافته است. تراشه M1 همچنین شامل برخی ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از حافظه سریع LP5 است که فقط در پردازنده‌های سطح بالا دیده می‌شود.

شاید این مطلب جذاب باشد
اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبلی است

در نهایت، مک‌بوک پرو M2 پرو و M2 مکس می‌توانند بین پاییز 2022 و بهار 2023 عرضه شوند. او همچنین گفت: «با توجه به ادامه چالش‌های زنجیره تامین، پیش‌بینی دقیق اینکه چه زمانی وارد بازار خواهند شد، دشوار است.»

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا